Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnduidelijkheid over xtc

Onduidelijkheid over xtc

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#1
binnenkort wil ik mischien eens xtc voor de eerste keer proberen(dit zal mijn eerste ervaring zijn met andere drugs dan wiet). Maar ik weet dat ik me eerst goed moet inlezen en dat ben ik nu bezig maar ik kon over enkele dingen geen duidenlijk vinden.
In de inleiding spreken ze over een Psychologische crisis, waarbij een ziekenhuisbezoek benodigt is. maar wat bedoelen ze eigenlijk met een psychologische crisis?
je zou ook moetten oppassen voor Neurotoxiciteit volgens de inleiding maar heb je kans op een vergifteging door 1 pil?
En ze waarschuwde ook dat je serotine op pijl moet zijn maar na wat research zou dit mogenlijk zijn door veel te sporten, klopt dit ook?
Hoe weet je eigenlijk hoeveel mg er in je pillen zit? gewoon vertrouwen wat je dealer je zegt?
en tot slot ik zou 60mg nemen maar ze zeggen dat je als beginner beter de helft neemt van de "normale" dosis dus neem ik dan best 30mg eerst en daarna nog eens 30mg als ik denk dat ik het aan kan?
ik weeg 63kilo en ben 1m80
thx:)
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: onduidenlijkheid over xtc

60mg is al erg laag vind ik,30 is gekkewerk.
gwn een hele nemen,
en over je andere vragen,je moet je pillen laten testen bij testcentras,woon je in belgia moetje naar nederland,en ben je geen 18,moetje iemand die 18 is fixe.

als jij medish gwn in orde bent,zou ik er gwn voor gaan! :wink:

wel laten testen,en zijn je pillen geen 60,maar bijv. 100 of 120,dan wel de helft nemen.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: onduidenlijkheid over xtc

Hier is wat onduidelijkheid over het woord onduidenlijkheid.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: onduidenlijkheid over xtc

Gemini zei:
Hier is wat onduidelijkheid over het woord onduidenlijkheid.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
M
MÐMALid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: onduidenlijkheid over xtc

zon psychologische crisis zou je heus niet krijge nvan 1x, kans op vergiftiging is volgens mij echt heel klein en al helemaal bij 1 er zijn ook mensen die 5/10 nemen en die leven ook nog steeds. Niet TE VEEL water drinken want dan kan je wel watervergiftiging krijgen omdat als je XTC gebruikt er een stofje vrijkomt waardoor je nieren niet meer goed functioneren en dus niet kunt plassen en als je teveel water binnen krijgt dan zwellen je organen op.

Je kan er ook rustig een paar biertjes bij drinken want daardoor krijg je wat langzamere hartslag.

60mg zal je een beetje voelen je 1x, maar 30 mg helemaal niet. Je kan het beste beginnen met 80/90 mg.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: onduidenlijkheid over xtc

In de inleiding spreken ze over een Psychologische crisis, waarbij een ziekenhuisbezoek benodigt is. maar wat bedoelen ze eigenlijk met een psychologische crisis?
Klik om te vergroten...

Een "psychologische crisis" oftewel een psychose is een mentale aandoening waarbij je extreem in de war bent, waanbeelden hebt, heel erg paranoïde bent etcetera. Als er mensen in je familie zijn die wel eens dit soort dingen (psychose, schizofrenie etc.) hebben gehad, dan is het niet verstanding om drugs te gebruiken.

je zou ook moetten oppassen voor Neurotoxiciteit volgens de inleiding maar heb je kans op een vergifteging door 1 pil?
Klik om te vergroten...

Als je geen medicijnen (antidepressiva: SSRI's en MAO-inhibitors) gebruikt, voordat je XTC gaat gebruiken goed hebt geslapen en gegeten, dan is de kans op vergiftiging door 1 XTC-pil te verwaarlozen. Er zijn echter mensen die allergisch zijn voor XTC, maar dit komt zeer weinig voor.

En ze waarschuwde ook dat je serotine op pijl moet zijn maar na wat research zou dit mogenlijk zijn door veel te sporten, klopt dit ook?
Klik om te vergroten...

Sporten is natuurlijk altijd goed voor je, maar om je serotonine-niveau op pijl te houden kun je beter (na XTC-gebruik) gezond eten. Dat wil zeggen: veel vitamine's, eiwitten/aminozuren en andere voedingsstoffen. Voorbeelden van voedsel dat je serotonine-niveau weer een beetje op peil brengt: bananen, melk, kikkererwten en chocolade.

Hoe weet je eigenlijk hoeveel mg er in je pillen zit? gewoon vertrouwen wat je dealer je zegt?
Klik om te vergroten...

Je weet alleen zeker hoeveel mg MDMA er in je XTC-pil zit als je deze laat testen bij een testpunt/laboratorium. Kijk op http://www.drugs-testen.nl voor de voor jou dichtstbijzijnde locatie waar je je pillen kan laten testen.

en tot slot ik zou 60mg nemen maar ze zeggen dat je als beginner beter de helft neemt van de "normale" dosis dus neem ik dan best 30mg eerst en daarna nog eens 30mg als ik denk dat ik het aan kan?
ik weeg 63kilo en ben 1m80
thx:)
Klik om te vergroten...

De normale begindosis is over het algemeen 1 tot 1.5 keer je lichaamsgewicht in milligrammen MDMA. Voor jou zou een mogelijk geschikte begindosis dus 60-90 mg zijn. Echter, in de praktijk maakt dit niet zoveel uit, zolang je maar niet teveel neemt op een dag/avond. Als ik jou was zou ik mijn begindosis ergens tussen de 80-100 mg zoeken, afhankelijk van hoe sterk je pillen zijn. Als totale maximale dosis zou ik 160-180 mg aanhouden (dus bijvoorbeeld niet meer dan 2 pillen van 80 mg per keer)

Voor de rest is het verstandig om zoveel mogelijke tijd tussen de keren dat je XTC gebruikt te houden, met een minimum van 1 maand. En zoals ik al zei: op de dag dat je gaat gebruiken moet je ervoor zorgen dat je goed bent uitgeslapen, goed hebt gegeten (de hele dag, dus ook ontbijten!) en dat je met goede zin en veel zekerheid je eerste drugservaring ingaat. Tijdens gebruik is het eigenlijk alleen maar belangrijk dat je het niet te warm krijgt (als je op een feestje bent: ga af en toe even naar buiten of ga ergens zitten) en dat je genoeg water drinkt (één glas water per uur). Na XTC-gebruik is het verstandig om goed te slapen, en de dagen erna ook weer goed te eten (neem eventueel voedingssupplementen zoals vitaminepillen), zodat je lichaam zich weer rustig kan herstellen.

Dan rest mij alleen nog je veel plezier te wensen met je eerste keer aan de XTC, maar dit komt waarschijnlijk wel goed!
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: onduidenlijkheid over xtc

Ok bedankt :grin: :grin:
ik zal zorgen dat de pillen getest worden ook al ben ik een belg. Ik vermoed wel dat ik iemand betrouwbaar ken die ze kan laten testen. Thx allemaal:)
wanneer ik het voor de eerste keer gebruikt heb zal ik zeker nog iets laten weten maar nu eerst focussen op de examens en nog iemand vinden wie het ook is wilt doen. :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: onduidenlijkheid over xtc

Gemini zei:
Hier is wat onduidelijkheid over het woord onduidenlijkheid.
Klik om te vergroten...

Zal ik de topic titel dan maar even aanpassen? :wink:
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: onduidenlijkheid over xtc

Marla Singer zei:
Gemini zei:
Hier is wat onduidelijkheid over het woord onduidenlijkheid.
Klik om te vergroten...

Zal ik de topic titel dan maar even aanpassen? :wink:
Klik om te vergroten...

Making the world a better place, 1 topictitel a time.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: onduidenlijkheid over xtc

alcoholist zei:
60mg is al erg laag vind ik,30 is gekkewerk.
Klik om te vergroten...

60mg is gemiddeld hoor, niets mis mee.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: onduidenlijkheid over xtc

Immo zei:
alcoholist zei:
60mg is al erg laag vind ik,30 is gekkewerk.
Klik om te vergroten...

60mg is gemiddeld hoor, niets mis mee.
Klik om te vergroten...

ik persoonlijk vind dat laag :wink:
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marla Singer zei:
Ik vind een pil van 60 mg ook maar bagger, vanaf 100 / 110 mg ben ik pas blij! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

jaa :hearteyes:
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok, ik zal jullie nog laten weten hoe het verlopen is.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik eigenlijk ook vind het chill om met wat meer te beginnen en dan rustiger aan te doen bv eerst een halve en dan kwartjes :P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind een pil van 60 mg ook maar bagger, vanaf 100 / 110 mg ben ik pas blij! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."