Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMet hoeveel milligram beginnen jullie de avond?

Met hoeveel milligram beginnen jullie de avond?

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag lieve mensen,


De vraag is simpel, met hoeveel milligram xtc (mdma) beginnen jullie de avond van een mooi feest? Ik vraag het niet alleen voor mezelf, maar ook een beetje voor mijn vrienden, die
vaak op mijn eerdere ervaringen vertrouwen. Ik zou zeggen dat een dosis van 130 mg mdma in pilvorm een prachtig begin is voor de avond.

..at least for me it is. Ik heb nooit last van misselijkheid of andere onaangename gevoelens. Maar voor sommige mensen ligt dit anders. Wat is een mooie hoeveelheid om xtc te introduceren bij iemand van het mannelijk geslacht? Niet zoveel dat de kans groot is dat hij misselijk wordt, maar zeker wel genoeg om de eerste xtc hit fenomenaal te maken?

it's a tightrope Spud...

brand los!
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#2
De richtlijn is ongeveer 1/1,5 MG per KG is. Dus wegen jouw vriendjes rond de 80 kilo dan zou een goede begin dosis 80mg tot en met 120mg zijn.

(Ik zelf zou aanraden begin dan rond de 85 dan, want bijnemen kan je altijd nog doen.)
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
bedankt voor je antwoord!

ik heb die maatstaf ook gezien, maar hoe komt het dan dat er zoveel pillen zijn van 160+ mg?
worden die over 't algemeen in een keer naar binnen gegooid door menig feestganger? of is het toch gebruikelijker om die op te delen in halfjes en kwartjes? ik vind dat gepruts met opdelen nogal vervelend, vooral met zweterige handjes in de club. En als ik het thuis doe met een mes vliegen er stukjes vanaf.
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klopt daar heb je ook helemaal gelijk in dat het onhandig kan zijn. Ik zelf heb het ook gehad dat de boel weg schoot. (En dat ik hem dood stressde dat ik nog restjes in huis zou terug vinden haha!)

Ik ben geen producent dus ik weet niet waarom ze aan de gang gaan met 160+.

Ik kan niet voor de meerderheid spreken, maar als jij het "niet vaak:" doet/hebt gedaan en je weegt rond de 80kg dan zal je het niet in 1`keer naar binnen gooien.
Ik denk dus dat het gebruikelijker is om een halfje te doen, want dan krijg je het effect ook al.

Misschien een handige tip (Hij is niet van mijzelf) Maar als je een zakje hebt? Doe dan die pil erin en druk dan met een mes je pil in tweeën. Dan schiet die tenminste in het zakje weg en niet door de kamer heen :)
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
1 a 2 mg per avond is de richtlijn waarbij de risico's redelijk aanvaardbaar zijn. Beginnen dus met 1mg en daarna nog een keertje 1 mg (per kg lichaamsgewicht) bijpakken.

De reden waarom pillen hoog of laag gedoseerd zijn kan niemand zeggen behalve de drukker ervan. Er is geen steekhoudend argument voor te bedenken. We is het zo dat 160mg een forse dosis is.
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#6
zijn wel steekhoudende argumenten voor te bedenken.

Ik ga liever met 1 pil van 160mg op stap.
Mijn ideale dosis ligt tussen de 60 en 100mg, beetje afhankelijk van hoe hard ik wil gaan.
Een halve van 160mg ligt daar dus mooi tussenin.

Bovendien hoef je op die manier minder bij je te hebben, waardoor je niet snel boven de getolereerde drempel valt (dit beleid verschilt per gemeente overigens). Soms wordt als grens 2 pillen aangehouden, dan weer 1, dan weer 5, weet ik et.

Anyway, met zware pillen hoef je de helft minder bij je te hebben, en dat kan nogal schelen. Bovendien, hoe moeilijk is het nou om een pil door midden te bijten, gewoon de breeklijn op je tanden leggen (kun je voelen door de pil op je tand heen en weer te schuiven totdat ie met de breeklijn over je tand heen valt), en dan afbijten. Voila een mooie halve pil blijft er in je hand over. Als dat niet lukt, of je vindt dat maar niks kun je altijd op zoek gaan naar lichte pillen, die zijn er immers ook meer dan genoeg.

Ik weet dat er genoeg pillen rond gaan in de range van 60-80mg, maar ook van 100-120mg, en alles wat daar tussenin zit is er ook gewoon. (overigens ook een hoop boven die range, en wellicht zelfs ook onder die range). Beetje rondvragen en doorzoeken levert een hoop op.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, maar dat is voor iedereen weer anders en daar gaat de drukker echt allemaal niet rekening mee houden. De argumentatie van een pillendrukker zal w.s. op andere gronden berusten. ik kan jouw beredenatie persoonlijk overigens prima volgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."