wat is nu het verschil tussen MDMA (kritstallen/poeder) en XTC?
( van effecten gesproken dan)
#2
Helemaal niks!
XTC en MDMA zijn verschillende namen voor dezelfde stof. Deze stof komt wel in verschillende verchijningsvormen. De bekendste zijn kristal, poeder en pillen. Bij poeder en kristallen wordt vaan van mdma gesproken, mar in feit is er geen verschil.
Wel wordt er verschil gerapporteerd. Dit heeft niet met de stof te maken. Hooguit met de dosering van de stof. Wat wel uit kan maken zijn de set en de setting. Voel jij je kiplekker en kijk je uit naar een feestje dan zal je meer effect voelen (set). Dit is ook waarom men denkt dat kristallen beter zijn; men denkt dat het beter werkt en dus is het effect ook beter. Op een plek met mensen waar je vertrouwd voelt werkt e.e.a. beter dan op een plek waar je je niet fijn voelt (setting)
Ik durf te wedden dat de volgende reacties in zullen gaan op gevallen waarin men toch anders heeft ervaren, maar dat toont juist aan dat het om ervaring gaat en dat heeft alles met de set te maken. ook zal gesproken worden over sneller oplossen van poeder of kristallen, maar die paar seconden maakt echt niet uit op de gemiddelde inwerkduur.
#3
voor het grootste deel eens met tufnut, maar
mdma is de stof die het gewenste effect geeft, in een pilletje zitten ook bindmiddelen, en kunnen ook andere stoffen zitten.
Maar, als je een pil hebt met enkel bindmiddel en mdma (een zuivere pil gewoon), dan zijn de effecten hetzelfde.
gr
#4
En laat dat gelukkig nu net meestal het geval zijn. helaas weet je dat alleen nooit zeker en dus moet je je pillen altijd laten testen
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.