Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaar gevoel dagen na XTC gebruik

Raar gevoel dagen na XTC gebruik

14 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat we hetzelfde bedoelen (3 dagen is xtc aantoonbaar in je bloed zeg jij, en ik zeg, met een week is je lichaam hersteld).



XTC in het bloed

Het bloed is, afhankelijk van de pH,
voor een deel gezuiverd van MDMA
en metabolieten.

De halveringstijd van MDMA is
ongeveer 7,5 uur. Dus ongeveer 7,5
uur nadat je XTC hebt geslikt is nog
maar de helft van het MDMA in je
lichaam aanwezig.

Toch is het gebruik van XTC tot zo’n 3
dagen na gebruik nog aantoonbaar.
Het lichaam heeft ongeveer een week
nodig om volledig te herstellen van
een XTC-trip.
B
Brian222Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de comments.

Ja voel me al weer beter :) Hoop gezeik achter de rug en opgelost. Ook heb ik even bij mn vrienden mn hoofd geleegd! Nu weet ik in vervolg wat het kan zijn! Zal ook wel met de 1e keer te maken hebben gehad!

thanks en groetjes
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jaaa, dat zei jij niet he. Jij zei dat xtc nog een week in je lichaam zit.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#4
uit je lichaam of uit je bloed is wel wat anders volgens mij.

want ze kunnen het nog in je haar vinden, dus is het niet uit je lichaam, hoe heette die militair ook al weer, die eerst een onderscheiding kreeg... Marco Croon... daar waren sporen te vinden van drugs in borstharen..
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Brian222 zei:
Bedankt voor de comments.

Ja voel me al weer beter :) Hoop gezeik achter de rug en opgelost. Ook heb ik even bij mn vrienden mn hoofd geleegd! Nu weet ik in vervolg wat het kan zijn! Zal ook wel met de 1e keer te maken hebben gehad!

thanks en groetjes
Klik om te vergroten...
Niet zozeer met de eerste keer hoor, de kater van de eerste keer valt vaak juist heel erg mee. Misschien wel met de hoeveelheid. Wat voor pillen waren het? Hoeveel weeg je ongeveer?
B
Brian222Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo mensen,

2 dagen terug heb ik voor het eerst XTC genomen. Ik voelde me heerlijk en kon me binnen 1 seconden op iets focussen en al mn aandacht daarop zetten, ik knuffelde met mijn beste vrienden en zater in een grote plastic bak waar normaal gesproken strooizout in hoort te zitten. Dit was echt geweldig en voelde me net een klein kind.

Nu 2 dagen erna voel ik me onrustig en heb ik een licht schuldgevoel tegenover mn ouders, die er altijd voor me zijn en mij altijd goed ondersteunen qua studie enz. Hierdoor voel ik me lichtjes onrustig, miss komt dit ook omdat ik binnekort voor een lange periode naar het buitenland ga. Maar toch hier was ik voorheen niet onrustig over.

Kan dit door de XTC komen? ik heb 2 halvjes genomen, 2e halfje 30 min na de 1e. Verder voelde ik me niet slecht.


Kan ik over mijn ervaring met iemand praten? Mijn vrienden waarmee ik het deed hadden tot nu toe nog geen tijd, misschien lucht dit mij gewoon op.

Groetjes!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Brian222 zei:
Hallo mensen,

2 dagen terug heb ik voor het eerst XTC genomen. Ik voelde me heerlijk en kon me binnen 1 seconden op iets focussen en al mn aandacht daarop zetten, ik knuffelde met mijn beste vrienden en zater in een grote plastic bak waar normaal gesproken strooizout in hoort te zitten. Dit was echt geweldig en voelde me net een klein kind.

Nu 2 dagen erna voel ik me onrustig en heb ik een licht schuldgevoel tegenover mn ouders, die er altijd voor me zijn en mij altijd goed ondersteunen qua studie enz. Hierdoor voel ik me lichtjes onrustig, miss komt dit ook omdat ik binnekort voor een lange periode naar het buitenland ga. Maar toch hier was ik voorheen niet onrustig over.

Kan dit door de XTC komen? ik heb 2 halvjes genomen, 2e halfje 30 min na de 1e. Verder voelde ik me niet slecht.


Kan ik over mijn ervaring met iemand praten? Mijn vrienden waarmee ik het deed hadden tot nu toe nog geen tijd, misschien lucht dit mij gewoon op.

Groetjes!
Klik om te vergroten...
Allereerst welkom.

Zoals je hopelijk weet, mits je je hebt ingelezen voor gebruik, werkt MDMA(xtc) op bepaalde stofjes(neurotransmitters) in je hoofd. MDMA zorgt er voor dat er grote hoeveelheden serotonine(waardoor je je zo goed voelde afgelopen donderdag) in je hersenen komen. Je hersenen reageren hier op als iets onnatuurlijks, en proberen de balans te herstellen, door een deel van de serotonine receptoren(zenuwen die serotonine in je hersenen laten komen) tijdelijk af te sluiten.
Hierdoor is het mogelijk dat je de dagen erna een leeg, onrustig gevoel kan hebben. Simpelweg omdat je hersenen bij moeten komen van de depletie van de receptoren. Dit gaat als je gewoon goed gezond eet, eigenlijk altijd binnen een week weer weg.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mensen die op zaterdag gebruiken (wat het meeste voorkomt) komt dit gevoel met name voor op de dinsdag. Vandaar dat vaak van de dinsdagdip wordt gesproken.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#9
je kunt je nog wel langer vreemd voelen, xtc is pas met een week uit het lichaam, dus na een week moet je je weer normaal voelen.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
darkbull zei:
dus :)
?
Klik om te vergroten...
Dus? Dus is je serotonine op en dat duurt een tijdje voordat dat weer op peil ligt.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
darkbull zei:
je kunt je nog wel langer vreemd voelen, xtc is pas met een week uit het lichaam, dus na een week moet je je weer normaal voelen.
Klik om te vergroten...
Wrong. Na 72 uur is 99.9% van de xtc het lichaam uit.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#12
nee, pas na een week is je lichaam hersteld.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#13
-hoe verklaar jij de dinsdagdip na zaterdaggebruik? :) -
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Serotonine depletie.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#15
dus :)
?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."