Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums8.5 witte speakers gebruikt in 12 uur.

8.5 witte speakers gebruikt in 12 uur.

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dit verhaal hierboven in één keer doorgeschreven dus mijn excuus als het een beetje warrig en een mooie structuur ontbreekt maar ik denk dat iedereen het wel snapt. Graag alleen serieuze antwoorden.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk dat je heel veel rust moet nemen, veel slapen, goed eten en drinken, vitamines slikken, van die serotineopbouwende stofjes nemen moet (tryprtofaan? 5htp, ik weet niet of ik het goed schrijf) en rustig aan doen.
naar de dokter.... tja... wat kan hij doen? niets toch?
maar als het voor je eigen gemoedsrust beter is...

en idd voorlopig maar niet meer slikken.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben ook eens een keer zo fout bezig geweest. Niet zo snel achter elkaar op 1 dag zoals jij, maar een paar dagen achter elkaar gebruiken, eigenlijk dus niet meer nuchter willen worden dus lekker doorslikken. Ik herken veel van hoe je je nu voelt.
Vooral dingen zien die er echt niet zijn klinkt heel bekend. Ik heb nog 2 weken gehad dat als ik mijn ogen sloot of als het donker was, ik allemaal dingen zag gebeuren die zo echt leken dat ik dacht dat ze echt waren gebeurd. Hele dagelijkse dingen, bijvoorbeeld dat ik met mijn vriend een film keek, dat ik de was opvouwde, dat ik gesprekken voerde met mijn vriend. En de volgende dag dan super verbaasd zijn dat de was er nog ligt want die had ik gister toch opgevouwen??! En boos zijn op mijn vriend omdat ik hem had verteld dat het niet goed ging en hij niets deed, terwijl later dus bleek dat ik me dat hele gesprek had verbeeld. Ook kraamde ik af en toe de raarste dingen uit, m'n vriend keek me dan raar aan en dan besefte ik dat ik weer hele andere dingen had zien gebeuren en dat dat niet de werkelijkheid was. Daarnaast 2 weken last gehad van visual snow, die soms behoorlijk dreigend overkwam (vooral 's nachts). Ook soms zomaar ineens last van m'n spieren, zoals die in m'n vingers. Snel duizelig zijn, zweten en licht in je hoofd worden had ik alleen de eerste paar dagen. Ik had gelukkig geen last van stemmingsproblemen. Dus misschien weet je nu een beetje wat je de komende dagen te wachten staat, hoewel ieder mens wel anders is natuurlijk dus het kan bij jou ook anders lopen. Het goede nieuws is dat ik er op de lange termijn niks aan over heb gehouden. :wink:

Qua tips, ja darkbull zegt het eigenlijk al, rustig aan doen, op je voeding letten, en vitaminepillen slikken. Heb ook gehoord dat sporten goed is. Als je vervelende dingen ziet of voelt, vecht er dan niet tegen maar laat het gewoon op je afkomen en accepteer het. Anders maak je jezelf gek. Als ik weer eens iets raars zag en het later door had haalde ik m'n schouders erbij op en probeerde ik zelfs iets positiefs eruit te halen, bijvoorbeeld dat ik geen tripmiddel nodig heb om te trippen :grin: en ik vond het interessant hoe ik op deze manier een soort kijkje kon nemen in mijn onderbewuste. Probeer er niet angstig van te worden. Als het na een week of 2 nog niet weg is zou ik wel even langs de dokter gaan, want je moet natuurlijk niet in die halve psychoses blijven hangen.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Trip was apart niet "fijn" wel interessant ofzo. Voorderest voel ik me al een paar dagen gewoon echt fucked up kan slecht slapen en niet diep slapen heb last van me hoofd en ik word wakker terwijl ik nog niet wakker ben. Me ogen zijn open maar ik ben toch aan het slapen en heb levensecht gevisualiseerd. Niet leuk, maar ik heb er voorderest weinig moeite mee.
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zelf altijd al gedacht dat het voor niemand moeilijk is om veel pillen te pakken, zolang je maar gevoelig bent voor de come-down en genoeg tijd en pillen hebt.

Ik vermoed dat je de laatste maanden ook al lekker van de speakers gesnoept hebt, en wat je dan bereikt (door de tolerantie) is dat je nog wel ff lekker leip wordt van de pillen, maar dat de rush vrij snel over is. Als je dan een heel zakje hebt liggen met pillen, en je hebt geen afleiding (lees alleen zijn), dan is het snel gedaan om steeds maar weer zon superpilletje te pakken als de come-down begonnen is.

Zelf heb ik ook wel eens zoiets meegemaakt, en ik ben er 2 of 3 dagen erg brak van geweest. De les was duidelijk: ik kan er niet mee omgaan als ik alleen ben. En sindsdien heb ik ervoor gezorgd dat ik nooit meer zelf iets op voorraad heb gehad wanneer ik iets gebruikte. Het verschilt per persoon, en het is handig als je voor jezelf bepaalt wat voor persoon je bent qua drugs en controle.

Als dit echter gister is gebeurd, dan is het zoiezo nog geen 36 uur geleden :). Ook denk ik dat als het gisteravond was, je nu nog behoorlijk leip bent stiekem, en de echte brakke dag pas morgen volgt. Geen idee wat je dan moet, maar ziekmelden is geen slecht idee lijkt me.

Natuurlijk zijn 8.5 speakers niet gezond, stel dat het 1.5 gram is (1.8 is een beetje optimistisch). Maar je hebt het overleefd, en als er een of ander orgaan was die er echt moeite mee had, dan had je nu allang de doktor gebeld. MDMA is zo toxisch niet gelukkig, dit concludeer ik gezien de miljoenen mensen die het gebruiken wereldwijd, en het relatief kleine aantal ongelukken wat zich voordat als gevolg puur van de MDMA. Ik zou me dus geen zorgen over je gezondheid maken, en gewoon even veel rust nemen, veel drinken en vooral ook veel eten (ook als je geen zin hebt).

Nog een laatste opmerking: Ik heb het vroeger altijd helemaal fout gedaan met mijn vrienden. Maar MDMA is een drug die het best tot zijn recht komt als je het bijpakken achterwege laat. Less is more. Als je blijft bijpakken wordt je toch alleen maar vaag en vergeet je bijna alles. Vraag je nou maar eens af of dat nou wel de moeite waard is.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh foutje het is niet gisteren gebeurd maar vrijdagavond om 1uur 's nachts nam ik de eerste en de laatste om 1 uur 's middags. Ik had ook een vrije zaterdagochtend en middag dus ik dacht dat zit wel goed. 'S avonds had ik met mijn vriendin afgesproken maar ik zag er niet uit natuurlijk: Gele ogen, grauwe en gelige(ongezonde huidskleur), ogen die compleet uit verhouding waren. En nog een klein beetje evenwichtsstoornissen gecombineerd met wat desorientatie maar dat is eigenlijk alleen nog maar als ik opsta en dat hoeft ook niet eens snel te zijn.

Maargoed ik kwam daaraan toen heb ik alles eerlijk verteld(niet dat ik eronder uit kon komen ofzo) maar ze was niet boos ofzo gelukkig en pakte het allemaal prima op. Ik denk door een oprechtheid die niet te faken is.

In ieder geval is het gebleken net als bij jou GoedeWiet dat ik als ik alleen ben dus niet om kan met drugs en zeker niet als ik wat op voorraad heb. Ik zal inderdaad er ook voor zorgen dat ik niet meer "zoveel" op voorraad heb liggen.

Ja ik heb de afgelopen tijd ook wat gesnoept ja maar dan twee tot drie gemiddeld en maximaal vier. En ook inderdaad je vergeet ook een hoop ik weet wel dat ik me heel raar heb gevoeld kan ik ook niet echt goed uitleggen. Maar het was een onprettig wel interessant verlaten gevoel(klinkt heel raar weet ik) en natuurlijk het gevoel dat ik helemaal niet alleen was en dat je daar eigenlijk van overtuigd ben, zo idioot he dat heb ik wel is vaker gehad maar nu duurde het echt super lang en was het heel realistisch en kon ik de trip niet meer van realiteit onderscheiden. Al met al denk ik ook dat ik een hoop vergeten ben ja.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow dat is echt een heeeele hoop. Hopelijk was je trip wel leuk? :tongueout:

Misschien moet je met jezelf afspreken dat je zelf nooit in huis haalt en het overlaat aan vrienden waar je mee gaat trippen? Dan hebben zij ook een beetje controlle over hoeveel en hoevaak je neemt? Het is dan makkelijker om elkaar op gebruik te wijzen ("Gast niet alweer man!") en regel je enkel met elkaar dat jullie halen voor een feest. In jouw geval even iemand anders laten halen voor je.

Ik heb zelf ook geen hele stash meer liggen. Ik regelen gewoon met vrienden wanneer we gaan gebruiken en laat het een ander voor me regelen. Dat werkt veel beter dan toen ik thuis had liggen. Ook al wilde ik het niet, dan nam ik het toch mee 'voor de zekerheid', begon ik vitaminepillen te slikken een dag voor het uitgaan en stond ik daar met allemaal raver om mij heen zo van "nouwja dan neem ik ook maar gewoon".

Sindsdien geen stash meer voor mij en ik ben blij dat ik niets meer in huis heb :wink: nu gaat het ook veel beter met consumptie. Ga pas weer eind mei gebruiken ofzo en heb alweer een hoop ravejes overleeft zonder te gebruiken en ik heb daar een hele hoop lol van gehad :wink:
h
hellokittyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoorde van een vriend ook dat hij zoiets heeft gedaan. Hij heeft 9 125mg blauwe pillen over een periode van 24 uur gebruikt. Eerst helemaal los op een party, daarna heeft hij half slapend en ijlend onder invloed van wiet de rest bij geslikt. Kwam hem onderweg spacend tegen en heb hem maar een lift gegeven. Waarom? Vroeg ik. Nou specifiek om de MDMA hallucinaties vond hij erg interessant. Ik denk dat je onder invloed op een gegeven moment zo happy bent dat je inderdaad heel makkelijk bijneemt.

Succes met herstellen! Heb van hem geen klachten of iets dergelijks gehoord, maarja. Ik kan me ook goed voorstellen dat je zoiets wil verzwijgen.
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paar extra tips die ik je nog kan geven zijn macadamia noten en vis eten voor extra vitamines. Daarnaast knap ik altijd er op van sporten onder andere door het zweten. In jou geval zou ik dus even rustig een paar kilometer gaan joggen, iig niet tot je helemaal op bent, wel even over het 'dode' punt heen komen.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals de titel al zegt heb ik afgelopen avond 8.5 witte speakers gebruikt. Ik was een avondje alleen thuis en ik dacht bij mezelf laat ik is een half nemen om gewoon te genieten en nog een beetje een kick te krijgen uit een saaie zaterdagavond.

Dat halfje sloeg aardig goed in en ook heel lekker en ik had wat sigaretten gekocht(tijdens mdma vind ik dat lekker, een 2 liter fles water en me telefoon als ik namelijk heel graag contact met iemand wil of slecht zou gaan omdat ik alleen was ofzo kan ik gebruik ik altijd de notities van mijn telefoon om daar mijn totaal subjectieve verhaal kwijt te kunnen. En rustig op me bed spacen. Dat ging ik dus erg lekker allemaal en ik was er zo van aan het genieten dat ik er nog eentje bij klapte. Nou goed dit is voor sommige misschien al veel maar voor mij is dit redelijk normaal. En toen kwam het gevoel dat ik nog harder wilde en dat dit ik nog eigenlijk weinig voor stelde. Dus dacht ik, ik doe het gewoon en pak er nog eentje en dat was alleen half uur later ofzo. Toen voelde alles zo fijn en mooi en ik ging hard toen die insloeg. Maar nog niet hard genoeg en ik dacht ik kan er nog wel eentje bij (als ik nu nuchter ben vind ik het ook absurd klinken, maar op dat moment kon ik er eigenlijk niks met me gebeuren voor me gevoel en zelfs de drugs waren lief voor me). Daarna pakte ik gewoon meer en meer maar wel onder invloed ik besefte niet goed meer hoeveel ik wel niet nam en had het gevoel dat mij niks kon gebeuren en zelfs de drugs waren super lief voor me. En toen die begonnen in te slaan ging ik te hard eigenlijk. Ik was niet meer in de realiteit als het ware en soms keerde ik dan even terug en dan stond ik al 10 minuten tegen een deur terwijl ik dacht dat ik mijn beste maat zag en recht voor me stond. Mmn heel apart. Vanaf dat moment ik heb ik de rest om het half uur weggeslikt eigenlijk behoorlijk onbewust als het ware. Ik baal er verschrikkelijk van en het is gebleken dat ik als ik alleen ben totaal niet verantwoordelijk met drugs om kan gaan, normaal doe ik dit met mijn vriendin en ik mag er nooit meer dan vier van haar. Dit had ik dus kunnen weten omdat ik normaal ook altijd meer wil maargoed ik heb mezelf behoorlijk teleurgesteld. En ik ben als de dood dat ik nu iets aan mijn hersenen heb ofzo. De kenmerken van een overdosis van MDMA(spugen, hoofdpijn, duizeligheid en desoriëntatie.) heb ik allemaal gehad, behalve het spugen. In iedergeval was ik dus compleet van de kaart logisch ook... ongeveer 1.8gram mdma weggeslikt.

Voor de mensen die dit ooit nog overwegen NIET doen! Je maakt bijna alles tot in zeker mate onbewust mee. Je zit eigenlijk in een lichte trip en ik had ook een raar gevoel, ik ging dus heel erg vaag en het haalt heel het principe weg van waar de drugs eigenlijk voor bedoelt is en dat is het love-gevoel. En dat meen ik want ik maak me nu best zorgen. Na dat ik een paar keer naar beneden was gelopen ben ik op mijn bed gaan liggen en mijn dekbed lag een beetje opgefrommeld en ik dacht dus dat er iemand onder lag weer die beste vriend. Dat ging ook niet weg ofzo ik ben echt twee tot drie uur compleet vaag geweest en ik dacht de hele tijd dat ik ook oprecht niet alleen was. Op het moment dat ik weer onder me dekens ging liggen kon ik weer een gezicht zien en dat bleef ook gewoon doorgaan. Met vlagen keerde ik wel terug in de "realiteit" en besefte ik mezelf dan van WTF? Ik ben gewoon helemaal alleen in me kamer. Maar daarna klapte er weer meer mdma in en ging ik dus weer even hard als daarvoor en was ik dus weer "vervreemd" en een half uurtje uit de realiteit tot ik weer even terug kwam. Ik moet zeggen dat het op zich niet slecht voelde en ik er ook geen vervelende ervaring aan heb overgehouden. Maar ik weet dat dit heel slecht en dom was etc etc.... Ik studeer aan Universiteit van Tilburg dus ik ben geen domme boer, maar gewoon erg onverantwoordelijk bezig geweest. Het belangrijkste wat ik wil meegeven: "Te veel mdma zorgt voor een lichte trip, ik kan me voorstellen dat dit voor sommige behoorlijk angstig kan zijn, je hebt geen controle meer over jezelf en de mdma wordt totaal niet meer gebruikt waarvoor het eigenlijk voor dient en dat is het love-gevoel.". Als je toch zoiets wilt beleven begin dan met truffels en daarna kun je overwegen om paddo's of LSD te gebruiken.

Wat moet ik nu doen volgens de ervaren gebruiker? Zal ik zsm naar een dokter gaan om mezelf te laten controleren. Veel fruit eten en goed rusten doe ik nu. Weet iemand wat de schade kan zijn van een overdosis mdma?

Nu de fysieke gevolgen 36 uur na gebruik. Ik voel me niet heel lekker en ik ben wel is aardig depri geworden van XTC maar dat is nu nog niet het echt het geval, ik voel me wel neerslachtig als ik opsta word ik snel duizelig mijn hoofd word snel warm. Voor de rest denk ik dat ik een beetje last heb van mijn lever maar dat kan ook ergens anders door komen. Ik zal het komende half jaar geen XTC meer gebruiken om mijn lichaam even goed te laten herstellen en nooit meer in zo'n grote onverantwoordelijke hoeveelheid. Me hoofd voelt ook raar aan in de zin van dat er tussen me schedel en met me hersenen kussentjes zijn gelegd. Maar vind ik toe nu toe de gevolgen mee vallen. Het vervelendste vond ik nog dat ik echt SUPER lang niet kon pissen. En ik moest zo nodig en dat was ZO kut. Ik ben denk ik 12 keer naar de wc gegaan om het weer te proberen als het niet meer is. En het ging gewoon niet! AFRADER.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."