Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk voel me erg slecht als de Xtc begint uit te werken

Ik voel me erg slecht als de Xtc begint uit te werken

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
Burniej_92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen maar, de laatste tijd krijg ik nadat ik een avondje gesnoept heb barstende koppijn en mijn spieren voelen alsof ze helemaal verstijft zijn

op een avondje als deze neem ik meestal maar 2 of 3 pillen (paarse Macdonalds) en drink voor mij gevoel wel genoeg maar ook niet te veel ik drink gewoon water en af en toe even cola tussen door
verder eet ik van te voren wel goed geen vette hap ofzo en fruit eet ik elke dag veel dus aan vtiamines geen gebrek

in het begin van de avond gaat het allemaal kip lekker en komt ie ook lekker in,
maar tegen het einde van de avond/nacht wanneer hij dus begint af te zwakken kan ik heel moeilijk op staan. als ik lig of zit dan gaat het goed maar wanneer ik op wil staan word ik helemaal draaierig en bonkt me hooft als een gek verder word het een beetje zwart voor de ogen en heb ik mijn spieren niet meer onder controle, heb dan een heel stijf gevoel net of het bevroren is

heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand wat ik er aan kan doen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaak gebruik je XTC? En hoeveel mg zijn je pilletjes?

Ik zou je sowieso aanraden om eens een aantal maanden (lees 2 tot 4) rust te houden. Ik weet niet hoeveel je gebruikt, maar je geeft aan dat je dit de laatste tijd hebt dus ik neem aan dat je het vaker gehad hebt.

Het is niet raar dat je je wat minder goed voelt als hij uit gaat werken, maar wat jij noemt hoort niet zo.

Misschien kun je het ook eens voorleggen bij het spreekuur partydrugs. Daar kun je terecht met dit soort vragen en problemen. De mensen daar zitten er specifiek voor dit soort dingen, zij kunnen vaak een beter antwoord geven dan wij op het forum hier.

Het is niet zo dat je dan gelijk in allerlei hulptrajecten komt en verslavingszorg enzo, maak je geen zorgen. Het is gewoon een spreekuur waar je je vraag kunt stellen en je probleem kunt voorleggen.

http://www.brijder.nl/Verslaving/zorgprogramma/partydrugs
B
Burniej_92Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo

okee heel erg bedankt voor je info ! nou ik gebruik eigenlijk bijna nooit ... ik denk zo eens in de 3 a 4 maanden, en wat ik door heb gekregen waren ze 130 mg maar of t zo is .... :confused:

misschien dat ik er gewoon heel slecht tegen kan ?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok, dan hoef je je niet direct zorgen te maken om de klachten die ik noemde. Echter vind ik je dosis wel vrij hoog. Advies voor een goede dosis is 1 tot 2 miligram per kg lichaamsgewicht, dus als je 70kg weegt kun je beter niet meer dan 140mg MDMA nemen.

Je zegt dat je meestal 2 tot 3 pillen op een avond neemt (paarse mcdonalds van 130mg), dan krijg je dus bijna 400mg binnen. Dan kun je verwachten dat de come-down ook zwaarder is. Vooral bij hogere doses zoals dus wat jij bijvoorbeeld gebruikt, kun je erg last krijgen van spierspanningen. Dat zal de verstijfde spieren verklaren.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik heb dit ook wel eens, maar alleen als ik een paar keer gedurende de nacht bij heb gepakt. Als m'n eerste pilletje uit begint te werken en ik neem er dan nog een halfje bij dan gaat alles goed tot aan het eind, maar als ik daarna nog wat neem krijg ik ook last van vervelende verschijnselen. Dus het is eigenlijk een teken van je lichaam dat je teveel hebt gehad.
B
Burniej_92Lid
01-01-2024, 00:00
#6
hallo

okee heel erg bedankt ,ik denk dat ik dan idd te veel heb genomen
en het is idd zoals je het zegt in het begin gaat het goed, ook met bijnemen alleen verder in de nacht als ik dan wat bijneem, dan ga ik me kut voelen

niet meer doen dus :flushed:
bedankt voor jullie reactie
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snap het wel hoor, bijna iedereen die neemt meer op het moment dat hij denkt dat ie meer wil. Mijn ervaring is toch dat als je van te voren je dosis berekend waar je goed op gaat en daar hou je je ook aan, dat je er veel meer plezier van hebt. Plus je verkleind de risico's aanzienlijk.

Lees anders deze pagina eens door:

http://www.unity.nl/index.php?page=xtc-mdma-2

Daar staat eigenlijk alles over MDMA wat je wil weten om er relatief veilig en ook het meest relaxt mee om te kunnen gaan!
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op een gegeven moment is je serotonine gewoon op, mijn ervaring is dat je maar maximaal 8 uur kan spacen op mdma, daarna krijg je de symptomen die je beschrijft. Dit is ook niet zo vreemd want je lichaam draait op volle toeren en moet de reserves al aanbreken. Een nachtje mdma neemt heel wat van je lichaam, vandaar als het uitgewerkt is dat je alles ineens gaat voelen.

Zelfde geld voor je smaak pupillen, die hebben ook een zware nacht erop zitten, die moeten ook weer bijkomen, vandaar dat cola of weet ik veel wat aan het eind van de avond niet meer smaakt en andere producten gewoon anders smaken.
B
Burniej_92Lid
01-01-2024, 00:00
#9
hee mensen

heel erg bedankt.. voor de volgende keer toch maar minder nemen
maargoed lekker los gaan is toch ook wel weer lekker maar in elk geval bedankt voor jullie info!
c
crim3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
heb ik ook altijd dat ik me dan kut voel zeker als ik nog op een feest aanwezig ben, dan heb ik echt nergens zin in alleen maar om te gaan slapen, schilt natuurlijk van mens tot mens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."