Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer xtc niks gevoeld!

eerste keer xtc niks gevoeld!

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
b
banaan070Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb laatst voor het eerst xtc gebruikt. omdat het me eerste keer was leek het me verstandig met een halfje (blauwe nikes) te beginnen. toen ik na 2 uur nog niks voelde heb ik nog een halfje genomen. ik voelde me toen wel een beetje prettig maar mijn vrienden zaten al hard te spacen terwijl ik dubbel zo veel op had! ik ben de kleinste van het stel en had als enigste nog nooit xtc gebruikt. later heb ik nog een halfje genomen en zo bleef het door gaan tot ik in totaal 3 pillen op had en ik het maar op gaf. weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit moet voorkomen(misschien andere pillen?) of heeft iemand hetzelfde meegemaakt en is er vanaf gekomen? (ik ben 17 jaar oud ongeveer 65 kg.)
E
E_Is_For_EcstacyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De eerste keer voel je het al na een kleine dosis mdma, misschien had je toevallig pillen met heel weinig mdma, en binnen de pillen zelf eentje waar er toevallig ook net iets minder in zat?
Zou me heel vreemd lijken, maar het kan.

Ik had zaterdag trouwens 1,5 witte speaker op (180-220mg mdma) en mijn maat 1, die maat van me was diep inzichzelf gekeerd en moest kotsen, terwijl ik me nog niet eens zo hard voelde gaan.

Als je van plan bent om nog eens te nemen, doe het niet meteen maar na een maandje of twee.
Mdma is niet echt gezond voor je lichaam :wink:
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruik je ergens medicatie voor? Anti-depressieva, ADD/ADHD?
b
banaan070Lid
01-01-2024, 00:00
#4
E_Is_For_Ecstacy zei:
De eerste keer voel je het al na een kleine dosis mdma, misschien had je toevallig pillen met heel weinig mdma, en binnen de pillen zelf eentje waar er toevallig ook net iets minder in zat?
Zou me heel vreemd lijken, maar het kan.

Ik had zaterdag trouwens 1,5 witte speaker op (180-220mg mdma) en mijn maat 1, die maat van me was diep inzichzelf gekeerd en moest kotsen, terwijl ik me nog niet eens zo hard voelde gaan.

Als je van plan bent om nog eens te nemen, doe het niet meteen maar na een maandje of twee.
Mdma is niet echt gezond voor je lichaam :wink:
Klik om te vergroten...

mijn vrienden die vaker mdma en xtc gebruiken waren na 1 pil al hard aan het gaan
b
banaan070Lid
01-01-2024, 00:00
#5
neurotoxin zei:
Gebruik je ergens medicatie voor? Anti-depressieva, ADD/ADHD?
Klik om te vergroten...
nee in de afgelopen maanden niet eens een pijnstiller
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet op hoeveel mg die pillen getest zijn. Enkel uiterlijk zegt niets; veel namaak en variaties overal.

Het zou zo kunnen zijn dat je in het begin niet genoeg MDMA toenam, waardoor je er na ongeveer een uur niets van voelde, het toen al weer aardig weg was voordat je weer nam, hetgeen ook een tijdje moest duren voordat dat werkte... Hierdoor zou je maar een klein tikje vrolijkheid hebben kunnen voelen en zodoende ook je voorraad serotonine verbruikt hebben.

Nou dan kan de Set & Setting niet optimaal zijn geweest (http://en.wikipedia.org/wiki/Set_and_setting), wat het helemaal teniet deed. Dit gebeurt wel eens bij meerdere mensen die ik ken; die zeiden er te hard naar te wachten en uiteindelijk niets van gevoeld... En de volgende keer weer wel...

Mijn eerste keer was ook dat ik geen ruk voelde van de XTC, maar na snel bijpakken ik ineens helemaal los ging.

Probeer de volgende keer eens uit te vinden wat de hoeveelheid MDMA is en als je kan probeer eens het dubbele van je gewicht in kilo's aan MDMA in grammen als je een man bent (120mg in een keer) en anderhalf keer zoveel in mg als je een vrouw bent (100mg).

Als je er dan nog niet intens verliefd/knuffelbaar/mega vrolijk van wordt op een leuk feestje/gezellige huissfeer dan weet ik echt niet waar het aan kan liggen :confused:

PS: Je moet ook niet veel alcohol drinken! Dit is een zogenaamde downer wat ook de effecten vermindert. In het geval van drinken; neem niet meer dan dat jij je aangeschoten voelt en na het nemen van de pil geheel niet meer alcohol nuttigen.

PS2: Hoe zit het met een eventuele dip? Die moet je wel na drie pillen voelen, twee dagen na inname.
b
banaan070Lid
01-01-2024, 00:00
#7
neurotoxin zei:
Ik weet niet op hoeveel mg die pillen getest zijn. Enkel uiterlijk zegt niets; veel namaak en variaties overal.

Het zou zo kunnen zijn dat je in het begin niet genoeg MDMA toenam, waardoor je er na ongeveer een uur niets van voelde, het toen al weer aardig weg was voordat je weer nam, hetgeen ook een tijdje moest duren voordat dat werkte... Hierdoor zou je maar een klein tikje vrolijkheid hebben kunnen voelen en zodoende ook je voorraad serotonine verbruikt hebben.

Nou dan kan de Set & Setting niet optimaal zijn geweest (http://en.wikipedia.org/wiki/Set_and_setting), wat het helemaal teniet deed. Dit gebeurt wel eens bij meerdere mensen die ik ken; die zeiden er te hard naar te wachten en uiteindelijk niets van gevoeld... En de volgende keer weer wel...

Mijn eerste keer was ook dat ik geen ruk voelde van de XTC, maar na snel bijpakken ik ineens helemaal los ging.

Probeer de volgende keer eens uit te vinden wat de hoeveelheid MDMA is en als je kan probeer eens het dubbele van je gewicht in kilo's aan MDMA in grammen als je een man bent (120mg in een keer) en anderhalf keer zoveel in mg als je een vrouw bent (100mg).

Als je er dan nog niet intens verliefd/knuffelbaar/mega vrolijk van wordt op een leuk feestje/gezellige huissfeer dan weet ik echt niet waar het aan kan liggen :confused:

PS: Je moet ook niet veel alcohol drinken! Dit is een zogenaamde downer wat ook de effecten vermindert. In het geval van drinken; neem niet meer dan dat jij je aangeschoten voelt en na het nemen van de pil geheel niet meer alcohol nuttigen.

PS2: Hoe zit het met een eventuele dip? Die moet je wel na drie pillen voelen, twee dagen na inname.
Klik om te vergroten...

ik denk dat je wel gelijk heb. ik had van tevoren een halve liter gedronken maar daarna niks meer ik was inderdaad 2 dagen later helemaal futloos en moe. dankje!
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol maakt weinig uit eigenlijk, laveloos zijn is niet aan te raden. Paar biertjes vind ik toch altijd wel een aanrader. Ander punt is dat er verschillende batches blauwe nikes zijn, de meest verspreidde soort zit zit wat speed en volgens mij een heel klein beetje mdma in dus dat zou een hoop verklaren
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ook hierom pillen laten testen. Voor het zelfde geld slik je iets wat niet werkt, of nog erger, een stof die je niet wil/verwacht(PMMA, MCCP, Speed)
E
E_Is_For_EcstacyLid
01-01-2024, 00:00
#10
banaan070 zei:
mijn vrienden die vaker mdma en xtc gebruiken waren na 1 pil al hard aan het gaan
Klik om te vergroten...

Tjah, dan verwacht ik blijkbaar meer van 'hard gaan'
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#11
voor je slikt pil laten testen (ik zeg het nog maar een keertje, dat is echt belangrijk, het wordt niet voor niets zo vaak gezeg).

maar het heeft volgens mij ook heel erg met mindsetting te maken.
ikzelf ben met xtc opgehouden; het versterkt heel erg mijn gevoelens en die zijn nogal negatief dus ik heb dan ook een "badtrip".
neem daarbij een shitweek erachter aan met veel hoofdpijn en belabberd voelen, ik doe het niet meer.
de keren dat ik euforisch was... GEWELDIG! (op 1 hand te tellen trouwens)
maar de week erna ook weer shit (slecht zien, hoofdpijn) dus ik doe het niet meer.
voor mij geldt, maar voor jou misschien niet, dat de mindset in orde moet zijn (dus je moet je echt lekker voelen, echt zin hebben om te gaan spacen) wil ik lekker gaan.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is ook de reden dat het voor mij altijd een leuk feestje moet zijn met allemaal sweeftefen, anders voel ik mij niet zo lekker als het overgrote deel een beetje dronken voor hun uit staan te kijken -_-
I
ILikeWeedzzLid
01-01-2024, 00:00
#13
*Modknip*

Dit doen we maar even niet.
4
420THC420Lid
01-01-2024, 00:00
#14
blauwe nikes waren ook mijn eerste die zijn gewoon heel laag gedoceerd ongveer 50mg denk ik waarschijnlijk ligt het daaraan
d
druppelstopLid
01-01-2024, 00:00
#15
De eerste keer voelde ik ook helemaal niks, nul komma nul. Pas bij de tweede keer, maanden later voelde ik alles wat ik zou moeten voelen. Tot nu toe word het gevoel per keer sterker heel vaag. Een hele innemen zit er dan ook niet meer in, ik ga véél te hard! haha.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
druppelstop zei:
De eerste keer voelde ik ook helemaal niks, nul komma nul. Pas bij de tweede keer, maanden later voelde ik alles wat ik zou moeten voelen. Tot nu toe word het gevoel per keer sterker heel vaag. Een hele innemen zit er dan ook niet meer in, ik ga véél te hard! haha.
Klik om te vergroten...

Hms beetje tegenstrijdig eerste keer voelde je niets en nu juist sterker na een paar keer?
Ik weet van veel mensen dat ze de eerste keer niet vergeten en nooit meer dat gevoel zo fijn opnieuw kunnen ervaren. Met een goede pauze ertussen komt het in de buurt, maar zo klinkt het alsof je de eerste keer een pepermuntje op had.

Altijd laten testen mensen!
d
druppelstopLid
01-01-2024, 00:00
#17
25tolife zei:
druppelstop zei:
De eerste keer voelde ik ook helemaal niks, nul komma nul. Pas bij de tweede keer, maanden later voelde ik alles wat ik zou moeten voelen. Tot nu toe word het gevoel per keer sterker heel vaag. Een hele innemen zit er dan ook niet meer in, ik ga véél te hard! haha.
Klik om te vergroten...

Hms beetje tegenstrijdig eerste keer voelde je niets en nu juist sterker na een paar keer?
Ik weet van veel mensen dat ze de eerste keer niet vergeten en nooit meer dat gevoel zo fijn opnieuw kunnen ervaren. Met een goede pauze ertussen komt het in de buurt, maar zo klinkt het alsof je de eerste keer een pepermuntje op had.

Altijd laten testen mensen!
Klik om te vergroten...

Wellicht hielp het ook niet mee dat ik toen 10kg zwaarder was dan de keer er na. Iedereen om mij heen ging hard en ik voelde echt helemaal niks. Natuurlijk ga ik nu niet letterlijk per keer harder, word wel wat voorzichtiger. Misschien denk ik er meer bij na.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan had je lichaam het misschien nodig om aan te wennen de eerste keer elk lichaam reageert anders natuurlijk! Na een eerste ervaring kan het zo zijn dat je meer openminded word en de 2e keer sterker voelt maar dat gebeurt niet vaak zover ik weet lucky ass :)

Peace!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."