Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 keer in 4 dagen gebruikt

3 keer in 4 dagen gebruikt

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
n
nekerelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ben een jonge van 17 jaar en heb afgelopen week 3 keer gebruikt op 4 dagen.
heb er spijt van dat ik het zoveel gebruikt heb in korte tijd maar kan de klok spijtig genoeg niet terugdraaien. Nu is mijn vraag of ik mijn hersenen al naar de klote heb geholpen en als dit zo is , de eventueel aangerichte schade zich herstelt als ik het niet meer gebruik of er een tussenperiode van 6 weken zou tussen laten? Ik vind het uiteindelek wel fijn om te doen maar is er een veilige manier om het te gebruiken of zullen er altijd risico's zijn ?

alvast bedankt
g
gregory94Lid
01-01-2024, 00:00
#2
nekerel zei:
Hallo,

Ben een jonge van 17 jaar en heb afgelopen week 3 keer gebruikt op 4 dagen.
heb er spijt van dat ik het zoveel gebruikt heb in korte tijd maar kan de klok spijtig genoeg niet terugdraaien. Nu is mijn vraag of ik mijn hersenen al naar de klote heb geholpen en als dit zo is , de eventueel aangerichte schade zich herstelt als ik het niet meer gebruik of er een tussenperiode van 6 weken zou tussen laten? Ik vind het uiteindelek wel fijn om te doen maar is er een veilige manier om het te gebruiken of zullen er altijd risico's zijn ?

alvast bedankt
Klik om te vergroten...

not sure if trolling or....
natuurlijk zijn je hersenen nog niet naar de kloten.... maar als je zo blijft voortdoen zal er op lang termijn toch wat hersenschade op treden. Je tolerantie daarintegen zou best wel al eens een pak groter kunnen zijn , en het zou kunnen dat je de echte LOVE-feeling bijna niet/ of niet meer kunt ervaren. Er zijn uiteraard veilige manieren om te gebruiken (die zeker op dit forum staan) Bv:

- 2x 1MG MDMA / lichaams gewicht => dus als je 70 weegt zou 140 MG MDMA je "maximum" moeten zijn.
- Water drinken , niet te veel ( opzwelling organen) , niet te weinig (uitdroging/overhitting)
- tussenperiodes van ongev 6 weken.
- enz enz.

en om ja serotonine terug gemakkelijker op peil te krijgen => vitamine C
- vitamine C pillen
- kiwis
- citroenen
- bananen

enz enz...
F
FrogfishLid
01-01-2024, 00:00
#3
nekerel zei:
of zullen er altijd risico's zijn ?
Klik om te vergroten...

Uiteraard, maar dat weet je zelf ook wel, toch?
Verder geeft gregory goeie tips.
n
nekerelLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ gregory

wans't trolling
dank je voor de handige tips , en ik weet zelf dat ik de week overdreven heb en ben niet van plan om het snel nog eens te doen, misschien binnen een paar maanden nog eens 1 keer en niet 3 keer in een week.
Mijn bericht was misschien wat overdreven maar ik was gewoon zeer ongerust en wat bang.

en nog een vraagje , je weet nooit exact wat er in een pil zit, maar is er een gemiddelde van hoeveel MG MDMA er ongeveer in 1 pil zit?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat weet je wel, als je verstandig bent.
Een verstandige drugsgebruiker laat zijn shit testen, dan weet je wel hoeveel mg MDMA er in een pil zit.

In de in Nederland verkrijgbare pillen zit ongeveer tussen de 0 en 250 mg MDMA in 1 pil.
Om je toch nog een serieuze indicatie te geven denk ik dat de realistische spreiding op dit moment tussen de 80-250mg MDMA per pil ligt.

@ gregory.

TS heeft 3 keer in 4 dagen gebruikt, ben er zeker van dat hierdoor al wel hersenschade is opgelopen. Bij eenmalige doseringen die meer dan 1mgxkg zijn treed er al hersenschade op.
MDMA is niet zó onschuldig als het lijkt. Daarom kun je dus, ook al laat je het testen en neem je alle voorzorgsmaatregelen genoemd op dit forum, NOOIT veilig drugs gebruiken.
Uiteraard proberen we wel met z'n alle alle risico's zoveel mogelijk te verminderen. :)

Oja, sinds wanneer zorgt vitamine C voor meer serotonine aanmaak?
Vitamine C is een sterke anti oxidant, wat na gebruik erg handig kan zijn om eventuele schades wat te herstellen.
Ook gebruikt je lichaam veel reserves tijdens het gebruik, die gewoon aangevuld moeten worden. Vitamine C draagt ook bij aan een sterkere weerstand en helpt nieuwe cellen ontwikkelen. Dáárom neem je na gebruikt iets meer vitamine C dan je gewent bent.
Ook zitten er in bananen teleurstellend weinig vita c'tjes, dus beter aardbeien, sinasappelen of inderdaad kiwi's.
Over het algemeen geldt: Hoe zuurder de fruitsoort, hoe meer vitamine C.
Om je serotonine weer wat te herstellen zou ik eerder gaan voor de L-tryptofaan of 5-HTP..
Best is natuurlijk gewoon die dip uitzitten en goed eten, slapen en bewegen!
Voornamelijk sporten zorgt bij mij voor een merkbare stijging van serotonine/dopamine.
n
nekerelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor jullie reacties , had afgelope dagen men dipje wel gehad maar voel me nu weer helemaal top :) , heb ook veel fruit gegeten, wat vitaminen genomen en ook wat vis gegeten om eventuele schaden te beperken.

en ga voor de volgende keer toch een paar maanden wachten, en wat verantwoordelijker gebruiken voortaan.
g
gregory94Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Dat weet je wel, als je verstandig bent.
Een verstandige drugsgebruiker laat zijn shit testen, dan weet je wel hoeveel mg MDMA er in een pil zit.

In de in Nederland verkrijgbare pillen zit ongeveer tussen de 0 en 250 mg MDMA in 1 pil.
Om je toch nog een serieuze indicatie te geven denk ik dat de realistische spreiding op dit moment tussen de 80-250mg MDMA per pil ligt.

@ gregory.

TS heeft 3 keer in 4 dagen gebruikt, ben er zeker van dat hierdoor al wel hersenschade is opgelopen. Bij eenmalige doseringen die meer dan 1mgxkg zijn treed er al hersenschade op.
MDMA is niet zó onschuldig als het lijkt. Daarom kun je dus, ook al laat je het testen en neem je alle voorzorgsmaatregelen genoemd op dit forum, NOOIT veilig drugs gebruiken.
Uiteraard proberen we wel met z'n alle alle risico's zoveel mogelijk te verminderen. :)

Oja, sinds wanneer zorgt vitamine C voor meer serotonine aanmaak?
Vitamine C is een sterke anti oxidant, wat na gebruik erg handig kan zijn om eventuele schades wat te herstellen.
Ook gebruikt je lichaam veel reserves tijdens het gebruik, die gewoon aangevuld moeten worden. Vitamine C draagt ook bij aan een sterkere weerstand en helpt nieuwe cellen ontwikkelen. Dáárom neem je na gebruikt iets meer vitamine C dan je gewent bent.
Ook zitten er in bananen teleurstellend weinig vita c'tjes, dus beter aardbeien, sinasappelen of inderdaad kiwi's.
Over het algemeen geldt: Hoe zuurder de fruitsoort, hoe meer vitamine C.
Om je serotonine weer wat te herstellen zou ik eerder gaan voor de L-tryptofaan of 5-HTP..
Best is natuurlijk gewoon die dip uitzitten en goed eten, slapen en bewegen!
Voornamelijk sporten zorgt bij mij voor een merkbare stijging van serotonine/dopamine.
Klik om te vergroten...

alle info die ik gaf haalde ik uit dit forum/docu's/wiki's. ^_^ dus als er iets staat wat fout is staat er foute info op het forum. Ik ben namelijk graag geinformeerd vooraf ik iets gebruik.

topic : verminderde hersenschade bij MDMA-gebruik:

Anti-oxidanten en verminderde tolerantie-effecten
In een ander onderzoek werd aangetoond dat tolerantie-effecten, het meer nodig hebben voor hetzelfde effect, kon worden verminderd door vitamine C. Ze gaven hierbij een groep ratten MDMA zonder vitamine C en een groep MDMA met vitamine C (zie figuur 2). Een week later kregen beide groepen opnieuw een dosis MDMA, waarna de serotonineconcentratie in de hersenen werd gemeten. In de grafiek is te zien dat ratten die wel vitamine C kregen veel hogere serotonineconcentraties hadden, en dus minder last hadden van tolerantie. Ook werd aan hun gedrag opgemerkt dat zij meer van de MDMA merkten.
Klik om te vergroten...

en ik zei nooit : dat vitamine C zorgt voor meer serotonine aanmaak, maar wel dat het de heropbouw bevorderd.

maar dat je zo snel shadelijke hersenschade opliep ... daar had ik geen idee van. En idd drugs kan je nooit veilig of verstandig gebruiken , maar als je de keuze dan toch maakt kan je wel veiliger , of verstandiger met je gebruik omgaan.
t
twistedrealityLid
01-01-2024, 00:00
#8
nekerel zei:
en ga voor de volgende keer toch een paar maanden wachten, en wat verantwoordelijker gebruiken voortaan.
Klik om te vergroten...

Ach, ik denk dat ieder individu zo eigenwijs is om een keer een stapje te ver te gaan, maar daar leren we weer van :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."