Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressie/crisis..., Advies..

Depressie/crisis..., Advies..

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#1
hier moet je doorheen. Dit heeft iedereen wel eens in zijn leven.
Belangrijk is, dat je je er niet in mee laat slepen en dat je juist positief gaat denken.
Medelijden met jezelf hebben brengt nooit iemand ergens :)
en medicatie of tryptofaan, lekker laten liggen, eet een appel, maak een wandelingetje, ga schoonmaken (ruim je gelijk je hoofd op). Daarna zul je je weer prima voelen
A
AnarchyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zwaar lang verhaal... Snap t als niemand zin heeft om t te lezen om t samen te vatten..

Voel me dus alsof ik in een levenscrisis zit, mijn leven abnormaal kut is over het algemeen.

Hulp.. niet zozeer maar , advies..

Nog een toevoeging:

Op het moment van schrijven nu voel ik me al wel stukken beter, misschien komt dit doordat ik het verhaal vertel ofzo dat weet ik niet, maar ik heb al een tijdje het gevoel alsof het in vlagen komt. En ben bang dat ik het straks gewoon weer heb.
A
AnarchyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Jongens ik kom om jullie advies vragen hiero ik zal even mijn situatie uitleggen...

Ik heb iets meer dan een maand geleden m'n 1e keer pilletje gedaan, had toen denk ik lichte dip voor 2 daagjes ofzo, dingen waren een beetje saai.. Niets speciaals ofzo stelde weinig voor.

Maar heb nu een paar dagen geleden (5 precies) mijn 2e keer gedaan. (Let op: ik heb niet gebruikt om iets te ontvluchten ofzo, just4fun.)

Nou heb ik me toen 2 dagen lang behoorlijk kut gevoeld, mijn leven leek gewoon saai... Het nuchtere leven was gewoon saai vergeleken met gebruiken... (ik besefte waar dit door kwam, en had verder ook niet zin om direct nog een pil te pakken ofzo maar het was gewoon kut.)

Nou goed, vrijdag ging het wat beter, begon weer lol te beleven opzich.. mijn leven leek niet meer zo kutsaai. Zaterdag ookwel, heb me ook op bepaalde momenten gewoon weer topvrolijk gevoeld enzo.. Maar soms had ik toch twijfels, korte momenten over mijn leven waarop t gewoon allemaal anders leek.. Gisteren trouwens ook feestje gehad met wat drank op enz, heb me matig vermaakt.. Vandaag geen kater, maar sinds ik wakker word zit ik nu over Alles te twijfelen...

Psychologische crisis <-- zeg maar, op het moment van schrijven valt het weer even mee maar het zal straks misschien nog wel terugkomen..
Het is totaal anders dan mijn 1e 2 dagen deze week, misschien staat het wel los van de pil ik weet het niet maar misschien wel niet daarom vraag ik nu advies.

Ik denk nu over alles na, over mijn leven en ik voel me gewoon achtergelaten door iedereen als een minderwaardig mens (kheb gewoon vrienden..) maar toch ik voel me alsof ik ze kwijtraak. (Zonder aantoonbare reden.)

Ik voel me nu echt als een minderwaardig mens op momenten... Zwaar tering. Kheb trouwens 1x zon pakketje after-e gebruikt dag na inname deze week. Ik heb nu verder ook geen zin om terug te ontvluchten naar XTC o.i.d. even voor de duidelijkheid. En het is verder niet alsof ik nu dus denk dat alleen nog momenten met pilletje op leuk kunnen zijn ofzo. Ben niet verslaafd voel me alleen kut nu.


Maarja dus 5 dagen later, ik heb me ff goed gevoeld maar nu voelt t echt alsof ik een levenscrisis heb... Misschien komt dit door t pilletje misschien niet? heb me wel 2 dagen toch goed gevoeld ertussenin??

Sorry voor t langdradig verhaal, heb dingen wss gwn dubbel zitten uitleggen maargoed, voel me kut en moet iets doen....

Wat doen jullie als er zo iets gebeurd? / (wat helpt.. Serieus advies aub.)

Ik weet niet, ik wil ontvluchten naar mijn vrienden nu en misschien dat we gaan doen. Maar mij kutvoelen bij mijn vrienden helpt niet, en depressief doen voor hun helpt me ook nergens heen. ik heb verder ook niet echt zin om nu mijn crisis naar hun te gaan vertellen... zo ben ik niet zeg maar, en ik wil niet dat zij naar mij kijken als een emotioneel wrak..

Moet ik misschien van dat L-tryptofaan ofzoiets gaan halen? Als t door de xtc komt dat t iig sneller over is...?
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zelf had bij mijn eerste keer ook een dip van 1,5 week. Was echt bang dat het niet wegging maar gelukkig is het weggegaan. Bij mijn 2de x had ik alleen op dinsdag wat last. Precies andersom als bij jouw.

Probeer afleiding te vinden, als je gaat denken van ik voel me kut ga je jezelf ook kut voelen. Gewoon lekker bezig blijven heeft mij goed gedaan.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb geen advies voor je, maar ik denk niet dat het door de XTC komt. Bij langdurig gebruik, teveel gebruik of te kort op elkaar gebruiken kun je problemen krijgen, maar ik denk niet dat 2x gebruiken al tot zoiets kan leiden. Heb je vaker zulke gevoelens gehad, of is het heel plotseling uit het niets gekomen? Misschien waren de gevoelens er al, maar heeft de XTC het één en ander aangewakkerd of ben je je er door de XTC meer bewust van geworden?
Self fulfilling prophecy is ook een mogelijkheid... denken dat je na XTC een dip krijgt, en daardoor daadwerkelijk een dip krijgen. Ik speculeer maar wat hoor :wink:
Sterkte in ieder geval, misschien gaat het vanzelf weg, als het langer blijft zou ik wel kijken of je er iets aan kan doen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."