Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip van wiet, hoe zit dat met XTC?

Bad trip van wiet, hoe zit dat met XTC?

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JWCFLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik had een vraagje omtrent bad trips en XTC.

In maart 2012 heb ik een enorme bad trip van wiet gehad (hartkloppingen, werd paranoïde en had het gevoel dat m'n hart zou gaan exploderen, heel naar). Zat wel met m'n beste vrienden, wat we al een jaartje ongeveer deden, gewoon relaxt blowen. Was wel voor examens, dus misschien stress daarvan..
Daarna paar maanden niet meer aangeraakt en na een tijdje langzaam weer gaan blowen en ging wel beter. Af en toe nog vervelend gevoel in m'n buik/borst, maar viel allemaal erg mee in vergelijking met die ene keer. Nu blow ik niet zo vaak meer, als ik het doe gaat het meestal wel goed.

Nou ga ik over een paar weken naar een feest toe en een paar van mijn vrienden hadden het over pilletje doen. Dit heb ik nog nooit gedaan, maar ben eigenlijk wel benieuwd. Ik vroeg me alleen af, hoe groot is de kans dat ik weer zoiets zou meemaken? Of komen bad trips zelden voor bij XTC?

Zelf zat ik te denken dat ik misschien het beste van tevoren thuis met een vriend een halve zou kunnen doen en kijken hoe dat voelt voordat ik op een feest sta en daar onwel word of iets dergelijks :P

Ervaringen, tips, alles is welkom :)
Alvast bedankt!
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#2
JWCF zei:
Hallo,

Ik had een vraagje omtrent bad trips en XTC.

In maart 2012 heb ik een enorme bad trip van wiet gehad (hartkloppingen, werd paranoïde en had het gevoel dat m'n hart zou gaan exploderen, heel naar). Zat wel met m'n beste vrienden, wat we al een jaartje ongeveer deden, gewoon relaxt blowen. Was wel voor examens, dus misschien stress daarvan..
Daarna paar maanden niet meer aangeraakt en na een tijdje langzaam weer gaan blowen en ging wel beter. Af en toe nog vervelend gevoel in m'n buik/borst, maar viel allemaal erg mee in vergelijking met die ene keer. Nu blow ik niet zo vaak meer, als ik het doe gaat het meestal wel goed.

Nou ga ik over een paar weken naar een feest toe en een paar van mijn vrienden hadden het over pilletje doen. Dit heb ik nog nooit gedaan, maar ben eigenlijk wel benieuwd. Ik vroeg me alleen af, hoe groot is de kans dat ik weer zoiets zou meemaken? Of komen bad trips zelden voor bij XTC?

Zelf zat ik te denken dat ik misschien het beste van tevoren thuis met een vriend een halve zou kunnen doen en kijken hoe dat voelt voordat ik op een feest sta en daar onwel word of iets dergelijks :P

Ervaringen, tips, alles is welkom :)
Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je zelf kunt peilen hoe je in je vel zit. Je geeft aan dat dat eerder niet zo best was. Hoe is dat nu? Als je nog steeds niet goed voelt zou ik het zeker niet doen.

Verder is XTC een verzamelnaam voor meerdere stoffen. Belangrijk is weet wat je neemt. Elke specifieke stof heeft zo zijn eigen karakter. Handig is je pil te testen om te weten waar je mee te maken hebt.

Als je pil stoffen bevat die hallucigene eigenschappen bevatten, zoals MDA, zal het gevaar van een bad trip aanwezig kunnen zijn.

als je pil deze eigenschappen niet heeft, bijvoorbeeld min of meer zuivere MDMA zul je een top avond hebben. de keerzijde is echter wel de kater: als je niet zo happy bent, is je serotonine peil wellicht niet zo hoog, en zal de kater des ter erger zijn, en dat kan behoorlijk kut zijn.

Anyway; ga es bij je zelf te rade; hoe zit je erin nu? dat is wat mij betreft bepalend. en daarbij test je pil, kijk wat het is, en weet wat het doet. uiteraard doe je er goed aan om de specifieke posts in dit forum eens door te lezen, daar staat best veel in.

grtn en succes

:wave:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon een halfje doen en zien wat er gebeurd.
Dat kan thuis maar ook gewoon op het feest.
Pakken,vergeten en het op je af laten komen.
De eerste keer is zoooo relax,het lijkt wel alsof je op de wolken loopt.
Zolang je niet combineerd met alcohol of iets anders,zal het heel relax zijn.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand slecht//bad ging van xtc alleen.

Normaal zou ik zeggen een wietje kan je wel erbij roken(wiet+xtc=heaven mits je veel/vaak blowd,maar heb deze nieuw jaar toch wel wat meegemaakt).

Ik heb ongeveer 6-7 jaar elke dag wel een paar joints gerookt.
Ik rookte geen sigaretten en tijdens een pilletje was het altijd geweldig om een jointje te roken.
Sinds een jaar,rook ik zo goed als geen wiet meer.En als ik nu eens een jointje rook,is het zo'n heftig gevoel dat het eigenlijk niet echt relax meer is .

Tijdens nieuw jaar dacht ik.
Laat ik eens een paar jointjes voor-rollen en dan lekker tijdens de xtc doen.Had namelijk nog nooit slechte ervaringen hiermee.
Nou wij hebben het wel geweten hoor.:grin:

Vriend van me had nog nooit gerookt en zijn vriendin een paar keer eerder.
Joint opgestoken en zij wilde ook wel roken,het smaakte zo lekker dat de joint in 2 min ofzo op was.
En direct begon het al.
Mijn vriend zei zo van: Boh deze joint maakt me zo done.Ik voel me echt done.En zo ging dat wel ff door.Hij bleef maar raaskallen en ik zag meteen dat het niet goed ging,dus voor mij was het op een gegeven momemt ook zo'n heftig gevoel dat ik ff naar buiten moest.
Met zijn vriendin was alles perfect,maar ze had niet door dat het niet zo relax ging met haar vriend.
Ze was hem wat uit aan het lachen,maar niet op een gemene manier ofzo.
Hij nam dat niet zo goed.
Die vriend van mij werd wat paranoia en zat dingen te herhalen en 10 verschillende dingen door elkaar te halen/vertellen en bleef maar praten.
Op een gegeven momemt werd hijzelf een beetje gemeen naar zijn vriendin.
Hij had totaal niet door dat hijzelf helemaal vaag bezig was en alles doorelkaar aan het halen was.
Op dat momemt keek ik hem aan en ik zei zo van,alles is relax dude het is maar die joint dat je je zo wazig voelt,dat gaat zo over.
Hij keek mij en zijn vriendin aan en zei zoiets van dat wij para waren aant doen en dat wij de freaks waren.
Hij snapte er helemaal niets meer van.
Dus een beetje op hem ingepraat en verteld wat ie nou allemaal was aant vertellen.
Ik heb zo vaak gezegd.Alles is goed man,alles is goed man.Alles is relax.
Hij keek me weer aan en vanaf dat momemt had hijzelf door waar hij mee bezig was.

Dit duurde allemaal niet heel erg lang misschien 10-15 min,maar het was behoorlijk heftig om zo iemand te zien.
Hij zei zelf ook al de dag erna en zelfs nog tijdens de avond dat hij in een bad trip was geraakt.
Wiet wordt zo onderschat,het is echt wel een heftig goedje en combineren met xtc als je nog vol hard gaat maakt het alleen nog heftiger.
Zo heftig dat je er gewoon van gaat/kan gaan trippen.

Dus als je wat wiet wil roken die avond,zou ik het doen zodra je al een heel stuk minder hard gaat van de xtc,dan is het namelijk wel erg relax.
Ik heb die morgen ook nog gewoon gerookt.
Die vriend van mij zal ik dus echt wel nooit meer aan mijn joint laten lurken en dat wilde hij op dat momemt ook helemaal niet.
Dat was trouwens wel heel relax, nog best heftig maar relax.

Ik hoop dat dit lange verhaal een beetje easy was weg te lezen.
Het was allemaal best freaky/vaag/wazig dus ben ook niet in diepte gaan wat hij allemaal zei.
Te veel om hier allemaal op te schrijven.En ik was zelf ook aan het spacen.
Ik had trouwens ook closed eye visuals,heel erg smooth niet al te heftig.
En dit was ook van de weed,want van 1 pilletje(2x een halve geteste 120mg smiley) heb ik nog nooit getript.

Voor de vriendin was het trouwens ook de eerste keer,zij heeft de hele avond genoten.
Af en toe had ze wel eens van die uitspattingen.Ze zag een muis lopen,ze wilde zwemmen in het bakje water van haar kat en haar vriend en ik moesten stofzuigen en de afwas doen want de smaak politie zou komen en ze moest en zou perse zo'n sticker krijgen zodat mensen bij haar konden komen eten :tearsofjoy: Heel random maar wel leuk.

God dit is een half trip-report geworden.Mijn excuses!!
Maar om het nog eens te zeggen.
Van een halve pil zal je niet bad gaan en al helemaal niet als je het niet combineerd.
Vind je het helemaal te gek en je nacht is lang,kan je na een paar uur nog een halve pakken.

Nu ga ik dus echt mijn bek houden!!!! :mrgreen:

Grtz Row
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zooo hallo, schrijf even je hele tripreport in iemand anders topic :wink:

OT: Ik denk dat de kans met xtc wel iets minder groot is, maar daar heb ik natuurlijk geen bronnen voor. Wel geldt idd, je moet het pas nemen als je je goed voelt! Het is altijd een risico wanneer je drugs neemt maar je kunt ze wel kleiner maken. Dus: lekker in je vel zitten, goed slapen van te voren, goed eten van te voren, genoeg drinken tijdens, met betrouwbare vrienden zijn! Dat soort dingen zorgen ervoor dat het niet fout gaat (of maken de kans minder groot). Overigens kan je met xtc wel op een vrij makkelijke manier je gedachtengang positief maken door gewoon aan positieve dingen te denken. Tenminste, als ik even een dipje heb denk ik 'ik ben met leuke mensen en er is leuke muziek' en dan ben ik alweer vrolijk.
Als je op dit moment je niet relaxt voelt, zou ik het niet nemen. En je moet het ook niet nemen met de reden dat je je dan even niet zo rot voelt of je problemen vergeet, want dat is niet de insteek voor een beetje verantwoordelijk gebruik.

Ik weet niet of het slim is om het vantevoren in te nemen omdat je niet kneiterstrak wil staan als je langs de controle moet (mss kom je dan niet binnen?). Weet niet of het om zo'n groot feest gaat dat er controle is? Zo niet dan kan je het wel gewoon eerst thuis doen.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Zooo hallo, schrijf even je hele tripreport in iemand anders topic :wink:
Klik om te vergroten...

:flushed: :flushed: :flushed:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nne bad trips komen nauwelijks voor als je je maar op je gemak vvoelt, beetje gezonde spanning is niet erg. De up comming kan misschien een beetje overweldigend zijn, heb zelf ook elke keer weer van fuk hoe veel harder ga ik nog, maar dat moet je op dat moment gewoon uit je hoofd zetten en genieten. Het is 1 van de meest geniale drugs naar mijn mening. Verder drink voldoende water en slik niet te veel begin met een klein halfje en als
Je bij neemt doe je dat grotere halfje door 2. Verder wens ik he veel plezier en ik verwacht een reportje! Als je nog vragen hebt over bijvoorbeeld over je pil kan je me altijd een bericht sturen maar testen is natuurlijk altijd beter!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."