Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmoeheid tijdens xtc

moeheid tijdens xtc

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
e
emb94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal keren xtc gebruikt (3 keer) en zit met een probleem. De eerste keer dat ik gebruikte nam ik twee kwartjes. Ik ging heerlijk, kon urenlang dansen, wilde contact maken met andere mensen en kon niet stoppen met praten. Zoals het hoort dus.

De tweede keer nam ik ook twee kwartjes, maar had ik te snel bijgenomen en dat resulteerde in de hele avond veel te hard gaan. Kon alleen nog maar op een stoel zitten en geobsedeerd naar de lasers kijken. Ging bijna out en alles, niet zo’n fijne ervaring. Nu gaat mijn vraag over deze moeheid. Ikzelf had het idee dat ik zo moe werd doordat ik te hard ging, maar nu heb ik laatst nog een keer xtc genomen waardoor ik weer heel erg vermoeid raakte. Begon zoals normaal weer met een kwartje maar werd zelfs van dit kwartje al enorm moe. Mijn benen werden niet lichter maar juist alleen maar zwaarder. Ik kon alleen nog maar zitten en het liefst kwam ik helemaal niet meer van mijn stoel af. Heb hierdoor rustig maar gelukkig ook super relaxt m’n avontuurtje uitgezeten en heb niet meer bijgenomen. Toen het eenmaal was uitgewerkt ben ik weer gaan dansen en kon ik nog een paar uurtjes door. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alle drie de keren waren de pillen ongeveer even sterk, dus hoe zou het kunnen dat ik de ene keer vol energie zit en ik de andere keren niet vooruit te branden was? Heb af en toe last van slaapproblemen en gebruik hier ook een biologisch slaapmiddel voor, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft? Maar ik kan me niet herinneren dat ik de eerste keer compleet uitgerust was en was de laatste keer ook niet erg moe.
Vind het natuurlijk jammer als mijn vrienden wel helemaal uit hun pan gaan en ik vanaf de zijlijn moet toekijken omdat ik vrijwel niet kan opstaan.

Alvast bedankt!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb laatst eens ergens gelezen dat je, wanneer er té veel serotonine vrijkomt, je daarna juist er moe van wordt. Volgens mij was het wel een degelijk onderzoek, maar ik weet écht niet meer waar ik het nou gelezen heb. Shitjes.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij kan dat wel door slaapmiddelen komen, tenminste, ik weet dat als je melatonine neemt, voor langere tijd, dat daarna je lichaam het zelf weer meer/opnieuw of zo aanmaakt. Dus als dat telkens dan weer 's nachts gebeurt..

Ik word soms ook wel eens moe van xtc, maar dat ligt gewoon aan het moment misschien, verschilt per keer, maar niet moe op een storende manier. Het betekent voor mij gewoon dat ik in plaats van himmel loesoe gaan, ik gewoon de hele avond hetzelfde pasje blijf doen :P Dan krijg ik ook wel zware benen, zoals jij.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb die zware benen vooral als ik niet fit ben en xtc neem. Zonder drugs sta je ook niet heel de nacht te springen dan, dus ik dacht altijd dat het kwam omdat mijn benen dan ook echt leeg waren en het eigenlijk bedtijd is dan en zo. Maar het zal misschien ook wel aan de drugs op zich liggen, ik weet het eigenlijk niet.

Misschien dat meer sporten helpt? Dat helpt misschien ook wel voor je slaapproblemen (of zeg ik nou iets doms)?
e
emb94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Volgens mij kan dat wel door slaapmiddelen komen, tenminste, ik weet dat als je melatonine neemt, voor langere tijd, dat daarna je lichaam het zelf weer meer/opnieuw of zo aanmaakt. Dus als dat telkens dan weer 's nachts gebeurt..
Klik om te vergroten...

Dit kan heel goed kloppen! Was tijdens m'n eerste keer pas net begonnen met melatonine, tijdens de andere keren pillen zat ik er al een klein half jaartje aan. Dank je!! :)
e
emb94Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Joopiejo zei:
Misschien dat meer sporten helpt? Dat helpt misschien ook wel voor je slaapproblemen (of zeg ik nou iets doms)?
Klik om te vergroten...

Nee klopt inderdaad, door sporten slaap je beter. Ik sport alleen al drie keer per week minimaal anderhalf uur. De slaapproblemen worden hierdoor niet minder want die zitten helaas in de familie.
J
JovanovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kom al 2 dagen niet bij na bier,wiet,2,3pillen,lijn coke, 2keer speed waarvan 1 keer dextro en een halve pil 2cb (geen effect van gevoeld)
..mooi verdeeld over heel de nacht weliswaar... Maar 2 dagen dus wasted zeg maar
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, ik ben zelf niet zo'n regelmatige sporter en ik merk het altijd sterk als ik dan weer een tijdje wat meer sport, aan algehele fitheid, maar meestal slaap ik dan ook wel lekkerder, maar dat gaat dus helaas niet voor jou op.

Interessant is misschien wel dat het waarschijnlijk is dat die zware benen door de xtc op zich kunnen komen. Lijkt me dat het ook wel kan aansluiten bij dat 'te veel serotonine/moeheid' verhaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."