Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC - Epileptische aanvallen?

XTC - Epileptische aanvallen?

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
r
ravageLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had je wel een epi aanval of ging je k.o.? Kwam er schuim uit je mond?
Anyway je verteld er ook niet bij of je die pil in 1 keer nam.


Als ik een gokje waag is dat je een hele pil naar binnen hebt gewerkt, en als je maar 50kg weegt kan je neervallen ja...En waren die pillen getest?
d
destr0yedangelsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe komt het dat je door XTC een epileptische aanval kan krijgen?
Ik heb zelf geen epilepsie maar heb er afgelopen zaterdag wel 1 gehad (rode batmans, 220 mg, meisje 17 jaar, 50 kg) Word dit door de xtc zelf veroorzaakt of door een samenhang van factoren - te weinig water, eventueel te veel water, de hitte, niet goed gegeten? Ik heb goed gegeten en genoeg water tot me genomen en soms even naar buiten geweest om m'n bekertje te vullen.. Toch ben ik out gegaan en was ik vervolgens niet meer aanspreekbaar. De EHBO zei dat mijn hartslag 190 was toen ik neerviel. Toen ik bijkwam was hij 110, ik wist natuurlijk niet wat er was gebeurd en kreeg dat dus te horen. Heeft deze epileptische aanval nog meer schade aangericht dan als dat ene pilletje gewoon goed was gevallen?
H
HazekeesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey angels,

Zeer vervelende ervaring lees ik zo,
Misschien is zoveel mg voor jouw gewicht, 50kg wel wat veel ja. Wat volgens mij zo'n beetje wordt aangeraden is 1-2mg per kilo aan lichaamsgewicht. Ik denk dat de een hier zich aan moet houden, terwijl de ander zich helemaal vol kan vreten van die zooi. (Meisjes zijn ook wat gevoeliger na mijn weet). Je geeft aan dat je vriendin ietswat zwaarder is, en dezelfde hoeveelheid op had, dit geeft al aan hoe verschillend ieder mens reageert op drugs.

Ik weet niet of dit nou een 'normale' reactie is, het kan een one time experience zijn, maar tegelijkertijd kan het volgende keer nog 2x zo verkeerd gaan. Ik zou er zeker mee uitkijken..

Ik moet er aan toevoegen dat ik niet helemaal jouw ervaring kan verklaren, als je er nog steeds last van hebt zou een dokter beter op zijn plek zijn hier denk ik.
H
HazekeesLid
01-01-2024, 00:00
#4
(Heb dit ook gereageerd in je topic bij 'drugs algemeen')

Hey angels,

Zeer vervelende ervaring lees ik zo,
Misschien is zoveel mg voor jouw gewicht, 50kg wel wat veel ja. Wat volgens mij zo'n beetje wordt aangeraden is 1-2mg per kilo aan lichaamsgewicht. Ik denk dat de een hier zich aan moet houden, terwijl de ander zich helemaal vol kan vreten van die zooi. (Meisjes zijn ook wat gevoeliger na mijn weet). Je geeft aan dat je vriendin ietswat zwaarder is, en dezelfde hoeveelheid op had, dit geeft al aan hoe verschillend ieder mens reageert op drugs.

Ik weet niet of dit nou een 'normale' reactie is, het kan een one time experience zijn, maar tegelijkertijd kan het volgende keer nog 2x zo verkeerd gaan. Ik zou er zeker mee uitkijken..

Ik moet er aan toevoegen dat ik niet helemaal jouw ervaring kan verklaren, als je er nog steeds last van hebt zou een dokter beter op zijn plek zijn hier denk ik.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat de oorzaak van je aanval is geweest kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen. De XTC zelf kan een rol hebben gespeeld, maar ook omstandigheden als lang wakker blijven, veel bewegen en onvoldoende eten en drinken kunnen leiden tot allerlei klachten bij het gebruik van XTC.

Het lijkt me goed dat je naar de dokter gaat en over de aanval vertelt. Het is verstandig om te checken of dit een epileptische aanval kan zijn geweest. Of iets anders waarvoor je medische zorg nodig hebt. Wanneer je een epileptische aanval hebt gehad, is het noodzakelijk geen drugs meer te gebruiken. Gebruik van drugs en met name XTC, cocaïne, speed en tripmiddelen kunnen namelijk een nieuwe aanval uitlokken en dat kan levensgevaarlijk worden.

Overleg dus met je dokter wat het kan zijn geweest. Ik raad je daarbij aan om open kaart te spelen over je XTC-gebruik, zodat de huisarts een goede inschatting kan maken.

Mocht je het toch echtniet zien zitten om met je huisarts te praten hierover, dan raad ik je aan om contact op te nemen met het Medisch Spreekuur Partudrugs. Dit spreekuur is speciaal voor mensen die klachten hebben na het gebruik van partydrugs. Je kunt hen bereiken op 088 - 358 38 00.
d
destr0yedangelsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aangezien ik hier nog geen topic over kon vinden ben ik benieuwd of jullie hier meer over weten;

Korte opsomming ;
Omstreeks 12 uur zijn we naar een Techno feest hier in Arnhem gegaan en rond half 1 hebben ik en wat vrienden onze eerste kwartjes xtc (rode batman, 220 mg,meisje 17 jaar,50 kg) ingenomen, gefouilleerd en na 20 min begon deze op te komen én hard. Ik ging erg hard, 2 uur later nog een kwartje bijgenomen en 2 uur later weer.

De space was goed, euforisch en het menselijke contact :hearteyes:
Vriendin : rond 4 uur begon je echter tegen mensen aan te vallen waarop ik je op de grond neer heb gelegd, je begon te stuiptrekken en je kreeg heel wazig uit je ogen. Je bent door de EHBO op de brandcard naar buiten gebracht en je keek erg wazig uit je ogen, je was niet aanspreekbaar en je had nog 'spastische trekjes' je hartslag was op dat moment 190.

Enig idee wat deze epileptische aanval heeft veroorzaakt?
ik heb genoeg water gedronken, ben zo nu en dan wel even naar buiten geweest om mijn water bij te vullen) ik moet er wel bij zeggen dat ik een paar kleine slokjes bier heb gedronken. XTC + Alcohol is een slechte combinatie maar dat was niet meer dan een kwart glas.. enig idee wat hier de oorzaak achter is? 220 MG teveel voor mijn gewicht? (een vriendin van mij had ook 220 MG en weegt misschien 5 kg meer)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."