Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVervallen medicijnen

Vervallen medicijnen

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan weinig kwaad, ze worden hoogstens wat minder sterk.
Ze zullen niet giftig worden of zo.
En een half jaar is niks hoor, heb ooit Mogadon genomen uit een glazen bruine fles die was al 10 of 15 jaar te oud. Werkt prima.
Bovendien moet je rekening houden met een serieus ingebouwde marge, net als bij conserven.
Ik heb nog een koffer vol van die verse conserven.Honger?
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hier ergens een doosje gevonden met paracetamol 500 mg + codeïne 30 mg die al een halfjaar vervallen zijn. Neem ik veel risico als ik deze nog slik? Ik vind het maar zonde om ze weg te smijten omdat er codeïne in zit..
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#3
***
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geldt dit voor alle medicijnen of zijn er ook soorten die wél ''slecht'' kunnen worden?

Ik vraag me af of ik het reeds gehamsterde dan eens weg moet gooien óf acuut moet gaan FIFO-en.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
fifo-en :confused:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
first in first out :P die werkt zeker in een supermarkt :P

en de meeste medicijnen blijven echt HEEL lang goed, maar zonder vervaldatum verkopen ze minder goed he, ik ken geen uitzonderingen die niet goed blijven
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Enesteene zei:
fifo-en :confused:
Klik om te vergroten...

First In - First Out

En nee, ik werk niet in een supermarkt. Onderdeel van mijn opleiding geweest. Het wordt vaker gebruikt dan je denkt.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Geldt dit voor alle medicijnen of zijn er ook soorten die wél ''slecht'' kunnen worden?

Ik vraag me af of ik het reeds gehamsterde dan eens weg moet gooien óf acuut moet gaan FIFO-en.
Klik om te vergroten...

Kwaai vraag, ik weet het niet zonder zpeurwerk, zal effe zoeken maar als iemand met een opleiding farma of chemie zich geroepen voelt....
Ik denk dat poducten met natuurlijke stoffen er geen 10 jaar zin in hebben.
enne zalven of smeersels zie ik ook al slecht worden. Oogdruppels, neusspray. Ja ik denk dat er een heleboel medicatie slecht word..
Andere daarentegen hebben een heel gamma van E nummers in zich om te bewaren(is giswerk) ik weet in ieder geval zeker dat het blauw van een Valium of geel komt van een conserveringsproduct.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
getitd0n3 zei:
Kwaai vraag, ik weet het niet zonder zpeurwerk, zal effe zoeken maar als iemand met een opleiding farma of chemie zich geroepen voelt....
Ik denk dat poducten met natuurlijke stoffen er geen 10 jaar zin in hebben.
enne zalven of smeersels zie ik ook al slecht worden. Oogdruppels, neusspray. Ja ik denk dat er een heleboel medicatie slecht word..
Andere daarentegen hebben een heel gamma van E nummers in zich om te bewaren(is giswerk) ik weet in ieder geval zeker dat het blauw van een Valium of geel komt van een conserveringsproduct.
Klik om te vergroten...

Kijk, dat is in ieder geval iets.

Ik heb een beetje gezocht maar kwam niet direct verder dan het vastgestelde ''correcte''. Hier en daar krijg ik te horen dat sommige medicijnen evt. gevaarlijk kunnen worden indien je het na 't verlopen tot je neemt. En andere weer effectloos kunnen worden. Maar er worden niet direct soorten aangegeven. Het blijft voor mij tot nu toe een vrij algemeen verhaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."