Ik gok dat je een meisje bent en dan kan 115mg in een korte tijd innemen wel eens te veel zijn. Ligt ook aan je lichaamsgewicht.
Misschien heb je ook net 2 kwartjes gepakt waar iets meer mdma in zat en heb je daardoor wat meer dan 115mg binnengekregen. Ook kan het nog zijn dat die specifieke pil meer dan 230mg bevatte. (Er is vaak een spreiding één (of enkele) tiental(len) milligrammen in batches van pillen.)
Misschien was 1 kwartje net te weinig om los te komen en 2 kwartjes net te veel.
Als je te veel hebt ingenomen mis je het love gevoel en sta je alleen maar strak zeg maar. Dan wil je het liefste ook blijven zitten vaak. Tenminste dat is mijn ervaring. Nerveus gevoel hoort daar ook bij. Misselijkheid is vaak ook een kenmerk van een (te) grote dosis.
Dat je een maand geleden ook hebt gebruikt zal ook meespelen. Heb je het daarvoor ook veel/vaak gebruikt?
Er spelen altijd verschillende factoren mee bij de vorming van goede of slecht xtc trip, maar de belangrijkste factor is doseren. Preloaden is flauwekul. Al is het wel verstandig om een kleine maaltijd in je maag te hebben als bodempje voor de xtc. Op een helemaal lege maag kan ie wel eens te hard inkicken + je hebt energie nodig voor het dansen. Op een hele volle maag kan het wel eens te langzaam inkicken. Maar wie neemt er nu ook direct na het avondeten een pil in??
Beter hou je als vrouw 1 (tot 1,25) mg per kg lichaamsgewicht aan als startdosis. Als man 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht.
En zoals x-to-the-max zei, pas bijpakken als je startdosis is ingewerkt. Als je de bovenstaande regel aanhoudt met doseren zul je er altijd iets van voelen. Het kan tussen de 20 min. En 1,5 uur zijn voordat je startdosis begint in te kicken. Meestal voel je hem echter na een half uur inkicken en na 1,5 uur is een xtc trip vaak op z'n piek, Na 2 uur begint de space langzaam weg te zakken meestal.
Bijdoseren doe je het beste met de
helft van je startdosis. Je kunt het beste bijpakken zodra je zeker weet dat je gevoel een beetje afneemt, als je te lang wacht met bijpakken raak je uit je trip. Kijk voor de zekerheid altijd naar de tijd voordat je bijpakt, soms heb je wel eens het idee dat je space inzakt, maar dat kan dan helemaal niet, omdat je pas een uur geleden hebt ingenomen (tijdsbesef raak je nogal kwijt van xtc). Meestal is ongeveer 2 uur na inname van je startdosis een goed moment om eventueel bij te pakken. Mij regel is; pak maximaal 2x bij, dat voorkomt een hele vage space en een hele nare kater.
In totaal kun je max 5 a 6 uur lekker van de kaart zijn als je 2x bijpakt. Langer dan 6 uur gaan op xtc kan eigenlijk niet op een fijne manier. Ook niet als je op een andere manier doseert. Als je langer blijft bijpakken wordt je vaag in je kop en je kater wordt dan ook steeds naarder.
Een startdosis van veel minder dan 1 mg per kg lichaamsgewicht werkt niet goed, je moet een bepaalde drempelwaarde hebben als start om goed los te komen met xtc. Pak dus altijd een goeie startdosis, wacht vervolgens wel minimaal 1,5 uur voordat je eventueel bijpakt.
Tot slot normaal drinken, niet te veel. Geen kauwgom.
Dit is mijn manier van xtc gebruiken, maar iedereen heeft zo z'n eigen manier waarop ie het lekkerst gaat. Maar je mag van mij aannemen als je nog niet zo ervaren bent, dat de bovenstaande manier een goede is om mee te beginnen om de drug te leren kennen en waarderen.
