Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC werkt niet of raar?

XTC werkt niet of raar?

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Sauvage13Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had van t weekend een feestje en besloot maar weer eens een pilletje te gebruiken. Omdat de pillen die ik bij me had nogal hooggedoseerd waren (230 mg pure MDMA) besloot ik het rustig aan te doen en heb ik eerst een kwartje geslikt. Na een uur merkte ik nog niets en heb ik er nog een kwartje geslikt waarna ik op een gegeven moment wat onrustig werd. Ik wist niet meer zo goed wat ik wilde, staan was niet leuk, zitten niet, dansen niet en ik baalde vooral dat iedereen om mee heen er zo lekker op ging. Ik heb de rest van de avond ook niet zoveel van de pillen gemerkt behalve dus de onrust in mijn lijf, enorme pupillen en droge mond, ook was ik af en toe wat misselijk. Ik vroeg me af waaraan dit kan liggen, ik heb wel vorige maand nog gebruikt dus ik dacht misschien dat ik te weinig serotonine in mijn lijf had om de pillen echt te laten werken en ik ben wel lichtelijk gestrest door tentamens enzo maar ik had het desondanks voordat ik met de pillen begon prima naar mijn zin en was met veel mensen die ik vertrouw waaronder mijn broer, vriendje en een paar goeie vriendinnen. Heb ik te snel gebruikt? en heeft iemand ervaring met preloaden? Bedankt voor het lezen :)
x
x-to-the-maxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarschijnlijk heb je te snel bijgenomen. Aangezien elke pil anders is en jouw lichaam elke dag zich ook anders 'voelt' is het verstandig om nooit binnen anderhalf uur bij te nemen als je nog niks voelt. Heel veel mensen reageren raar als ze bijnemen voordat het eerste daadwerkelijk werkt. Veel nemen echter bijvoorbeeld eerst een halfje en dan nog een halfje (of meer zodat ze zeker weten dat het werkt denken ze) en daar reageert bijna iedereen raar op. Volgende keer gewoon twee uur wachten. Is er dan nog steeds niks gebeurd dan kun je het wellicht opnieuw proberen.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gok dat je een meisje bent en dan kan 115mg in een korte tijd innemen wel eens te veel zijn. Ligt ook aan je lichaamsgewicht.

Misschien heb je ook net 2 kwartjes gepakt waar iets meer mdma in zat en heb je daardoor wat meer dan 115mg binnengekregen. Ook kan het nog zijn dat die specifieke pil meer dan 230mg bevatte. (Er is vaak een spreiding één (of enkele) tiental(len) milligrammen in batches van pillen.)

Misschien was 1 kwartje net te weinig om los te komen en 2 kwartjes net te veel.

Als je te veel hebt ingenomen mis je het love gevoel en sta je alleen maar strak zeg maar. Dan wil je het liefste ook blijven zitten vaak. Tenminste dat is mijn ervaring. Nerveus gevoel hoort daar ook bij. Misselijkheid is vaak ook een kenmerk van een (te) grote dosis.

Dat je een maand geleden ook hebt gebruikt zal ook meespelen. Heb je het daarvoor ook veel/vaak gebruikt?

Er spelen altijd verschillende factoren mee bij de vorming van goede of slecht xtc trip, maar de belangrijkste factor is doseren. Preloaden is flauwekul. Al is het wel verstandig om een kleine maaltijd in je maag te hebben als bodempje voor de xtc. Op een helemaal lege maag kan ie wel eens te hard inkicken + je hebt energie nodig voor het dansen. Op een hele volle maag kan het wel eens te langzaam inkicken. Maar wie neemt er nu ook direct na het avondeten een pil in??

Beter hou je als vrouw 1 (tot 1,25) mg per kg lichaamsgewicht aan als startdosis. Als man 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht.

En zoals x-to-the-max zei, pas bijpakken als je startdosis is ingewerkt. Als je de bovenstaande regel aanhoudt met doseren zul je er altijd iets van voelen. Het kan tussen de 20 min. En 1,5 uur zijn voordat je startdosis begint in te kicken. Meestal voel je hem echter na een half uur inkicken en na 1,5 uur is een xtc trip vaak op z'n piek, Na 2 uur begint de space langzaam weg te zakken meestal.

Bijdoseren doe je het beste met de helft van je startdosis. Je kunt het beste bijpakken zodra je zeker weet dat je gevoel een beetje afneemt, als je te lang wacht met bijpakken raak je uit je trip. Kijk voor de zekerheid altijd naar de tijd voordat je bijpakt, soms heb je wel eens het idee dat je space inzakt, maar dat kan dan helemaal niet, omdat je pas een uur geleden hebt ingenomen (tijdsbesef raak je nogal kwijt van xtc). Meestal is ongeveer 2 uur na inname van je startdosis een goed moment om eventueel bij te pakken. Mij regel is; pak maximaal 2x bij, dat voorkomt een hele vage space en een hele nare kater.

In totaal kun je max 5 a 6 uur lekker van de kaart zijn als je 2x bijpakt. Langer dan 6 uur gaan op xtc kan eigenlijk niet op een fijne manier. Ook niet als je op een andere manier doseert. Als je langer blijft bijpakken wordt je vaag in je kop en je kater wordt dan ook steeds naarder.

Een startdosis van veel minder dan 1 mg per kg lichaamsgewicht werkt niet goed, je moet een bepaalde drempelwaarde hebben als start om goed los te komen met xtc. Pak dus altijd een goeie startdosis, wacht vervolgens wel minimaal 1,5 uur voordat je eventueel bijpakt.

Tot slot normaal drinken, niet te veel. Geen kauwgom.

Dit is mijn manier van xtc gebruiken, maar iedereen heeft zo z'n eigen manier waarop ie het lekkerst gaat. Maar je mag van mij aannemen als je nog niet zo ervaren bent, dat de bovenstaande manier een goede is om mee te beginnen om de drug te leren kennen en waarderen.

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."