Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke soorten en dosis

Welke soorten en dosis

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MuskietoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil weer eens XTC gaan aanschaffen, maar wat is aan te raden?
Tegenwoordig heb je velen soorten en vooral veel sterker gedoseerde pillen.

Maar wat is bijvoorbeeld het verschil in effect/werking van bijvoorbeeld een Partyflock vs. Superman (buiten de sterkte om)...

Waarom zijn de pillen van tegenwoordig sterker gedoseerd en wat is daar het nut van???

Nu kreeg ik dus gele bullets aangeboden van +/- 220mg maar de prijs ligt weer veel hoger dan een 140mg wat ik ook aangeboden kreeg.
nu is de prijs niet zo belangrijk, maar ik ben toch zeer benieuwd wat de verschillen zijn en waarom die sterker gedoseerde pillen zo gewild zijn.
Waarom niet 2x 140mg innemen dan 1x 220???
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar wat is bijvoorbeeld het verschil in effect/werking van bijvoorbeeld een Partyflock vs. Superman (buiten de sterkte om)..
Klik om te vergroten...

Niets op de dosis en de zuiverheid van de MDMA zelf na.

Waarom zijn de pillen van tegenwoordig sterker gedoseerd en wat is daar het nut van???
Klik om te vergroten...

Vind het erg onverantwoordelijk zulk sterke giftabletjes te maken. Ik vermoed dat veel (vooral de jongere generatie) denkt hoe meer hoe stoerder/ leuker etc. Als dat zo blijft doorgaan zullen er door oa medische incidenten ongetwijfeld dingen veranderen.

Nu kreeg ik dus gele bullets aangeboden van +/- 220mg maar de prijs ligt weer veel hoger dan een 140mg wat ik ook aangeboden kreeg.
nu is de prijs niet zo belangrijk, maar ik ben toch zeer benieuwd wat de verschillen zijn en waarom die sterker gedoseerde pillen zo gewild zijn.
Waarom niet 2x 140mg innemen dan 1x 220???
Klik om te vergroten...

Helemaal gelijk het is 'veiliger' om 2 hele tabletten te nemen verspreid ipv 1 (te) sterke pil. Enige punt is dat welke je ook koopt laat het testen dat is de enige manier om erachter te komen wat echt in zit.

Wat je ook kan overwegen is lege capsules kopen en een weegschaal en je eigen 100mg afwegen /gewenste dosis.
Be safe!
M
MuskietoLid
01-01-2024, 00:00
#3
@25tolife
Top reactie!

Verder vind ik het persoonlijk ook fijner om de trip op te bouwen, oftewel beginnen met een halfje en daarna een hele.
Zat net ook even verder te lezen en aangeraden wordt 1 - 2 mg per kg lichaamsgewicht ( om de schade te reduceren).. 220mg = voor personen die tussen de 220-440kg wegen.
Eigenlijk kun je ze obesitas pillen noemen :mrgreen:

Neeh, zo zwaar ben ik nog lang niet ik ga dan toch voor de 140ers en ga niet mee met de huidige *nutteloze hype van de "overgedoseerde" pillen.

Bedankt!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Graag gedaan , het is een gevaarlijke 'hype' zou ik zeggen als het mij gevraagd word. Hoop dat het snel is afgelopen met die gevaarlijke doseringen.

Blij dat je voor veiligheid kiest, is ook logisch een hoge en verstandige prioriteit :)
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Muskieto zei:
Waarom zijn de pillen van tegenwoordig sterker gedoseerd en wat is daar het nut van???
Klik om te vergroten...
Volgens mij iets van een soort marketing ding ofzo wat gevoed wordt door Pillreports. Op Pillreports werd/wordt er altijd nogal enthousiast gedaan over hoog gedoseerde pillen.

Het nut is daarnaast dat je minder pillen mee hoeft te smokkelen naar een feestje en dat als je gepakt wordt, je minder kans op problemen hebt.

Echter gaat er ook een duidelijk gevaar mee gemoeid met die hoog gedoseerde pillen.
p
peachLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haal een gratis pillensnijder bij de apotheek.....en maak er halfjes van niks geen geknoei met mesje of breken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."