Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNog een keer xtc gebruiken of niet?

Nog een keer xtc gebruiken of niet?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
Fey08Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanavond is er een Hardstyle feestje in een Club waar ik misschien een paar uurtjes heen ga.­ Ik zit te twijfelen om weer 'x' te gebruiken.­ Maar ik twijvel of het wel 'kan'.­

In 2012 op Qlimax heb ik voor de eeste keer 'x' gebruikt.­ Twee keer een kwartje blue defqon.­ In de eerste instantie merkte ik er vrij weinig van, tot ik de trappen opliep, toen sloeg de pil pas in.­ Ik werd er bang en benauwd van omdat het allemaal zo plotseling kwam.­ Gelukkig was er een vriendin bij mij.­ Na een dextro, een glas fanta en een half uurtje zitten had ik de rest van de avond een geweldig feest.­

Dit jaar op Qlimax had ik 4x een kwartje van de Mario Bullet genomen, verdeeld over de avond en dit was perfect.­ Pas toen ik thuis kwam en in bed lag kreeg ik een hart ritme stoornis van 205 wat ongeveer 5 uur aanhield.­ Dit kwam waarschijnlijk doordat ik gedurende de avond veel te veel water had gedronken, cola en een red-bull wat voor een volle blaas en teveel cafeïne had gezorgd.­ Ik ben toen ook opgehaald door een ambu en heb een paar uurtjes in het ziekenhuis gelegen tot mijn hartslag een beetje gedaald was en mijn blaas leeg was.­ Ik had denk ik 1,5 glas cola en 1 redbull voor het feest en 1 tijdens. En tijdens het feest zo'n 4-5x mijn flesje met water hervuld. Volgens de doktoren zorgde de grote hoeveelheid water in mijn blaas voor een ophoping en hogere bloeddruk.

Ben de gisteren toevallig i.v.m. grieperigheid/vermoeidheid al bij de dokter geweest. De dokter had mijn bloeddruk en zuurstofgehalte bekeken, wat prima was.
Toen ik in het ziekenhuis lag na Qlimax was alles vrij snel weer in orde. De dag erna hadden ze mijn bloeddruk en zuurstofgehalte getest wat ook weer prima was. Verder ook nooit problemen gehad (na die eerste 'x' ook niet).

Beide feestjes waren top en de dagen erna heb ik er nooit last van.­ Zit nu alleen wel sterk te twijfelen of ik wel de juiste persoon ben voor 'x' en of ik er beter niet vanaf kan blijven.­ Aangezien er beide keren iets niet goed is gegaan, wat overigens de laatste keer deels een domme oorzaak had.­
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fey08 zei:
Beide feestjes waren top en de dagen erna heb ik er nooit last van.­ Zit nu alleen wel sterk te twijfelen of ik wel de juiste persoon ben voor 'x' en of ik er beter niet vanaf kan blijven.­ Aangezien er beide keren iets niet goed is gegaan, wat overigens de laatste keer deels een domme oorzaak had.­
Klik om te vergroten...

Als je er niet met een lekker gevoel ingaat moet je het gewoon niet doen. Je moet er compleet achter staan, want je mentale staat is ook erg belangrijk tijdens 'x'. Ook al heb je geleerd van de laatste keer, denk ik dat je vanavond maar beter kan skippen. Vooral omdat je al bij de dokter bent geweest, je je niet zo lekker voelt, kan het zomaar de verkeerde kant op gaan. Als je je goed voorbereid op het gebruiken van x ga je er ook lekkerder in. Ik raad het, ook door je ziekenhuisopname door een te hoge hartslag, in ieder geval af.

Mocht je toch beslissen om te gaan gebruiken, hou dan de volgende dingen in de gaten:
- Drink niet teveel. Zoals je al ervaren hebt is dat niet prettig. 1 a 2 glazen water per uur is ongeveer genoeg.
- Gebruik niet teveel XTC. 1 pil zou in jouw geval zo te zien voldoende moeten zijn, doseer niet te snel bij. Begin met een kwartje, kijk wat het doet. Als je niks voelt, neem je er nog wat bij, als je wel wat voelt, wacht een half uurtje en neem er een kwartje bij.
- Drink ook niet te weinig. Dehydratie kan je snel krijgen met MDMA, zoals ik al zei is 1 of 2 glazen per uur meer als voldoende.
- Het is wel heel erg korte termijn, maar laat in het vervolg je pillen testen. Dit kan bij diverse testcentra. http://www.drugs-test.nl/ voor openingstijden en locaties van centra.
- Als je niet lekker gaat zorg dat er iemand bij is. Doe dan rustig aan, raak niet in paniek en ga een frisse neus halen. Drinken helpt er ook bij, zorg alleen dat het niet(wat een zeikerd ben ik ook :wink:) teveel is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
F
Fey08Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Pandan zei:
Fey08 zei:
Beide feestjes waren top en de dagen erna heb ik er nooit last van.­ Zit nu alleen wel sterk te twijfelen of ik wel de juiste persoon ben voor 'x' en of ik er beter niet vanaf kan blijven.­ Aangezien er beide keren iets niet goed is gegaan, wat overigens de laatste keer deels een domme oorzaak had.­
Klik om te vergroten...

Als je er niet met een lekker gevoel ingaat moet je het gewoon niet doen. Je moet er compleet achter staan, want je mentale staat is ook erg belangrijk tijdens 'x'. Ook al heb je geleerd van de laatste keer, denk ik dat je vanavond maar beter kan skippen. Vooral omdat je al bij de dokter bent geweest, je je niet zo lekker voelt, kan het zomaar de verkeerde kant op gaan. Als je je goed voorbereid op het gebruiken van x ga je er ook lekkerder in. Ik raad het, ook door je ziekenhuisopname door een te hoge hartslag, in ieder geval af.

Mocht je toch beslissen om te gaan gebruiken, hou dan de volgende dingen in de gaten:
- Drink niet teveel. Zoals je al ervaren hebt is dat niet prettig. 1 a 2 glazen water per uur is ongeveer genoeg.
- Gebruik niet teveel XTC. 1 pil zou in jouw geval zo te zien voldoende moeten zijn, doseer niet te snel bij. Begin met een kwartje, kijk wat het doet. Als je niks voelt, neem je er nog wat bij, als je wel wat voelt, wacht een half uurtje en neem er een kwartje bij.
- Drink ook niet te weinig. Dehydratie kan je snel krijgen met MDMA, zoals ik al zei is 1 of 2 glazen per uur meer als voldoende.
- Het is wel heel erg korte termijn, maar laat in het vervolg je pillen testen. Dit kan bij diverse testcentra. http://www.drugs-test.nl/ voor openingstijden en locaties van centra.
- Als je niet lekker gaat zorg dat er iemand bij is. Doe dan rustig aan, raak niet in paniek en ga een frisse neus halen. Drinken helpt er ook bij, zorg alleen dat het niet(wat een zeikerd ben ik ook :wink:) teveel is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Klik om te vergroten...

Bedankt dat je even de tijd neemt voor dit uitgebreide antwoord! Je bent zeker geen zeikerd haha! Ga het vanavond rustig aan proberen. Denk dat het allemaal tussen de oren zit.
De pillen zijn overigens getest. Vrienden van mij hebben dezelfde en vinden ze erg prettig.Is er nog iets waar ik op moet letten *(ivm met mijzelf, hoe ik erop reageer)? Wat zijn eigenlijk normale ''gevoelens'' en verkeerde?
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is er nog iets waar ik op moet letten *(ivm met mijzelf, hoe ik erop reageer)? Wat zijn eigenlijk normale ''gevoelens'' en verkeerde?
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring is met XTC dat je er het lekkerst op gaat als je bijna vergeet dat je het hebt genomen. Snap dat dit in jou geval misschien wat lastiger gaat maar probeer er niet teveel aan te denken en laat het over je heen komen. Ik lees dat je erg rustig aan doet met doseren ( beginnen en bijdoseren met kwartjes ) dus er kan niet zoveel mis gaan.
Ik wens je een geweldige snoep avond toe!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe is het gegaan uiteindelijk? Je moet idd alleen nemen als je je oké voelt en er een beetje vertrouwen in hebt (betekent niet dat je niet zenuwachtig mag zijn). Maar de tips van Pandan zijn heel goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."