Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsff een vraagje ! :)

ff een vraagje ! :)

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En inderdaad, veel sterkte!
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
inderdaad! het is nu dinsdag en 3 dagen geleden dat ik super fout ging en ben nu eigenlijk alleen maar blij dat ik het genomen heb, stel dat ik me super chill gevoelt had dan had ik het alleen maar vaker willen doen als er iets tegen zit.. de brakke dag heb ik (vraag me niet hoe) overleefd, veel gejankt en me echt heel vies gevoelt.. ik walgde van mezelf dat ik het gedaan had.. voelde me echt een hele gore junk toen ik daar 8 uur 's ochtends nog steeds lag met mn leipe vrienden.. Nee die levensstijl is niks voor mij. Ik vind xtc een geweldige drug en ga het zonder twijfel echt nog wel doen, maar dan als ik me goed voel en er 100% achter sta. En er moet minimaal een halfjaar tussen zitten. Bedankt voor de steun en tips heeft me echt goed gedaan! De volgende keer als ik me rot voel ga ik gewoon rustig mn jointje roken! :stoned: :stoned:



peaceee! :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook met weed demp je gevoelens he! Met het roken van een joint prop je dus ook je gevoelens weg, waardoor die misschien pas later tot uiting komen of helemaal niet verwerkt worden.

Geen enkele drug gebruiken om tot rust te komen! Drugs zijn bedoeld voor plezier, als je ze om andere redenen gebruikt krijg je daar bijna altijd spijt van..
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee allemaal

Ik ben nogal in strijd met mezelf.. Het is sinds 2 dagen uit met mijn vriend (na 9 maanden) en ik ben er echt kapot van, nu heb ik in een heel impusliefe actie geroepen dat ik dit weekend aan de x ga, een paar vrienden van me zeiden dat ik dit beter niet kon doen omdat er ook een grote kan bestaat dat ik dan fout ga.. Zelf denk ik hier wat makkelijker over en verwacht niet dat het echt gebeurt. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik geen super ervaren gebruiker ben, heb 4 keer x gehad en 1 keer pure m. Elke keer dropte ik maar een halve pil en dat is me altijd prima bevallen en meer heb ik ook niet nodig, ik ben echt wel helemaal gesloopt na 4/5 uurtjes trippen. Mijn vraag is dus; is het verstandiger om geen pil te poppen ?


Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt :stoned:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ligt er een beetje aan hoe goed je jezelf kent. Ik ben laatst gedumpt op een dinsdag en ben toen de vrijdag eigenlijk een beetje spontaan aan de pep gegaan. Misschien heel onverstandig maar ik had woest veel zin in een onverstandige keuze. Was van te voren wel een beetje bang dat ik misschien te veel na zou gaan denken, maar daar had ik totaal geen last van en heb een superleuke avond gehad. Kreeg juist het gevoel 'yes rot op ik kan dit lekker wel zonder jou hoeladieeee lataaaaaaaaaar', haha. Het was uiteindelijk dus juist fijn.

Maar goed, xtc is natuurlijk wel wat 'emotioneler' en met xtc heb je ook dipjes tijdens je trip (tijdens de lage momenten van je golven), zelfs zonder emotionele problemen rondom m'n trip kan ik dan last hebben dat ik me dan niet helemaal goed voel of erg onrustig word. Daarom lijkt xtc me dan weer niet juist zo geschikt.. Xtc had ik dat weekend ook echt nooit gedaan, dat was gegarandeerd huilen geweest. En vergeet de helse dip niet!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Maar goed, xtc is natuurlijk wel wat 'emotioneler' en met xtc heb je ook dipjes tijdens je trip (tijdens de lage momenten van je golven), zelfs zonder emotionele problemen rondom m'n trip kan ik dan last hebben dat ik me dan niet helemaal goed voel of erg onrustig word. Daarom lijkt xtc me dan weer niet juist zo geschikt.. Xtc had ik dat weekend ook echt nooit gedaan, dat was gegarandeerd huilen geweest. En vergeet de helse dip niet!
Klik om te vergroten...

ZERO- heeft hier helemaal gelijk in, je zal je eventjes lekker voelen, maar je veel langer nog slechter voelen. Je mindset is gewoon enorm belangrijk, je bent met je hoofd nog helemaal bij het feit dat het uit is met je vriendje. Ik raad het daarom ook gewoon af, wacht tot je lekker in je vel zit voordat je weer een keertje zou gaan gebruiken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je het gebruikt om je beter te voelen en om verdriet weg te drukken, moet je het zeker niet doen. Daar krijg je alleen maar spijt van. Als je het gebruikt omdat je er gewoon zin in hebt, veel plezier :grin:

De enige goede reden om te gebruiken is zin in het effect ervan. Als je je kut voelt, zal het nooit beter worden met een pilletje. Na de piek, komt een dal
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha thanks guysss!

Heb het feestje toch maar afgezegt, jullie hebben gelijk dat ik het niet moet doen om mijn verdriet kwijt te raken of niet te voelen. Alleen doen als ik er echt gewoon eventjes zin in heb en er klaar voor ben haha
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om nou een feestje af te zeggen lijkt me ook weer wat overdreven :grin:
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou zeg.. wat een nacht..

Deze zaterdag nacht is heeel anders verlopen dan dat ik gedacht had..

Ik heb toch wel x gehad en ik zal jullie vertellen hoe dat is gegaan.

Gistermiddag begon ik het al spannend te vinden om vanavond na 8 maanden weer eens xtc te gebruiken, alleen nu is het punt dat het net een week uit is met mijn vriend en ik daar echt helemaal kapot van ben. Ik begin maar gewoon vanaf het begin te vertellen;

Rond een uur of negen gisteravond arriveerde ik met 2 vrienden en 1 vriendin van mij bij onze vriendin thuis, het was de bedoeling dat ik met nog 1 vriendin pillen zouden nemen, de rest zou aan de drank en jointje's gaan. Ik voelde me de hele avond al heel erg rot en gestrest, rond een uur of half 11 kwam de vriendin waarmee ik leip zou gaan naar me toe om te zeggen dat ze net al gedropt had.. Ik begon in paniek te raken en wist niet of ik het nou wel moest doen of niet.. Uiteindelijk heb ik toen 1 kwartje genomen. Na een uur voelde ik er nog niks van en dropte nog maar een kwartje (halfje nu in totaal). Ik voelde me al sinds ik het eerste kwartje genomen had echt niet goed, ik was met mijn hoofd alleen maar bij mijn ex-vriend en alle negatieve gedachtes. Op een gegeven moment trok ik het niet meer en heb even keihard gehuilt en alles eruit gegooit in de groep. Na een halfuur was ik lekker rustig maar ik was nog steeds niet leip geweest voor mijn gevoel. Ik begon honger te krijgen en ging wat eten, ik wou op dat moment (3 uur snachts) heel erg graag slapen maar op datzelfde moment besloten al onze vrienden pillen te dropen. Ik bleef erbij dat ik alleen nog maar jointje's zou roken omdat ik me net weer wat rustiger voelde. Na heel wat geleip enzo veder (inmiddels 5 uur 's ochtends) besloot ik om toch nog maar dat halve pilletje te nemen wat ik nog had. Ik had hem ingenomen en merkte er na 1,5 uur nog steeds niks van. Ik begon een lekker plekje te zoeken om te gaan slapen, toen ik eenmaal lekker zat en mn ogen dicht had begon ik super leip te worden. Ik voelde me meteen weer niet goed en ben met een vriendin eventjes naar buiten gegaan. Ik heb de heleavond maar een beetje met mijn hoofd voorover gezeten en me super rot gevoelt.

Ik heb heel erg spijt ervan dat ik toch pillen heb gehad, ik dacht dat ik me juist veel beter zou voelen.. en misschien is het ergste nog wel deze brakke dag.. Ik voel me hartstikke depresief en wil eigenlijk gewoon dood nu..

Had ik nou maar naar mezelf geluistert... :( :( :(
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Aaah wat kut dat het zo gegaan is! En ik moet eerlijk zeggen dat ik het raar vind dat je vrienden niet door hebben/hadden dat je al niet lekker in je vel zat, want dan is het echt niet zo slim om nog pillen te doen en ik vind het ook hun verantwoordelijkheid dat zij goed op jou letten........ Als jij mijn vriendinnetje was geweest had ik gezegd, kom we doen het gewoon allebei niet.

Maar ja, nu is er niks meer aan te doen! Dus gewoon lief zijn voor jezelf, ga tv kijken en lekker huilen en ijs eten als je daar zin in hebt, of ga andere dingen doen die je chill vindt. Misschien even afspreken met vrienden zodat je niet de hele tijd emo alleen zit, dat kan ook helpen. En ik hoop iig dat je ervan leert voor de volgende keer :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lijkt me niet zinvol om te gaan vertellen dat het niet slim was. Vervelend dat het zo gelopen is, geen leuke ervaringen. :(

Misschien is het maar goed dat je er geen leuke ervaring mee had, als je je even heel goed had gevoeld zou je het misschien vaker gaan doen om je gevoelens weg te stoppen en dat werkt uiteindelijk alleen maar averechts. Slechte gevoelens moet je onder ogen zien, drugs kan het uitstellen maar uiteindelijk moet het gebeuren.

Sterkte ermee!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inderdaad een vervelende situatie! Maar je komt er vast wel bovenop, weet je toch weer wanneer je wel en wanneer je niet X moet nemen. Zoals ZERO- al zei, zoek contact op met mensen, ga jezelf niet opsluiten, dat werkt alleen maar averechts. Misschien kan je deze ervaring toch wel als iets positiefs zien. Je weet nu dat je heel erg zit met je 'break-up', dat je je er echt niet goed onder voelt maar je weet ook dat je nu je dal hebt bereikt. Vanaf hier kan het alleen maar beter gaan! Wees positief, alles komt goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."