Een maat van me heeft taurine besteld, hij wil dit gaan gebruiken voor de energie. Weet iemand hoe schadelijk dit is? Hij riep iets over 6 gr per dag max.
Bvd
#2
Taurine is een stimulerend middel wat je vaak terug vindt in energiedrankjes (redbull bv).
Ik durf je niet te zeggen of zes gram taurintine veel is op een dag. Ik meen dat er al iets van 1000 mg in een blikje redbull zit.
Wat ik wel weet is dat je er de volgende bijverschijnselen van kan krijgen: hoofdpijn, hoge bloeddruk, verhoogde stofwisseling (dus vermoeider op het eind van de dag), overmatige suikeropname etc etc.
#3
Die 6gr kan wel kloppen hoor, maar hij zou het moeten spreiden in 3x 2mg per dag.
tis ook goed voor de cholesterol, de hartspier, de spieren in het algemeen, het immuun systeem en tegen diabetes en kan de kans op kanker verminderen daar het een antioxidant is.
Kben niet zeker maar ik denk dat het opzich niet zoveel energie geeft eerder een betere concentratie.
#4
2 gram neem ik aan?:P
Nog nooit taurine puur gedaan, wel in combinatie met caffeine, binnenkort eens een keertje proberen mss, maar waarom zou je 6 gram nemen? neem gewoon een halve gram, kijk hoe het gaat, dan mss 1 gram etc..
#5
idd 3x2gram kben gewoon van in milligram te pakken
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.