Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid na gebruik

Misselijkheid na gebruik

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vorige week heb ik weer eens een pilletje gehad, was hartstikke leuk en niks aan de hand tot 2 dagen erna, ik werd misselijk en dit heeft ongeveer 4 dagen geduurd. Toen herinnerde ik me dat de keer ervoor dat ik gebruikte (2 jaar geleden) precies hetzelfde heb gehad. Toen dacht ik niet dat het van de xtc kwam omdat ik in die tijd heel veel vaker gebruikte en dit nooit eerder had gehad.

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Of beter nog, hoe ik dit kan voorkomen? :grin:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is je dinsdagdip, heel normaal en een teken dat je wat veel van je lichaam hebt gevraagd.

Dit valt (deels) te voorkomen door gewoon gezond te leven en niet teveel/te vaak te gebruiken en wat eten voordat je naar bed gaat. Eventueel kun je in de dagen ná gebruik 5-HTP slikken, maar zorg dat alle MDMA al uit je lichaam is voordat je hiermee begint.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, misschien is dit gewoon een reactie van je lichaam. De misselijkheid kan gewoon zijn omdat je een beetje verzwakt bent en het harder aankomt als normaal. Je moet je lichaam gewoon rust geven en in je achterhoofd houden dat je dit hebt als je XTC gebruikt. Een goed dieet en een goede nachtrust zijn dingen die altijd goed helpen bij mij. 5-HT slik ik ook wel vaker de dagen erna, maar het beste helpt gewoon goed doseren en verantwoord met je gebruik omgaan.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eet je wel normaal? Veel mensen eten slecht tijdens en na XTC gebruik wat je nog eens flink kan verzwakken.

Het advies 5-HTP gebruiken gaat je niet helpen, dat helpt niks tegen misselijkheid. Daarnaast ben ik ook tegen 5-HTP gebruik omdat het alleen maar risico's met zich meebrengt. Je bent al uit balans, dus kun je beter je lichaam de tijd geven te herstellen op eigen kracht.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat de dip erbij hoort snap ik wel en dat ben ik ook wel gewend maar echt een paar dagen misselijk zijn vind ik wel erg vervelend.
Wat het eten betreft, van tevoren heb ik een gezonde maaltijd gehad + multivitamines. Tijdens gebruik heb ik niks gegeten, dat lukt me niet. Drinken heb ik wel genoeg gedaan. Na een paar uur geslapen te hebben heb ik ook nog redelijk goed gegeten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het eten vlak voordat je naar bed gaat (appeltje ofzo) wil ook nog wel eens helpen om je stoelgang op gang te zetten en je daarna wat minder kut te voelen. Er zijn er zoveel die zeggen dat het niet lukt, maar als ze zich écht dwingen moet het wel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdens gebruik is het moeilijk, probeer toch op normale tijden te eten en genoeg. Het is in het begin niet makkelijk maar je leert het vanzelf. Verder zijn er heel veel dingen die wel weg te krijgen zijn. Zorg dat je in ieder geval met een goede maaltijd in je maag aan de trip begint.

Een vette maaltijd en een glas melk vooraf helpen om je maag te beschermen tegen irritatie van de xtc

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."