Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatieven xtc/mdma

Alternatieven xtc/mdma

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JanToeterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mensen,
Weet niet of dit in het juiste forum staat en er was wel een topic te vinden mbv de search, maar dat was erg mager van inhoud en niet precies dezelfde vraag.

Ben een liefhebber van dancefeesten, en de combinatie met mdma is goud. Waarschijnlijk is dat 'stating the obvious'. Het is ook algemeen bekend dat je beter niet te veel mdma in kortere periodes kan doen (1x in 3 maanden lees ik veel hier). Toch is de verleiding groot! Wat zijn goede alternatieven voor mdma die niet je serotonine-voorraden leegzuigen en dus wel vaker dan eens in die drie maanden kan doen? Het hoeft niet perse dezelfde magie te hebben, maar ik hou erg van de energie, het entactogene/sociale, de space.

Al ooit gedaan : speed, 2cb
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mja, een echte vervanger is er niet. 4-FA werkt een stuk minder op je serotonine in en kun je in principe maandelijks gebruiken zonder echte schade aan je axonen te behouden, voor zover het nu bekend is. Wel houd het in dat deze maand extra is op de 3 maanden rust van de MDMA.

6-APB werkt met dezelfde 3-maandenregel als MDMA.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
4-fa vind ik de beste vervanger (heb geen ervaring met 6-apb), ik vind het zelfs een stuk beter dan X. Het voelt als een combinatie van X en pep, als je een beetje actief bent voel je de energie en euforie van pep en als je wat rustiger aan doet kun je heerlijk spacen. Het werkt aanzienlijk minder op de serotonine dan X en je kunt het dus vaker veilig gebruiken dan X. Het enige nadeel vind ik dat het vrijwel onmogelijk is om naderhand te slapen en het kan een redelijk zware kater geven, maar als je het bij één dosis houdt valt dat wel mee.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou de meest logische vervanger heb je al gebruikt: Speed.

Ik heb eens gelezen dat 6-apb ook leuk kan zijn maar dit heb ik zelf nog nooit gehad.

Veel mensen noemen ook 4-fmp als een mooie vervanger maar volgens mij werkt deze ook op je serotonine.

Daarnaast krijg je ook van cocaïne een actief/alert gevoel, maar dit heb ik zelf nog nooit gedaan, ga ik ook nooit doen en wil ik je eigenlijk niet aanraden

Als je echt een space wil kun je ook een lage dosis 2c-b nemen. Heb ook wel eens gelezen dat mensen dat nemen op een feest al zou dit mijn voorkeur niet hebben

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."