Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC in combinatie met clomipramine (Anafranil)

XTC in combinatie met clomipramine (Anafranil)

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Is dit een gevaarlijke combinatie? Mijn psychiater zei dat het waarschijnlijk geen kwaad kon om het een keer te doen maar echt een duidelijk en zeker antwoord kon ze niet geven. Daarom ben ik opzoek naar mensen die misschien ervaring hebben met deze combinatie.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
yellow2020 zei:
Mijn psychiater zei dat het waarschijnlijk geen kwaad kon om het een keer te doen maar echt een duidelijk en zeker antwoord kon ze niet geven.
Klik om te vergroten...

Clomipramine is een TCA, wat valt onder antidepressiva. Het is in kleine mate een SSRI, minder potent als een SSRI en ook een Noradrenaline heropname remmer. Ik raad het je af, de combinatie kan gevaarlijk zijn.

Het kan een extra belasting zijn omdat Clomipramine effect heeft op je hart en je bloedvaten, MDMA heeft dit ook, dus het risico wordt groter.

Al met al raad ik het je af. Je neemt Clomipramine niet voor niks, om ook nog MDMA te gaan gebruiken lijkt me niet verstandig. Lichamelijk niet, maar geestelijk ook niet. Je crash kan nog harder aankomen omdat je niet goed in je vel zit.
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ergens gelezen dat TCA's 2-3 dagen in je bloed blijven. Zou het dat wel kunnen als ik 2-3 dagen geen clomipramine zou nemen?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, zoals Pandan zegt is het een antidepressiva. Het werkt deels op dezelfde systemen als MDMA en kan elkaar versterken wat aandoeningen als het serotoninesyndroom kan veroorzaken en allerlei vervelende bijwerkingen kan geven.

Niet combineren dus!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat raad ik af. Je slikt het niet voor niks, het kan psychologische effecten hebben als je serotonine voorraad op is. Je 'depri-dinsdag' kan nog harder aankomen. Ook is het nooit een goed idee om met medicatie te stoppen alleen om drugs te gebruiken.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is niet aan te raden om tijdelijk te stoppen met je medicatie. Anafranil is een middel dat je regelmatig en zorgvuldig moet innemen om een bepaalde bloedspiegel te waarborgen. Je moet hier niet zelf mee gaan rotzooien. Bovendien heeft Anafranil een halfwaardetijd van ongeveer 21 uur. In principe moet je 5x de halfwardetijd nemen om er zeker van te zijn dat er geen interactie meer kan plaatsvinden. In dit geval betekent dat 4,5 dag.

Na het gebruik van XTC zou je ook 5x de halfwaardetijd van XTC moeten wachten voordat je weer met je medicijnen kan beginnen. Dit komt neer op ongeveer 8 dagen.

Al met al is dat dus geen optie.

Het klopt wat hierboven al gezegd is. Je slikt Anafranil waarschijnlijk om psychische klachten te verminderen. XTC zou dit proces kunnen verstoren.

Het heeft voor de meeste mensen niet heel veel zin om XTC te gebruiken wanneer zij antidepressiva slikken. Zij zullen door de combinatie wel een stimulerend effect ervaren, maar geen echt "XTC-effect". Meer gebruiken om dit effect wel te krijgen helpt niet. Hogere doseringen leveren bovendien meer risico's op zoals een gevaarlijk hoge bloeddruk, angst en een verhoogde hartslag.

* Halfwaardetijd wil zeggen de tijd die je lichaam nodig heeft om de helft van de stof af te breken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."