Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel zal ik nemen

Hoeveel zal ik nemen

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je moet je gewoon geen zorgen maken chill dude!!
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok dank je wel, gaan we zo doen!
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Anderhalve maand geleden heb ik voor het eerst XTC gebruikt, helemaal leuk!
Ik had van een vriend er eentje gekregen van 200 mg en die was niet goed in 4-en te breken maar wel in 3 redelijke gelijke stukken dus uiteindelijk ben ik begonnen met 1/3 pil (ik weeg 63 kilo ongeveer), ongeveer na een half uur sloeg het in en was helemaal top, na 2 uurtjes heb ik nog 1/3 genomen en daarna ging ik vrij hard. Daarna na 3 uurtjes het laatste stukje genomen. Dit omdat ik het gevoel kreeg dat het afzwakte en wilde terug naar dat lekkere gevoel.
Een uurtje later werd ik dus enorm moe, ik voelde me nog steeds goed maar wilde zitten en lekker naar iedereen kijken. Mensen om me heen maakten zich wel zorgen en spraken me aan maar zodra ik terug sprak hadden ze gelijk door dat het idd gewoon goed met me ging maar al mn energie was gewoon weg. Heb ik teveel genomen? Het was natuurlijk wel 200 mg.

En nu ga ik eind augustus naar Mysteryland en wil ik weer wat nemen maar liever niet hetzelfde einde als de eerste keer.
Ik heb nu een aantal pillen bemachtigd met als het goed is maar 130 mg (laat ik vandaag testen). Maar zal ik dan de volgende keer beginnen met een kwartje (deze zijn beter in 4-en te breken)? En dan later nog een kwart? Of gelijk met een halve beginnen en later nog een kwart of half? Ik wil graag het :hearteyes: gevoel en btj lastig in te schatten hoe nu te starten? Ben bang dat als ik te weinig neem ik tegen dat :hearteyes: gevoel aan ga hangen en het niet echt inslaat maar wil ook niet zo eindigen als de laatste keer.

Graag jullie advies :)
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik maak me geen zorgen hoor haha en ben ook geen dude hahaha
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe laat ben je begonnen met XTC? XTC werkt slechts 4 tot maximaal 6 uur en daarna word je er alleen maar vaag van. Je kunt het dus niet eeuwig blijven rekken want uiteindelijk is je serotoninevoorraad op. Mijn advies is dus, begin wat later op het festival. Zorg dat je zo'n 4 uur voor het einde pas neemt.

Verder vind ik je dosering wat aan de hoge kant
d
dulcie6Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het eerste stukje de vorige x genomen om 16:30 ongeveer en festival duurde tot 23:00. Dat ik echt vaag werd, was het laatste uur.
Maar goed dat ik het weet, dat doorrekken geen zin heeft, op een gegeven moment is het dus gewoon klaar.

Ben het met je eens, 200 mg heb ik genomen vorige x en dat is veels te veel. Ik dacht dat ik daarom zo vaag werd haha.
Ik heb nu een pil met 130 mg, als ik een halve neem bv rond een uur of 17:30, is dat dan nog een te hoge dosering? Als het goed is zou ik daar dan 4 tot 6 uur mee moeten doen toch?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, 'veilig' gebruik is 1 tot 1.5 milligram per kilo lichaamsgewicht voor de dames. Jij 'mag' dus ongeveer 95 milligram MDMA nemen, een klein beetje marge nemend komt dat neer op 3/4e pil van 130 milligram.

Ik zou zo'n 4.5 uur voor het eind van het feest een halfje nemen en zodra hij inslaat nog een kwartje erbij. Zo rek je de duur nog iets, zonder bijslikken is wel gezonder maar zit je héél snel in je coming-down.

Veel plezier! :hearteyes:
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha nu we het toch over de dosis van XTC hebben heb ik een vraagje.

De laatste X dat ik XTC heb gedaan kwam ik door het bijnemen ook richting de 200 MG

Dit voelde extra lekker maar naar mijn idee was het ook sneller voorbij (tussen de 3 en 4 uur na eerste inname was ik alweer redelijk afgezakt)

Kan het zijn dat de serotonine minder snel "op" gaat als je lagere dosiringen neemt? Of heeft dat er niks mee te maken?

(Had ook een pauze van 1.5 maand gehad)

Alvast bedankt :)!

-Remotay
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Één dosering zakt inderdaad redelijk snel af, dat is niets nieuws. Ook zal de anderhalve maand ertussen er wel iets mee te maken hebben gehad.


Zoals je hier zit ga je 2 uur na inname al weer van je piek naar beneden en merk je tussen de 3 en 4 uur na inname al dat je écht veel minder effect hebt.
R
RemotayLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha ik zie het :openmouth:

Super bedankt Fool!!

Vind persoonlijk dat je iedereen inclusief mij op dit forum goed helpt, ga zo door!! :grin:

-Remotay
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha, bedankt voor het compliment! Ik ben blij dat jullie er wat aan hebben. :grin:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Klik om te vergroten...

Een ietwat gedateerd onderzoek, maar de werkende stof en de tijd dat het actief is zullen niet veranderen. Wat me wel echt heel erg interesseert is het placebo effect van mdma :P wil wel eens weten hoe ze dat testen en of het lichaam daadwerkelijk serotonine vrijlaat bij een neutraal pilletje zonder mdma.

En verder uiteraard credits voor fool!

:wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
12 jaar oud valt nog wel mee voor de wetenschap hoor, dat soort papers zijn vaak juist meer verdedigd dan papers die net gepubliceerd zijn.

Vaak testen ze dat volgens mij door serotonine-activiteiten te meten of te kijken er nog reacties optreden als er selectieve serotonine-antagonisten toegediend worden.

Volgens mij zijn die effecten echter niet een lineair begrip van de hoeveelheid losgelaten serotonine, maar eerder de intensiteit van de subjectieve effecten die de proefpersonen ervaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."