Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDormicum / midazolam

Dormicum / midazolam

15 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan gemakkelijk aan deze tabletjes komen (15 mg) en ik benieuwd of er iemand is met ervaring met dit stofje.
Het lijkt mij een pure inslaper, de halfwaardetijd is namelijk nogal kort.

Dus wie kan me wat meer vertellen over midazolam o.a. of het recreatief de moeite is, ervaringen etc.

Bedankt.


Wiki add:
Midazolam, (merknaam Dormicum® van Roche en in de VS Versed®en Hypnovel®) hoort bij de benzodiazepines. Het heeft sterke anxiolytische, amnestische, hypnotische, anticonvulsieve, spierrelaxerende en sedatieve eigenschappen. Het is een snelwerkende benzodiazepine, de groep medicijnen waar Xanax® (alprazolam) en Valium® (diazepam) ook toe behoren
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
He donnie

Hier kan ik je wel wat over vertellen, maar het is uit mijn hoofd dus pin me er niet op vast...

Ik kan er inderdaad ook aan komen, luchtdichtpuntkom he :wink:

Het is een apparte benzo, die ik altijd al eens heb willen proberen puur om 1 ding; de halfwaarde is korter als de werkingsduur ! Dat is normaal niet het geval bij benzo's, normaal is het andersom... Het is inderdaad een inslaper, maar hij werkt langer als de 2,7 uur (uit mijn hoofd he) halfwaardetijd.

Heel interessant goedje, onlangs nog bestelling gemaakt, maar er zijn wel grenzen vind ik; 40 euro per doos is een beetje belachelijk...
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZIjn benzo's nu echt de moeite? Ieder natuurlijk zijn ding maar je wilt toch niet iets proberen dat je slaperig maakt en zorgt voor een amnesie?

Als je dan zonodig benzodiazepines als recreatief middel wilt gebruiken waarom dan niet een langer werkend middel dan het kortwerkende Midazolam?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Spor

Bedankt voor de info.
Je zegt "onlangs nog bestelling gemaakt" met Dormicum erbij? Als dat zo is laat weten hoe je het vond. :)
Ik zat ook te twijfelen om het te bestellen, maar door nog wat onvoorziene andere uitgaven heb ik het ook nog niet gedaan... nog niet.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilo zei:
ZIjn benzo's nu echt de moeite? Ieder natuurlijk zijn ding maar je wilt toch niet iets proberen dat je slaperig maakt en zorgt voor een amnesie?

Als je dan zonodig benzodiazepines als recreatief middel wilt gebruiken waarom dan niet een langer werkend middel dan het kortwerkende Midazolam?
Klik om te vergroten...

1. Ja zo op zijn tijd zijn ze zeer de moeite, het ligt aan je instelling valium maakt mij alleen slaperig als ik op bed ga liggen en niets doe.

2. Been there done that, ik blijf nieuwe dingen uitproberen. Hoe korter de werking hoe heftiger is bij velen de mening over benzo's

p.s.
Wikipedia:
"In vergelijking met andere benzodiazepines is de kans op misbruik overigens wel vrij hoog, wegens zijn korte, maar sterke effect. Misbruik komt minder voor vanwege het feit dat het voornamelijk in ziekenhuizen wordt toegepast, en het weinig wordt voorgeschreven."
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
DonnieDark0 zei:
. Misbruik komt minder voor vanwege het feit dat het voornamelijk in ziekenhuizen wordt toegepast, en het weinig wordt voorgeschreven."
Klik om te vergroten...


Benzo's worden heel veel voorgeschreven. Dat is de reden dat het buiten ons ziektekosten verzekeringspakket gaat vallen (in 2009 dacht ik). Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Maar ik ben zeker niet tegen recreatief gebruik van benzo's hoor. :wink:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilo zei:
DonnieDark0 zei:
. Misbruik komt minder voor vanwege het feit dat het voornamelijk in ziekenhuizen wordt toegepast, en het weinig wordt voorgeschreven."
Klik om te vergroten...


Benzo's worden heel veel voorgeschreven. Dat is de reden dat het buiten ons ziektekosten verzekeringspakket gaat vallen (in 2009 dacht ik). Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Maar ik ben zeker niet tegen recreatief gebruik van benzo's hoor. :wink:
Klik om te vergroten...

Dat klopt, maar die "wiki add" ging specifiek over Midazolam, welke dus zeer weinig wordt voor geschreven.

Nou gelukkig maar, ik was even bang dat je er wel iets tegen had !..... :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#8
dormicum heb ik vroeger wel eens gehad ...

ik dacht dat ik best wat kon hebben omdat ik heel wat valium weg kon krijgen zonder om te vallen, maar dormicum noemde ik toen echt enorme knock-outers ..

natuurlijk eigenlijk ook helemaal niet te vergelijken met valium majah wist ik veel :)

:wave:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk dat is nuttige informatie.

Weet je nog hoeveel mg tabletten je had, en had je puur amnesie of was je ook werkelijk direct vertrokken / in slaap gevallen?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
DonnieDark0 zei:
Weet je nog hoeveel mg tabletten je had, en had je puur amnesie of was je ook werkelijk direct vertrokken / in slaap gevallen?
Klik om te vergroten...

"Dat weet ik niet meer"

:wink:

en wss 15 of 30mg
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
:)

Ergens volgende maand ga ik ze toch maar eens bestellen. Ik zal tegen die tijd mijn ervaringen hier wel delen.
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb ze welis gebruikt..

ik nam er toendertijd 2 in van 15 mg en ging douchen..
daarna met mn zus gewoon naar een winkelcentrum ,daar aangekomen heb ik me flink misdragen :flushed:
ik schijn een oogpotlood gestolen te hebben en een grote bek opgezet te hebben in een winkel,ik herinner me bijna nix alleen vlagen!
dus blijf thuis,je kan beter gaan slapen want je raakt echt grote stukken kwijt best wel eng eigenlijk!
ik scheen totaal mezelf niet te zijn geweest.
tijd erna heb ik ze nogis genomen met een vriendin en haar vriend,
die waren ook delen kwijt en ik gedroeg me wederom niet als mezelf hun trouwens ook niet.
best wel heftig spul dus en ik was toen echt wel wat gewend
zou beginnen met 1 als je het echt wil gaan doen dan ben je nog bij en zeerontspannen maar geheugenverlies krijg je er echt van dat is wel minder eraan... :rolleyes:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor de info. Ik was ook niet van plan 'public' te gaan,
Dat doe ik alleen incidenteel onder invloed van valium :grin:
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#14
haha wijs besluit! :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilo zei:
ZIjn benzo's nu echt de moeite? Ieder natuurlijk zijn ding maar je wilt toch niet iets proberen dat je slaperig maakt en zorgt voor een amnesie?
Klik om te vergroten...

Toch wel, veel mensen houden namelijk ook van ketamine, lachgas of ghb (met laatstgenoemde heb ik zelf geen ervaring, maar weet uit informatie en ervaring van derden dat het ook een "roesmiddel" is). Ik vond het daarnaast zelf vroeger ook altijd leuk om voor de kick benzo's zoals oxazepam (serresta), themazepam en rohypnol te nemen en dan "opzettelijk" wakker te blijven. Verder is een inslapertje ook best lekker als je pep of coke hebt gebruikt en vervolgens niet kan slapen.... Daarbij moet je wel goed opletten dat je niet te veel van een van beide op hebt, want die combo is niet geheel ongevaarlijk!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb echt nooit last van geheugen verlies met benzo's... :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."