Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAan te bevelen farma's

Aan te bevelen farma's

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zolpidem is echt wel een aanrader :) 10 mg is een goede dosis. Je wordt er zwaar van en je krijgt een soort robotachtig dronken gevoel, hoe langer je er op wakker blijft hoe harder het gaat :) Als ik het licht uitdoet hallucineer ik ervan, ik zie mensen en dieren in mijn slaapkamer enzo :d Als het te hard gaat of je bent het beu dan leg je je gwn neer en val je zo in slaap :grin:

En als je er wiet bij rookt ben je volledig van de kaart :) Vage deja-vus enzo en verminderde motoriek
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eristoff zei:
Zolpidem is echt wel een aanrader :) 10 mg is een goede dosis. Je wordt er zwaar van en je krijgt een soort robotachtig dronken gevoel, hoe langer je er op wakker blijft hoe harder het gaat :) Als ik het licht uitdoet hallucineer ik ervan, ik zie mensen en dieren in mijn slaapkamer enzo :d Als het te hard gaat of je bent het beu dan leg je je gwn neer en val je zo in slaap :grin:

En als je er wiet bij rookt ben je volledig van de kaart :) Vage deja-vus enzo en verminderde motoriek
Klik om te vergroten...
I know :P Je gaat er alleen behoorlijk van uit je bek stinken! :openmouth: Maar 10 mg vind ik toch vrij hoog... ik heb hier (o.a.) rare verhalen gehoord over zolpidem, dus ik kijk er toch maar mee uit :P
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martijn. zei:
Eristoff zei:
Zolpidem is echt wel een aanrader :) 10 mg is een goede dosis. Je wordt er zwaar van en je krijgt een soort robotachtig dronken gevoel, hoe langer je er op wakker blijft hoe harder het gaat :) Als ik het licht uitdoet hallucineer ik ervan, ik zie mensen en dieren in mijn slaapkamer enzo :d Als het te hard gaat of je bent het beu dan leg je je gwn neer en val je zo in slaap :grin:

En als je er wiet bij rookt ben je volledig van de kaart :) Vage deja-vus enzo en verminderde motoriek
Klik om te vergroten...
I know :P Je gaat er alleen behoorlijk van uit je bek stinken! :openmouth: Maar 10 mg vind ik toch vrij hoog... ik heb hier (o.a.) rare verhalen gehoord over zolpidem, dus ik kijk er toch maar mee uit :P
Klik om te vergroten...

10mg is de (dagelijkse) dosis die door de dokter wordt voorgeschreven om slaapstoornissen te verhelpen. :grin: Het is dus niet te hoog. Het effect wordt veroorzaakt door het wakker blijven onder invloed van Zolpidem.

Hier een kort stukje van Wikipedia:

Code:
The transition from medicinal use to recreational use of zolpidem can occur when the drug is used without the doctor's recommendation to continue using it, in high doses (more than the usual 5mg or 10 mg), when consumed other than orally (snorting or injecting), or when taken for purposes other than as a sleep aid. Abuse is more prevalent in those that have been dependent on other drugs in the past. Zolpidem effects can increase and intensify if mixed with other substances like alcohol and cannabis.

In the U.S., recreational use of this drug is becoming more common in young people. Recreational users claim that "fighting" the effects of the drug by forcing themselves to stay awake will sometimes cause vivid visuals and a body high (see side-effects below). Thus, some users report decreased anxiety, and even mild euphoria, as well as perceptual changes, visual distortions, and light-based hallucinations.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Eristoff zei:
Martijn. zei:
Eristoff zei:
Zolpidem is echt wel een aanrader :) 10 mg is een goede dosis. Je wordt er zwaar van en je krijgt een soort robotachtig dronken gevoel, hoe langer je er op wakker blijft hoe harder het gaat :) Als ik het licht uitdoet hallucineer ik ervan, ik zie mensen en dieren in mijn slaapkamer enzo :d Als het te hard gaat of je bent het beu dan leg je je gwn neer en val je zo in slaap :grin:

En als je er wiet bij rookt ben je volledig van de kaart :) Vage deja-vus enzo en verminderde motoriek
Klik om te vergroten...
I know :P Je gaat er alleen behoorlijk van uit je bek stinken! :openmouth: Maar 10 mg vind ik toch vrij hoog... ik heb hier (o.a.) rare verhalen gehoord over zolpidem, dus ik kijk er toch maar mee uit :P
Klik om te vergroten...

10mg is de (dagelijkse) dosis die door de dokter wordt voorgeschreven om slaapstoornissen te verhelpen. :grin: Het is dus niet te hoog. Het effect wordt veroorzaakt door het wakker blijven onder invloed van Zolpidem.

Hier een kort stukje van Wikipedia:

Code:
The transition from medicinal use to recreational use of zolpidem can occur when the drug is used without the doctor's recommendation to continue using it, in high doses (more than the usual 5mg or 10 mg), when consumed other than orally (snorting or injecting), or when taken for purposes other than as a sleep aid. Abuse is more prevalent in those that have been dependent on other drugs in the past. Zolpidem effects can increase and intensify if mixed with other substances like alcohol and cannabis.

In the U.S., recreational use of this drug is becoming more common in young people. Recreational users claim that "fighting" the effects of the drug by forcing themselves to stay awake will sometimes cause vivid visuals and a body high (see side-effects below). Thus, some users report decreased anxiety, and even mild euphoria, as well as perceptual changes, visual distortions, and light-based hallucinations.
Klik om te vergroten...
Maar die lieve dokter gaat ervan uit dat z'n patiënt zich braaf aan de bijsluiter houdt en na inname meteen z'n bed in duikt. :mrgreen:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
^Hehe nee hoor, dokters weten maar al te goed dat er óntzettend veel mensen lopen te kloten met hun medicijnen.

Pin je niet te veel vast op Wikipedia trouwens, als het gaat om medicatie.. Beter zoek je even in het Farmacotherapeutisch Kompas, dat is hoe dan ook betrouwbaar.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#6
lormetazepam.
Eerder een persoonleuke keuze.
Heb ik zelf vele leuke ervaringen mee gehad en was ook men eerste benzo die ik recreatief gebruikte.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
jasper zei:
lormetazepam.
Eerder een persoonleuke keuze.
Heb ik zelf vele leuke ervaringen mee gehad en was ook men eerste benzo die ik recreatief gebruikte.
Klik om te vergroten...
Lormetazepam hoor je niet vaak eigenlijk. Wat vond je er zo goed aan? Uniek effect op je?
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#8
wel zoals ik al zei het was men eerste benzo dus sowieso wasie dan wat relaxter dan de andere.
Heb hem volgens mij ook een beetje te veel uitgebuit.
maar ik voelde me bij 6 mg en een paar sloten tequilla altijd heerlijk draaierig en had ook veel evenwichtsstoornissen meer dan bij de andere benzos maar zoals ik al zei het was men eerste benzo en heb lange tijd enkel deze kunnen fixen.
Een voordeel bij deze benzo vond ik wel dat ik hier zonder moeite op wakker kon blijven. zelfs men eerste keer. dus miss een goede benzo als "eerste benzo".
nadeel is wel dat ik precies een vrij snelle tollerantie hierop kreeg. Na 3 dagen kon ik ze slikken als snoepjes (en wakker blijven)en dat heb ik bij diazepam, zolpidem, ... bv niet.

mja dit is men persoonlijke mening he dus :)

grtz jasper

edit: ik denk dat ik ook niet zo gemakkelijk last had van zwarte gaten en fietsen tegen de kerk met deze benzo
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Librium zuigt van alle kanten. Ik zou lekker een Diazepam nemen en de Chloordiazepoxide vergeten.

Overigens vind ik de Oxazepam super als eerste Benzo. Werkte echt super, die tien mg.

IK kan me voorstellen dat Buprenorfine in de juiste doseringen prima te gebruiken is om één maal op te relaxen. Maar het is en blijft natuurlijk een middel dat onder de Opiaatachtigen valt.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
jasper zei:
wel zoals ik al zei het was men eerste benzo dus sowieso wasie dan wat relaxter dan de andere.
Heb hem volgens mij ook een beetje te veel uitgebuit.
maar ik voelde me bij 6 mg en een paar sloten tequilla altijd heerlijk draaierig en had ook veel evenwichtsstoornissen meer dan bij de andere benzos maar zoals ik al zei het was men eerste benzo en heb lange tijd enkel deze kunnen fixen.
Een voordeel bij deze benzo vond ik wel dat ik hier zonder moeite op wakker kon blijven. zelfs men eerste keer. dus miss een goede benzo als "eerste benzo".
nadeel is wel dat ik precies een vrij snelle tollerantie hierop kreeg. Na 3 dagen kon ik ze slikken als snoepjes (en wakker blijven)en dat heb ik bij diazepam, zolpidem, ... bv niet.

mja dit is men persoonlijke mening he dus :)

grtz jasper

edit: ik denk dat ik ook niet zo gemakkelijk last had van zwarte gaten en fietsen tegen de kerk met deze benzo
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het je persoonlijke mening is. Ik denk sowieso dat benzo's bij iedereen wel een iets ander effect geven.
Maar waarom slikte je er zoveel, 3 weken achtereen? Dat is zonde, want naar verloop van tijd merk je ze niet meer... en dan gaat je voorraad hard. :P

speeseend zei:
Librium zuigt van alle kanten. Ik zou lekker een Diazepam nemen en de Chloordiazepoxide vergeten.

Overigens vind ik de Oxazepam super als eerste Benzo. Werkte echt super, die tien mg.

IK kan me voorstellen dat Buprenorfine in de juiste doseringen prima te gebruiken is om één maal op te relaxen. Maar het is en blijft natuurlijk een middel dat onder de Opiaatachtigen valt.
Klik om te vergroten...
Waarom vind je librium zuigen dan?
Ik heb toevallig gisteren nog'ns zitten googelen op librium (en op dit forum nog wat over librium gelezen), en daar zijn de meesten er toch heel positief over, dus ik ben benieuwd waarom jij er niks aan vindt.

Oxazepam (en lorazepam) werken zeker goed. Niet te veel op de achtergrond, je raakt niet totaal van de wereld en ze werken niet té lang door... ideaal! :mrgreen:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
speeseend zei:
Overigens vind ik de Oxazepam super als eerste Benzo. Werkte echt super, die tien mg.
Klik om te vergroten...

+1 :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dexedrine, oftewel Dextro Amfetamine :hearteyes:

Methylfenidaat is er niets bij.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo,

Ik heb ervaring met een aantal benzo's (diazepam/valium, alprazolam/xanax, lorazepam/temesta, oxazepam/seresta, clorazepaat(dikalium)/tranxene) en non-benzo's zopiclon (imovane) en zolpidem (stilnoct). Op mijn to-do lijstje staan sowieso nog Tramadol en methylfenidaat (Ritalin o.a.).

Wat ik me nou afvroeg is wat volgens jullie nog farma's zijn die voor recreatief gebruik zeker aan te bevelen zijn. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben ik echte knock-outers (zoals flunitrazepam/rohypnol) of DXM. Ik zoek meer waar je gewoon lekker op kunt chillen.

Wat ik me nog in het bijzonder afvroeg:

Benzo's
Er zijn er natuurlijk nog een hoop en ik heb er al een paar gehad, maar welke mogen niet ontbreken? Daarnaast vroeg ik me nog af... als je al valium hebt, is dan librium nog de moeite waard? Werking komt naar mijn weten op hetzelfde neer.

Anti-depressiva
SSRI's, MAOI's (MAO-remmers) enz... de moeite waard voor recreatief gebruik?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."