Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsniet meer dromen van benzo's

niet meer dromen van benzo's

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
f
frenchcoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb horen zeggen dat als je benzo's neemt dit bepaalde dingen uit je slaap wegneemt zoals dromen.Klopt dit ? Want aangezien je dromen nodig hebt om te verwerken lijkt mij dit toch niet zo gezond, zeker voor mensen die dit dagelijks nemen... En hoe slecht zijn benzo's nu eigelijk? welke gevaren op korte en lange termijn ? En is het zo dat je je de dag na benzo gebruik minder voelt ? neerlachtig bent ect ?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij (dagelijks) gebruik van Benzo's, ga je inderdaad minder tot niet meer dromen. Althans, ik herinner me geen fluit meer. Ze zeggen dat dit komt door het feit dat Benzo's ervoor zorgt dat je bepaalde fase(n) van het slapen overslaat. Ik geloof je REM-slaap.

Nare gevolgen en gevaren na Benzo-gebruik kan bijvoorbeeld zijn: bloeddruk-problemen, slapeloosheid, een soort katapult effect van je reden om Benzo's te nemen.

Afhankelijk van het soort Benzodiazepine, JA, je kan je al na een dag niet gebruiken klote voelen, anders langer.

Groeten,

Eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hierop heb ik als benzo gebruiker en ex-verslaafde al vaker gereageerd voor hoe het voor MIJ is:

Ik heb in mijn periode dat ik er aan verslaafd was weldegelijk dromen gehad, en wel hele heftige die ik me tot op de dag van vandaag tot in detail kan herinneren en die soms zo onwerkelijk, vermoeiend en verknipt waren dat ik 's morgens gewoon "ontdaan" wakker werd. Dit had natuurlijk met de gebeurtenissen in mijn leven te maken, maar wat ik aan wil geven is dat het de dromen toen absoluut nietonderdrukt heeft.

Over het algemeen droom (ofwel herinner ik mijn droom) ik 50% van de keren dat ik slaap. Als ik benzo's gebruik merk ik daar geen verschil in. Net als zonder benzo's droom ik soms wel, en soms niet. Ik weet dat studies andere dingen bewijzen met REM slaap enzo, maar ik droom toch echt, met of zonder benzo's...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
@spor:

Mijn dromen herinnerde ik me vaak extra goed als ik benzo's nam, wat toch ook wel een klein beetje veel te lange tijd was :rolleyes: Maargoed, ik droom dus iig ook gewoon als ik benzo's heb genomen en ze hebben dan veel meer impact op me wat ik aan de ene kant juist wel erg interesant vind maar aan de andere kant ben ik dan 's ochtends alsnog moe omdat ik zo bezig ben met m'n dromen...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
G@dd#mn bofkonten, ik herinner me geen klap meer, 's ochtends. Al twee, drie jaren herinner ik maximaal tien dromen op jaarbasis.

Ik ben jalours op jullie :wink:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik herinner mijn dromen bijna nooit als ik frequent blow. ben nu weer een tijdje aan het stoppen -en buiten het feit dat ik mij buitengewoon goed voel- droom ik eindelijk terug.
edit: heb nu de ironie door omtrent mijn username
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
G@dd#mn bofkonten, ik herinner me geen klap meer, 's ochtends. Al twee, drie jaren herinner ik maximaal tien dromen op jaarbasis.

Ik ben jalours op jullie :wink:
Klik om te vergroten...

Meeste dromen herinner ik me liever niet...

Laatst nog hele vreemde koortdromen gehad. Eentje droomde ik dat ik op was gestaan, mn zoontje had afgehaald van school en afgezet bij zijn moeder, en toen terug gereden en verder geslapen. Toen werd ik wakker en wist ik niet of het nou echt was of niet. Maar toen ik er over ging nadenken was mijn auto van de buitenkant wit met zwart, en dat is die in het echt niet :P dus toen wist ik dat het niet echt was. Toen sliep ik weer verder en droomde ik dat ik achter mijn computer zat die niet zo heel ver van mijn bed af staat. Toen werd ik weer wakker en was dus van het ene op het andere moment vanuit mijn stoel in mijn bed... ook heel vreemd.

Had overigens nix met benzo's te maken, gewoon met dromen :)
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ha,

Zelf neem ik ook regelmatig wel een valiumpje, en echt minder dromen valt wel mee.. Wat ik wel vaak heb is dat ik gewoon erg raar droom, een beetje ijldromen. Maar ook niet altijd.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#9
frenchcore zei:
Heb horen zeggen dat als je benzo's neemt dit bepaalde dingen uit je slaap wegneemt zoals dromen.Klopt dit ? Want aangezien je dromen nodig hebt om te verwerken lijkt mij dit toch niet zo gezond, zeker voor mensen die dit dagelijks nemen... En hoe slecht zijn benzo's nu eigelijk? welke gevaren op korte en lange termijn ? En is het zo dat je je de dag na benzo gebruik minder voelt ? neerlachtig bent ect ?
Klik om te vergroten...

Als je benzo's wil gebruiken en toch wil blijven dromen moet je mischien gaba nemen, ik neem gaba vaak om beter van te gaan slapen en hier ga je heel erg van dromen :stoned:
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruikte eerst dagelijks benzo's en blowde er ook daglijks bij.
Nu ik gestopt ben met blowen maar nog wel dagelijks benzo's gebruik, droom ik dus wel veel meer.
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#11
je gaat met benzo's heus nog dromen (dit doe je trouwens ELKE nacht). Je zal gewoon je dromen veel minder kunnen herinneren, tot misschien helemaal niet meer.
:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien verstaan we dat ook in de volksmond onder "dromen" :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."