Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoxazepam

oxazepam

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
e
elly50Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn zus slikt 1 tabl van 10 mg,maar hoe later op de dag hoe vreemder ze gaat doen.
Ze lijkt dan wel straal bezopen,ze drinkt niet ( zegt ze ) kan het zijn dat ze zo sterk reageert
op oxazepam?
graag een beetje informatie
C
CarinaLid
01-01-2024, 00:00
#2
kan me niet voorstellen dat dat van de oxazepam komt. Slikt ze nog andere medicatie erbij?
Is dit de eerste keer dat ze benzodiazepines neemt? Zou kunnen dat ze er sterk op reageert.

groeten
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oxazepam is valt niet onder de antidepressants maar onder de groep sedatives / anxiety.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Praktisch ieder medicijn heeft die bijwerkingen :P
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan in principe wel, maar 10mg is wel een erg lage dosering.
Misschien reageert ze heftig op benzo's.
e
elly50Lid
01-01-2024, 00:00
#6
snelle reactie van jullie,ze heeft ook antidepressieva,maar of dat zulk extreem gedrag veroorzaakt geloof ik niet heel erg, alle nieuws is welkom
e
elly50Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ben nog steeds blij met alle reacties.
ik heb zelf het idee dat ze erbij drinkt ze zegt zelf van niet maar het verstrekt mekaar heel erg denk ik plus misschien ook dat ze zo goed als niets eet , alleen s "avonds en ook niet veel.
ik hoor het wel.
C
CarinaLid
01-01-2024, 00:00
#8
misschien dat de combinatie de bijwerkingen versterkt. Ik weet het niet, zou je toch met haar moeten bespreken...

Dit vond ik in een bijsluiter:
V. BIJWERKINGEN
Slaperigheid, afvlakking van het gevoel, verminderde alertheid, verwardheid, vermoeidheid, hoofdpijn, duizeligheid, spierzwakte, ataxie (coördinatiestoornis van de spieren) of dubbelzien treden voornamelijk op aan het begin van de behandeling en verdwijnen gewoonlijk na herhaalde toediening. Andere bijwerkingen als gastro-intestinale (maag-darm) bezwaren, veranderingen in libido of huidreacties zijn af en toe waargenomen.
Anterograde amnesie kan optreden bij therapeutische doseringen en dit neemt toe bij hogere doseringen. Amnesie kan gepaard gaan met onaangepast gedrag. Bij daartoe gevoelige personen kan oxazepam, evenals de andere benzodiazepinen, depressies veroorzaken. Vooral bij kinderen en oudere patiënten kunnen zich paradoxale reacties voordoen. Chronisch gebruik (zelfs van therapeutische doseringen, maar vooral van hoge doses) kan aanleiding geven tot het ontstaan van fysieke afhankelijkheid; staken van de behandeling kan dan tot onthoudingsverschijnselen aanleiding geven. Misbruik is gemeld.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb vaker mensen gezien die bij hele lichte benzoos compleet vaag gingen doen nadat ze savonds hun AD hebben genomen. Gaan ze dan ook nog drinken dan is het hek helemaal van dam.

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Door ze tegelijk in te nemen en niet in slaap te sukkelen :wink:
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#11
antidepressiva is juist een drug die het denken erg kan veranderen.

en sommige personen erg afvlakt (zombie achtig maakt)
d
dimensjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je wordt er inderdaad wat suf van, het vlakt gevoel af. Als je er weinig of niet bij gegeten hebt, kan het je inderdaad een gevoel geven alsof je dronken bent, (duizelig, verward) dus misschien is dat het. :wink:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb 2 pilletjes van 10 mg oxazepam hier, wil het recreatief gebruiken, hoe kan ik dat het beste doen ( lees: hoe kan ik het meest ui de 20 mg halen ? )
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pluggen niet helaas, snuiven dan? en combi met veel alchohol?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
speeseend zei:
Door ze tegelijk in te nemen en niet in slaap te sukkelen :wink:
Klik om te vergroten...

Op een lege maar uiteraard,
maar pluggen is nog veel beter.
Spuiten is nog het meest effectieve.

Maar als ik jorrit was, zou ik ze pluggen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan samsam; één voor je mondje, de ander voor je poepgaatje?!

Alcohol is altijd een fijne ''wegspoeler''. Maar denk erom, niet wegsukkelen!!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuiven zou ik echt niet doen, te veel bindmiddel waardoor de werkzame stof je slijmvlies het niet goed kan opnemen.

Slikken alle 2 dan maar op lege maag en beetje bij drinken,
maar nooit gaan drinken zoals je normaal komt 't komt altijd harden aan.

Zoals eend al terecht zegt,
niet wegsukkelen :P

Mocht je nu een strip oxa's hebben, dan zou ik zeggen slik er 2 of 3 en snuif er 1 of 2.
't Snuiven van oxa is wel een beetje verspilling, maar 't komt wel sneller op zetten en als dan de oxa's in je maag beginnen te werken is 't een mooie overgang :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."