Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet meer zo lekker gaan op XTC

Niet meer zo lekker gaan op XTC

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
StuiterbalTomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal! :wave:

Ik dacht; laat ik eens een update geven haha!

Na goed nagedacht te hebben besloot ik toch maar Hardbass over te slaan voor mijn eigen gezondheid.. merkte gewoon echt aan mijn lichaam (vooral mentaal) dat ik even pauze moest nemen van de drugs, en nee, het is niet zo dat ik niet zonder drugs naar een feest kan. Maar ik heb er moeite mee om nuchter te blijven als al mijn vrienden wel lekker van de kaart zijn.

Een paar dagen geleden ben ik naar Qapital geweest, en na een pauze van 4 maanden 100% drugsvrij leek het mij een mooie gelegenheid om het weer eens te gaan proberen. Had deze keer gele mario's (180mg).

hier een klein reportje over hoe de avond is verlopen;

22:00 - Mijn vrienden en ik waren net binnen, hadden er allemaal heel veel zin in en waren ook met een super grote groep, besloten eerst rustig even wat te gaan drinken en de boel te verkennen.

0:00 - Nu leek het mij een mooie tijd om mijn eerste halfje af te bijten, bekertje water gehaald aan de bar, goed plekje uitgekozen in het midden van de menigte, en hoppa, daar ging ie. Normaal werd ik altijd een beetje onrustig in m'n hoofd na het nemen van een pilletje, ik dacht dan vaak aan alles wat fout kon gaan. Nu had ik daar totaal geen last van, echter; ik keek juist weer uit naar dat heerlijke gevoel, en de toffe avond die ik zal gaan hebben.

0:15 - Begon hem al lichtjes te voelen.. wonderbaarlijk voel ik hem altijd al heel snel. Ik voelde mij nog redelijk nuchter, maar begon me wel al een beetje zweverig te voelen, jullie kennen het wel, de bekende voorverschijnselen :tearsofjoy:

0:25 - Merkte dat ik vaak niet meer snapte wat mensen bedoelde als ze wat tegen me zeiden, zei heel vaak 'hé!?' als iemand wat vroeg, en daarna knikte ik maar ja in de hoop dat dat het goede antwoord zou zijn.. hahaha. Af en toe voelde ik de pil ineens heel hard opkomen, mijn ogen rolde dan en ik begon heftig te kauwen, dit duurde telkens maar een seconde of 5 en toen voelde ik me weer nuchter. Ik dacht 'het zal wel', het maakte me niet zo veel uit want ik stond lekker los te gaan op de muziek met m'n vrienden :rock:

0:45 - Ik wilde net naar een vriendin toe lopen om te vragen of ze zin had om wat drinken te halen, tot ik ineens stilklapte, m'n ogen gingen opeens alle kanten op en ik kon niet stoppen met kauwen, wow wat voelde dit goed, ik leefde even 30 seconden in mijn eigen wereld tot ik weer bij trok, mijn vriendin stond voor me neus en lachte naar me waarop ze zei 'Wow, jij gaat lekker hé!', ik knikte en kreeg een lach op me gezicht die een hele lange tijd bleef staan. Op dit moment drong de muziek niet eens tot me door, ik leefde echt even in mijn eigen wereldje. Alles was inneens zo fijn, en ik vond dat het tijd was om al mijn vriendinnen een flinke knuffel te geven, en iedereen te vertellen dat ze zo veel voor me beteken :tearsofjoy: :tearsofjoy:

0:45 - 6:00 - Ik ben de hele avond lekker gegaan, mijn eerste halfje werkte uit na een uur of 2, ik voelde me toen ineens weer redelijk nuchter en besloot weer een halfje bij te pakken, na een kwartiertje voelde ik me weer helemaal fijn en zat ik weer lekker te pieken. Rond een uur of 6 had ik een heerlijke comedown, normaal ben ik altijd misselijk bij de comedown, maar nu heb ik hier totaal geen last van gehad. Heb nog lekker het laatste uurtje flink door kunnen stampen, en toen ik in de trein zat kon ik alleen maar na genieten over de vette avond die ik heb gehad!!

--

Ik merk dus echt dat die pauze me goed hebt gedaan, en mijn volgende keer gebruiken wordt pas weer over 2,5 maand! Ik verwacht dan weer lekker te gaan pieken haha!

Wel had ik niet zo veel energie als de eerste paar keren dat ik PERSÉ MOEST BEWEGEN(!), maar het was overduidelijk beter dan de vorige keer, en ik kon de hele avond door stampen zonder moe te worden of in te kakken!

Ik wil jullie echt bedanken voor de tips!

Ik ga weer als vanouds lekker!

ciao!
S
StuiterbalTomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey mede drugsgebruikers :wink:

Mijn naam is Tom, ben 20 jaartjes oud en weeg ongeveer 70 kilo.

Ik gebruik pas sinds een jaar geleden XTC. Ik begon een paar maanden voor de zomervakantie en in de zomervakantie is mijn gebruik een beetje uit de hand gelopen. Ik gebruikte toen zo'n 2 keer per maand, vind dit zelf erg vaak maar in de zomer zijn er nu eenmaal hele vette hardstyle feesten haha :tongueout: na de zomervakantie heb ik mijn gebruik geminderd tot 1 keer per 3 a 4 maanden.

Ik sta bij mijn vrienden altijd bekend als de stuiterbal van de groep op feesten. Ik ging altijd echt super lekker op xtc, had superveel energie, veel euphorie en kon met iedereen praten. Ik gebruik alleen maar halfjes en had soms maar 2 halfjes modig om de hele nacht goed van de kaart te gaan :grin:

Helaas ging ik op mijn laatste feest om de zomer af te sluiten miet helemaal goed.. :( we hadden met de hele groep net een halve pil genomen van 200mg, en besloten een rondje te lopen langs alle stages. Dit feest was trouwens Ground Zero voor de mensen die zich dit af vragen. Na zo een 30 minuten begon ik al een beetje de effecten van xtc op te merken. Had een constante lach op me gezicht, voelde me zweverig en kreeg van die lekkere tintelingen over heel mijn lichaam heen. Toen besloten we naar binnen te gaan in de Raw tent, omdat wij het meest van Raw houden. Maar na 5 minuten binnen de tent gestaan te hebben kreeg ik het inneens super heet. Ik tijte mijn vriendin aan en ze zag ook dat ik me niet echt lekker voelde dus liep ze met me mee naar buiten voor afkoeling. We hebben daar even rustig een uurtje gezeten en ze heeft mijn bezorgdheid uit mijn hoofd weten te praten omdat ik over allerlei dingen begon te stressen. De rest vd nacht ben ik gewoon lekker gegaan gelukkig maar het was toch andees dan normaal..

Na het feest besloor ik een tijdje geen xtc meer te nemen omdat ik bang was dat ik weer niet lekker zou gaan. Ik heb dus de 2 volgende feesten daarna 4fmp geprobeerd en dit beviel mij heel erg goed!

Een paar dagen geleden was het oud en nieuw en ben ik met wat vrienden naar Freaqshow gegaan. Aangezien het 4 maanden geleden was sinds ik voor het laatst xtc heb genomen besloot ik het weer een keertje te proberen. Eenmaal op het feest heb ik gewoon lekker rustig aan gedaanm goed gegeten etc en na 2 uur een halfje van een lauwe androix genomen, ik vond het wel weer een beetje eng want moest heletijd denken aan wat er op Ground zero was gebeurd en ik had toch heletijd de gedachte van straks gebeurd dit weer.. probeerde er zo min mogelijk aan te denken en toen voelde ik de pil komen opzetten na zo een 30 minuten. Ik voelde me wel weer een beetje onrustig en paniekerig zoals bij ground zero maar dit ging gelukkig al snel weg en heb de rest vd avond en nacht hewoon lekker gespaced, merkte wel dat ik minder energie had als normaal en had ook niet echt veel praatkicks..

Ik hoop echt weer een keer gewoon heerlijk te gaan op xtc, met veel energie enzo.. maar merk dat xtc gewoon raar inslaat sinds ground zero en ook niet meer de effecten heb die ik vroeger wel had..

Heb ik xtc verpest denken jullie? Of kan het er ook mee te maken hebben dat ik een beetje gestresst ben omdat het niet zo goed gaat op school??

Ik hoor graag jullie reacties!
Ik twijfel nu of ik in februari op hardbass 4fmp of nog een keer xtc zal proberen.m
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welkom hier :)

Het is vrij simpel eigenlijk, XTC is afhankelijk van drie dingen:

Set:

Hoe voel je je? Heb je geestelijke of fysieke klachten? Gaat het goed in het dagelijks leven? Deze dingen spelen mee in de uitwerking van je trip.

Setting:

Waar ben je? Is het feest leuk en zijn de mensen leuk? Dit zat zo te horen wel goed.

Dosis:

Hoeveel neem je? Een halve pil van 200mg in één keer is eigenlijk te veel. Zo te horen ben je inmiddels tolerant geworden en heb je niet voldoende effect van een verstandige dosis. Meer nemen maakt het niet per definitie beter, het maakt de risico's wel groter.

Je hebt in de zomer eens per twee weken gebruikt. Je hersenen hebben 3 maanden nodig om volledig te herstellen. Je hebt dus 6x gebruikt in een periode waarin je maximaal 1x zou moeten gebruiken. Logischerwijs krijg je uiteindelijk niet meer de effecten die je wilt.

Je vraag om op Hardbass in februari weer te gebruiken is dus makkelijk te beantwoorden. De kans dat het dan weer niet geweldig wordt is zeker aanwezig. Normaal staat er 3 maanden herstel voor een pil, na zulk gebruik is het beter om een half jaar niets te doen om de schade te beperken. Daarna zal het ook waarschijnlijk weer beter bevallen.

Het is natuurlijk waar dat er veel leuke feesten zijn in de zomer, maar er komen alleen maar meer feesten. Wil je op élk feest XTC gebruiken? Dan is geen enkel feest meer speciaal omdat je ze allemaal speciaal wilt maken. Als je meestal géén XTC gebruikt en eens in de 3 maanden wel, dan is je feest veel specialer en dan blijven de feestjes ook leuk als je een keer niet gebruikt.

Overigens dat je het zo warm kreeg, heeft ook grotendeels te maken met je dosis. Oververhitting is een groter risico als je meer gaat nemen. Als je het warm krijgt, neem dan even rust in een koelere ruimte en zorg dat je nooit een pet draagt tijdens XTC gebruik.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat SmartieAndMe zegt klopt inderdaad, niets meer aan toe te voegen. :)
S
StuiterbalTomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor je reactie Smartiesandme! Heb er zeker wat aan gehad :)

Ik ben het met je eens, het is inderdaad beter voor me als ik een half jaartje stop zodat mijn hersens kunnen herstellen van mijn drugs misbruik in de zomer..

Blijkbaar heb ik wel tolerantie opgelopen, maar deze is gelukkig niet zo hoog dat ik helemaal geen effect meer heb van xtc. Ik heb iig nog nooit meer moeten gebruiken dan dat ik normaal doe voor ongeveer hetzelfde effect.

Het love gevoel is zeker nog aanwezig en daar ben ik echt blij om :) ik mis alleen de energir en de praatkicks waar ik altijd zo van genoot tijdens een feest, heeft dit ook te maken met tolerantie? En denk je dat als ik ongeveer een halfjaar stop deze effecten weer terug komen? Of ben ik dit voorgoed kwijt? :(

Ik ben nog nooit nuchter naar een groot feest gegaan omdat ik bang ben dat ik het dan niet volhou.. en ook omdat ik nuchter wat stijfjes ben.. onder invloed vind ik het toch makkelijker om los te gaan op de muziek haha :tongueout:

Is 4fmp een optie? Of vreet dit ook aan je serotonine en is het dus beter om helemaal niks te nemen?

Hoop dat iemand deze vragen nog kan beantwoorden
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
4-FA nemen lijkt me niet héél verstandig als je wilt herstellen van schade aan je serotonine-axonen(iets wat je met XTC hebt veroorzaakt). Dan kun je beter amfetamine nemen, dan mis je wel het fijne serotonine-gevoel, maar alsnog een best fijne drug. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."