Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSipralexa,Ziprexa,Risperdal..

Sipralexa,Ziprexa,Risperdal..

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hai x).

Ik weet niet echt of het onder 'farmaceutische drugs' hoort, maar toch.
Mijn broer neemt al enkele jaren Sipralexa, Ziprexa en Risperdal.
Hij heeft last van een soort van psychoses.. Maar ik vraag me af, hij neemt hoe langer
hoe meer van die pilletjes. Is verslaving mogelijk? Ook al neemt hij het enkel als medicijn om 'normaal' te doen? Soms stopt hij ook heel bruusk en dan is hij enorm agressief, staan zijn ogen raar, en gelooft hij in z'n eigen droomkastelen. Maar ik ben bang voor hem dat dit echt een levenslange verslaving wordt... Bedankt x).
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
aan antidepressiva kan je natuurlijk verslaafd geraken, zeker na een x aantal jaren.
normaal kan je sipralexa,... alleen via doktersvoorschrift krijgen, dus moet je broer naar de dokter deze persoon kan het best een antwoord op je vraag geven.
de dokter helpt of zegt hoe je broer dan misschien beter kan afbouwen met antidepressiva.
succes
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
LSDmathXtc zei:
aan antidepressiva kan je natuurlijk verslaafd geraken, zeker na een x aantal jaren.
normaal kan je sipralexa,... alleen via doktersvoorschrift krijgen, dus moet je broer naar de dokter deze persoon kan het best een antwoord op je vraag geven.
de dokter helpt of zegt hoe je broer dan misschien beter kan afbouwen met antidepressiva.
succes
Klik om te vergroten...
Jaa, maar het probleem is dat hij de pillen écht nodig heeft. Volgens mij neemt hij er gewoon teveel door elkaar (ook seroxat en van die dingen). Achja, ik zal maar gewoon eens met de dokter bellen, want zo gaat het de verkeerde kant op. Dankjewel hé x)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja, de dokter heeft hier het meeste verstand van en zal je allesins al een
heel eindje op weg kunne helpen en een groot deel van je vragen kunne beantwoorden;
succes
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vreemde combinatie, is echt alles op doktorsrecept?
Anti psychiotica kun je minder snel verslaafd aan raken als aan benzo's. Maar teveel er van nemen is never nooit goed en een AB kan je hersenen 'omvormen' wat niet ten goede hoeft te zijn voor je hersenen / gedachten etc. Dus als je het nodig hebt is het prima maar gezond is het niet, zeker niet bij onverantwoord gebruik.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De emotionele afstomping die bij dit soort medicijncombinaties voorkomt is echt geen pretje. Vaak voelen mensen als ze stopen met medicatie vooral anti-psychotische zich veel levendiger,fitter en gewoon beter. Maarja als de klachten terugkomen is het toch kiezen tussen 2 kwaden :(

Succes
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind dat ze moeten stoppen met het voorschrijven van veels te hoge dosissen risperdal, mijn ex-psychiater heeft mij vorig jaar mij de maximale dosis risperdal gegeven wat mijn op een dag mag hebben, nou ik kan je zeggen mijn waanideeen en hallucinaties waren er niet meer dat is mooi zou je zeggen maar, afraidtech was er ook niet meer, alleen maar mijn lichaam en de automatischme van de dag meer niet.
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Vreemde combinatie, is echt alles op doktorsrecept?
Klik om te vergroten...

Ja, hij heeft 3 weken in een ziekenhuis gelegen op de psychiatrische afdeling met een depressie. Sindsdien neemt hij dus anti-depressiva (ik denk seroxat?). En toen hebben ze ontdekt dat hij aan psychoses enzo lijdt, een echte ziekte heeft hij niet, maar hij gelooft in z'n eigen luchtkastelen. Mét de medicijnen gaat het eigenlijk beter met hem, maar toch, hij neemt ze niet echt regelmatig, soms meer dan voorgeschreven.. Hij kan er eigenlijk niet verantwoord mee omgaan, maarja..
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe bedoel je verantwoordelijk omgaan? Dit is geen ''lekkere'' medicatie die je voor je lol neemt. Dus in die zin niet verslavend(geestelijk). Dit is eerder medicatie die je ook als je t nodig heb liever niet neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."