Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en lichte hersenschudding

XTC en lichte hersenschudding

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja maar als je even goed leest, zie je dat deze persoon denkt een hersenschudding opgelopen te hebben tijdens het gebruik van drugs en kun je zien dat hij niet van plan is dit binnen korte tijd weer te doen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
SirErick zei:
Ik wil geen paniek zaaien, maar ik raad het serieus af om drugs te gaan gebruiken als je hersenschudding heb gehad. Een hersenschudding is,hoe licht of zwaar hij ook was, letsel wat niet onderschat moet worden! Met andere woorden: het gebruik van drugs is erg onverstandig.
Klik om te vergroten...
Het gaat hier inderdaad om iemand die tijden gebruik een hersenschudding op is gelopen en zich afvraagt of dit extra schade kan. Na elk medisch letsel is het (in principe) sowieso aan te raden om even van de drugs af te blijven. :wink:
a
anoniem!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste allen,

Op 8 maart 2015 heb ik tijdens een voetbalwedstrijd een behoorlijke tik tegen mijn achterhoofd gehad (hoofd tegen hoofd). Ik ben nooit buiten westen geweest, maar heb wel een lichte hersenschudding opgelopen. Waarom? 10 dagen daarvoor op een feestje XTC gebruikt en al tijdens de wedstrijd merkte ik dat niet 100% de oude was (''wolkerig, licht in hoofd etc.) Ik denk dat mijn hersenen nog in de herstelfase zaten en de tik op het hoofd is net even verkeerd moment geweest...

Het is nu bijna 2 maanden later (3 mei 2015) en nog steeds ben ik niet (volledig) van de klachten af...Zeker na een lange dag achter computer, of veel gelezen te hebben ben ik wat ''dizzy' en zijn dit naweeen van de hersenschudding die volgens de huisarts zeker nog wel lang kunnen aanhouden..

Nu ga ik 30 mei, 6 juni en 27 juni naar een festival en overweeg ik op een van deze feestjes wel weer wat XTC te gebruiken...Vind het super chill om dit te doen, maar ben nu wat huiverig ivm mijn lichte hersenschudding en wat er eventueel mis zou kunnen gaan. (zou stom zijn onnodige risico's te nemen) Ook mijn huisarts raadt het af, maar uiteraard is die tegen gebruik van drugs en hoor je die niet zeggen ''natuurlijk, ga lekker je gang..''

vraag: hoe kijken jullie naar gebruik van XTC, ongeveer 3 maanden na een lichte hersenschudding...?
Wat zijn de risico's en hoe groot is de kans dat het echt misgaat....

Hoor het graag.

Groet!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
In principe valt het (ja ook door drugsgebruikers, niet alleen door doktoren) af te raden om minder dan 3 maanden tijd tussen elke keer MDMA(XTC) te laten. Hierdoor ervaar je heel veel nadelen die elders op dit forum prima staan uitgelegd.

Maar zelfs als je je daar verder aan zou houden en je (laten we zeggen) alleen op 30 mei wilt gebruiken, dan zou ik dat alleen doen als je van je klachten af bent. Je loopt gewoon een reëel risico dat je klachten weer terugkomen of dat je tijdens gebruik daaraan begint te denken en daardoor in paniek raakt (wat weer diezelfde klachten zal gaan veroorzaken). Ik denk dat je veel beter van hetzelfde pilletje kunt genieten als je wat langer zult wachten. Tenzij je natuurlijk tegen die tijd helemaal nergens last meer van hebt en je goed in je vel zit. :wink:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
In principe valt het (ja ook door drugsgebruikers, niet alleen door doktoren) af te raden om minder dan 3 maanden tijd tussen elke keer MDMA(XTC) te laten. Hierdoor ervaar je heel veel nadelen die elders op dit forum prima staan uitgelegd.

Maar zelfs als je je daar verder aan zou houden en je (laten we zeggen) alleen op 30 mei wilt gebruiken, dan zou ik dat alleen doen als je van je klachten af bent. Je loopt gewoon een reëel risico dat je klachten weer terugkomen of dat je tijdens gebruik daaraan begint te denken en daardoor in paniek raakt (wat weer diezelfde klachten zal gaan veroorzaken). Ik denk dat je veel beter van hetzelfde pilletje kunt genieten als je wat langer zult wachten. Tenzij je natuurlijk tegen die tijd helemaal nergens last meer van hebt en je goed in je vel zit. :wink:
Klik om te vergroten...

Ja dit dus, alleen gebruiken als je echt helemaal geen klachten meer hebt van die hersenschudding.

30 mei toevallig emporium?
m
mikeslpzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal,

Gisteravond vlak na het slikken van een kwartje xtc ben ik echt snoeihard met m'n neus tegen de rand van een deur aangelopen. Erg stom. " Mogelijk " heb ik daardoor een lichte hersenschudding opgelopen. Ik was hierna een beetje duizelig en heel licht op de achtergrond had ik een beetje hoofdpijn. Het was niet noemenswaardig. De ochtend er na wel wakker geworden met knallende hoofdpijn en een beetje wazig zien.. wel fit voor de rest.

Mocht ik gisteravond dus een lichte hersenschudding op hebben gelopen, bestaat hier mee een kans op hersenbeschadiging of heb ik m'n hersenen enkel extra belast in combinatie met de xtc?

Wellicht stel ik me aan gezien de lichte dosis, maar ik ben voorzichtig en ik ben benieuwd naar de risico's.

Alvast bedankt!

Gr.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Denk niet dat je je te veel zorgen moet maken. Als de klachten verergeren zou ik wel even langs de huisarts gaan, anders is er echt niks aan de hand. Als je echt een lichte hersenschudding hebt kan het wel een weekje duren voor al je klachten verdwenen zijn. Maar als ik kijk naar wat je beschrijft denk ik dat dat ook mee zal vallen.

Je bent niet enkele seconden/minuten buiten westen geweest?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou je inderdaad niet té druk maken, maar inderdaad als de klachten aanhouden even langs de huisarts heen. :wink:
m
mikeslpzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor jullie replies. Niets aan de hand geweest de afgelopen week. Bedankt!
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil geen paniek zaaien, maar ik raad het serieus af om drugs te gaan gebruiken als je hersenschudding heb gehad. Een hersenschudding is,hoe licht of zwaar hij ook was, letsel wat niet onderschat moet worden! Met andere woorden: het gebruik van drugs is erg onverstandig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."