Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA doseren op festival

MDMA doseren op festival

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap wat je bedoeld zero, ik zelf neem vaak na anderhalf/2 uur bij. Als ik er eenmaal eej beetje uit ben dan kom ik er altijd.weer moeilijk in..

OT; zou gwn capsules afwegen idd. Ik vind t ook altijd lastig om het op gevoel te doen, neem vaak veels te snel te veel als ik kristallen heb, ben ik na 3uur al complet waus
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ciao,

Volgende week rij ik in het weekend naar onze zuiderburen om daar Extrema Outdoor een dagje mee te pakken. Ik ben van plan wat MDMA (kristallen) te gebruiken en verder geen andere drugs, inclusief alcohol, te consumeren.
Normaliter doseer ik altijd een beetje op de tast, maar ditmaal wil ik wat meer controle over mijn gebruik houden, zodat ik ook nog kan herdoseren zonder ontzettend strak te gaan staan. Dit wil ik omdat ik vooral uitkijk naar de euforische, liefdevolle effecten van de drug en omdat ik de lengte van de trip wat wil verlengen i.v.m. de duur van het feest. Het festival duurt van 11:00 tot 23:00 en ik verwacht daar met het aanbreken van de middag - begin middag te zijn.

Ik vroeg mij dus drie dingen af:
Het idee van een eerste dosering van 80mg en een herdosering, at some point, van 40mg stond me wel aan. Ik weeg zelf 80kg, dus daarmee neem ik met de eerste dosering mijn lichaamsgewicht in mg in en eindig ik op 120mg (1.5 keer mijn gewicht in milligram) met de twee en laatste dosering.
Heeft het (1) zin om slechts de helft van de eerste dosering bij te doseren? en (2) hoe lang na de eerste dosering zou ik dan bijnemen, afgaande op bovenstaande 'wensen'?
Ik vroeg mij ook nog af (3) wat voor manieren andere members vinden om MDMA correct te doseren op festivals/feesten. Ik zal dit vermoedelijk ook voor mijn metgezel willen afmeten, dus ik neem aan dat het verstandiger is om dit vooraf te doen. Maar hoe neem je het correct afgemeten mee naar het festival? Vier verschillende zakjes met vier verschillende doseringen erin meenemen?
Suggesties over zowel het gebruik als de manier van meenemen zijn welkom.

Arrivederci!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het heeft zeker zin om 'slechts' de helft bij te doseren, want de eerste dosering is het belangrijkst voor het gewenste effect. Als de bijdosering niet te laat wordt genomen en niet te hoog is dan kun je het gewenste effect ongeveer een uurtje, max 2, verlengen. Veel langer rekken is niet mogelijk helaas, aangezien na zo'n 5 tot 6 uur het love gevoel gewoon over is en dan bijdoseren zorgt alleen maar voor vaag worden en strak staan. Het hele feest onder invloed van MDMA zijn met de gewenste effecten gaat dus lastig worden. Wat betreft het moment van bijdoseren is zo'n 2 uur na inname van de eerste dosis optimaal, althans voor mij altijd. Voor het afwegen en meenemen raad ik je aan om capsules te kopen of anders het in vloeitjes te doen. Dan kun je het gewoon doorslikken en hoef je niet te klooien op het feest.

Is je MDMA wel getest? Want 80 mg MDMA kristal is namelijk altijd minder dan 80 mg base. En je wilt het uiteindelijk kunnen terugrekenen naar de base want daarvoor is die 1 tot 1,5 mg norm opgesteld.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Is je MDMA wel getest? Want 80 mg MDMA kristal is namelijk altijd minder dan 80 mg base. En je wilt het uiteindelijk kunnen terugrekenen naar de base want daarvoor is die 1 tot 1,5 mg norm opgesteld.
Klik om te vergroten...
Ik heb het laten testen bij het Jellinek testlab na een wachttijd van anderhalf uur en hoorde uit een sneltest dat het daadwerkelijk MDMA was. Hier was ik echter al van overtuigd en het ging mij alleen om de waardes die uit deze test kwamen. Toen ik exact een week later belde voor de uitslag werd ik geïnformeerd dat ze mij geen uitslag konden geven door het grote aantal samples wat ze de voorgaande week hadden ontvangen. Ik werd wel gecompenseerd voor mijn betaling in de vorm van tweemaal kosteloos een sample afstaan de eerstvolgende keer, maar dat interesseerde me toen niet zo. Ik baalde er goed van.
Ik heb toen wel gebruikt, omdat de bron betrouwbaar was en ik in ieder geval de garantie had dat het MDMA was en het exact juist verkleurde. Het betrof een speciale gelegenheid waar ik erg tevreden op terugkijk, maar hoe puur het spul was kan ik dus niet zeggen. Het werkte laat in en eenmaal ingewerkt deed het haar werk naar behoren. Ik heb het hierna dus niet nogmaals getest, wat ik eigenlijk nog wel zou willen doen nu ik erover nadenk. Echter, deze testservice is alleen bruikbaar op de donderdag en daarvoor ben ik nu te laat. Het duurt een week voordat je kunt bellen voor een uitslag, dus dat heeft i.i.g. geen zin meer voor het festival waar ik naar toe ga. Jammer. :(
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Balen, is mij ook wel eens gebeurt. Ik zou het later alsnog een keer laten testen, alhoewel je daar voor nu niks aan hebt natuurlijk. Maximale percentage is 84%, wat zou betekenen dat je dus minstens 95 mg kristallen moet afwegen om 80 mg base binnen te krijgen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet je eventueel nog andere testcentra die vaker open zijn en/of eerder exacte resultaten hebben na het afgeven van een sample? Dat zou dan in Amsterdam en omstreken moeten zijn, want anders heeft het niet zoveel zin. Ik moet een dezer dagen ook nog in Alphen aan den Rijn en Hoofddorp zijn, dus dat zijn ook eventueel opties als locatie (en omstreken).

Bedankt voor de info nog.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier vind je alle testcentra in Nederland.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat Psychedelibee zegt. Omdat het op gegeven moment gewoon uitwerkt zou ik wat later starten met je eerst dosis. Ik drink vaak wel eerst een paar biertjes (ook tegen de zenuwen) en dan wacht ik weer even en na een poosje, rond een uur of 5, pas het eerste beetje xtc/mdma.

Ik doe het zelf niet zo precies als jij.. Als ik weet hoeveel de pil is neem ik afhankelijk daarvan alles in halfjes of kwartjes. En ik neem meestal bij wanneer het effect minder begint te worden, en dan max 2 keer bijnemen denk ik. Het verschilt ook wel of het op een feestje of festival is. Op een festival laat ik het meestal wat meer uitwerken voor ik weer bijneem, omdat festival langer duurt. Voorheen lette ik tijdens feestjes wel altijd goed op de tijd, en dan nam ik na exact 2 uur bij. Maar heb nu al een hele periode niks meer gebruikt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ervaar jij bijdoseren nog wel als effectief ZERO wanneer het begint uit te werken? Krijg je dan nog wel echt het love gevoel en voor hoe lang? Ben ik wel benieuwd naar, want ik heb dat nooit geprobeerd eigenlijk maar zou chill kunnen zijn voor op een lang festival.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb 1 keer gehad dat ik pas bijnam na 4 uur omdat ik nog zo lekker ging. Toen ik merkte van 'nu wordt het echt weer een stuk minder' heb ik weer een halfje bijgepakt en ging ik weer als een speer. Maar dit was wel m'n tweede keer xtc ooit en 3 jaar geleden inmiddels op Soenda Festival :tongueout:

Maar ja, ik vind het bijnemen als ik wat langer wacht niet minder effectief dan wanneer ik sneller bijneem. Alleen als je sneller bijneemt dan blijf je in de flow, en als je wat langer wacht raak je er wat meer uit, en dan als je bijneemt kom je er pas weer in, snapje? Ik vind het altijd wel prettig om pas bij te pakken als ik weet dat het effect echt wat minder wordt ipv dat ik in een daling zit van het golf-effect, ik heb bijgenomen en de volgende golf drie keer zo hard komt. :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Maar ja, ik vind het bijnemen als ik wat langer wacht niet minder effectief dan wanneer ik sneller bijneem. Alleen als je sneller bijneemt dan blijf je in de flow, en als je wat langer wacht raak je er wat meer uit, en dan als je bijneemt kom je er pas weer in, snapje? Ik vind het altijd wel prettig om pas bij te pakken als ik weet dat het effect echt wat minder wordt ipv dat ik in een daling zit van het golf-effect, ik heb bijgenomen en de volgende golf drie keer zo hard komt. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je bedoelt, ga ik misschien de volgende keer op een festival ook maar proberen. Er weer wat uitraken vind ik niet echt een probleem op een festival. Of het voor mij net zo werkt valt nog te bezien natuurlijk, maar vind het het proberen wel waard. Zeker omdat ik wanneer het uiteindelijk echt begint uit te werken en ik ook niet meer wil bijnemen omdat al ik behoorlijk vaag ben, ik eigenlijk ook altijd direct klaar ben met het feest en het liefst direct naar huis ga.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mja, ik ken ook mensen die eruit raken en dan niet meer erin komen, terwijl ze wel nog wat bijgenomen hebben. Dus het werkt niet voor iedereen :P En vraag me ook altijd wel wat of er meer mensen zijn die het over 'erin' en 'eruit' raken hebben haha.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nog een ander testlab weten te contacteren, maar die hebben (opnieuw) vrij veel samples binnen gehad. Als blijkt dat er nog plek is dan heb ik de uitslag op tijd, dus dat zou wel mooi zijn.

Dank voor de hulp.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hoop het voor je en anders kun je het best gewoon met 84% rekenen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat zal ik dan doen, dank je.

Gefeliciteerd met je 1000+ berichten trouwens. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha thanks, was me nog niet eens opgevallen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://azarius.nl/smartshop/herbs/capsu ... es-size-1/

Zijn dit capsules die je daarvoor kunt gebruiken? Hoe werken ze precies en hoe kan je hier op de milligram nauwkeurig afmeten?
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ja dit zijn capsules die ik bedoel, je moet alleen wel even kijken naar de maat, dat je groot genoege besteld, ik heb maat 0, en als ik daar 200mg in doe, zit ie ongeveer voor 40% vol, of juist kleinere als je moeite hebt met slikken :P (sounds wrong...)

ik heb thuis een weegschaaltje die tot op 10mg nauwkeurig is dus daarmee weeg ik altijd mijn 4f af voor in de capsules.

zo'n weegschaaltje is dus wel een must eigenlijk... te koop voor een paar tientjes, zelfs bij bijenkorf dacht ik, bij de kook artikelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."