Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFarma's en alcohol

Farma's en alcohol

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, maar jij kan wel naar een psycholoog gaan om over haar probleem te hebben. Hij kan je perfect vertellen hoe je zoiets het beste kan aanpakken. Je zou ook naar haar huisarts kunnen gaan om met hem te praten of hij haar medicatie kan aanpassen en het met haar erover te hebben om langzaam af te bouwen aangezien zulke medicijnen een tijdelijke oplossing zijn en geen blijvende. Hij moet het hier wel mee eens zijn en kan zo contact met haar opnemen en dan jou erbuiten laten. Ze gebruikte het argument dat het haar medicijnen zij en dat het dus goed voor haar is. Een huisarts kan dit zo onderuit halen en haal helpen met langzaam afbouwen.

Mij op ander vrouwelijk schoon concentreren dan, wil je zeggen?
Klik om te vergroten...
Ik zie dat je veel van haar houd. Probeer de dingen die ik verteld hebt uit te proberen en kijk hoe het loopt. Maar als dit allemaal niet werkt zou ik zelf haar laten vallen en duidelijk maken waarom. Jij bent ook wat waard hè.
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt bedankt voor je reactie.

Haar dokter ga ik zeker bezoeken, maar het is wel hem die haar dergelijke medicatie voorschrijft hé en is die niet gebonden aan enig beroepsgeheim? Maar toch, inderdaad, ik hou van haar en zal ook een psycholoog opzoeken indien nodig. Ik vind haar de moeite waard om voor te vechten.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
maar het is wel hem die haar dergelijke medicatie voorschrijft hé en is die niet gebonden aan enig beroepsgeheim?
Klik om te vergroten...
Hij schrijft inderdaad de medicatie voor, maar die medicatie werkt maar tijdelijk en bestrijd een symptoom terwijl de oorzaak bestrijden véél effectiever is. Die huisarts van haar schrijft behoorlijk wat medicijnen voor, naar mijn inzicht niet echt een goede huisarts maar ik ken zijn redenatie dan ook niet. Maar als jij voorlegt hoe en wat moet hij het zeker wel begrijpen en het moet hem wel verstandig lijken om samen met haar ermee te gaan afbouwen.

Jij bent haar vriend en kan dus zonder problemen hem inlichten over de situatie en hij kan jou er ook gewoon buiten laten. Hij kan haar bijvoorbeeld op gesprek roepen over de medicijnen en dat het hem een beter plan lijkt om het een en ander langzaam af te bouwen omdat dit beter voor haar gezondheid is.
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou liever naar een psychiater gaan, die kan eventueel goede medicijnen voorschrijven en als hij dat nuttig acht stuurt hij ook door naar een psycholoog.
Het is bijzonder kwalijk dat in Nederland de huisartsen zoveel pyschiatrische medicijnen voorschrijven, zij zijn generalisten en hebben zelf echt niet genoeg verstand van psychiatrische/psychologisch problemen, of hun oplossingen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ze nog nooit bij een psychiater is geweest kan je dat moeilijk achter haar rug doen. Als ze daar wel contact mee heeft kan je ook naar hem stappen.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#6
een drugsforum is echt niet dé plaats om shit te vragen over afkicken... :wave:
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de vele en nuttige informatie!

Kben dus de huisdokter in kwestie gaan opzoeken. Kben een Belg, dus ik ga niet oordelen over de Hollandse zorgverleners.

De man begon al snel uit vrije wil een heel open gesprek met mij ivm met mijn vriendin en alle bijhorende problemen. Ze is bij hem al 8 jaar klant en ze gaat, volgens zijn woorden, naar de ene psychotische toestand, naar de andere, afhankelijk van wat ze drinkt.

Er is wat van waar, maar mijn vriendin knettergek noemen, moet hij nu ook niet doen. Haar medicatie zal hij haar blijven voorschrijven, ondanks mijn druk om er minstens mee te minderen. Weer volgens hij, had ze dit voorgeschreven geweest van die en die psycholoog, och, ze had er al een hoop afgelopen de tijd dat ie ze kent.

Wel, beste lezers, ik weet dat mijn meisje, wanneer zij niet drinkt en haar medicatiegebruik onder controle kan houden gedurende langer dan een week, dan verandert zij in een andere vrouw. Een NORMAAL, GEZOND, prachtig, lief en heerlijk schatje.

Ik vertrok bij die dokter (what's in a name?), vroeg hem nog 4 voorschriften Tranxene 50 en een doos van 100 generische valiums. Ik kreeg ze direct en die vent had me nog nooit gezien.

MIjn volgende missie: die psychologen opzoeken die haar dat voorschrijven (Cymbalta, Nozinan). Cymbalta lijkt niet zo erg. Slechs 1 % van alle patiënten ervaart er de echt negatieve bijwerkingen van en die zijn niet van de poes!

En die laatste schrijver voor mij? Zeg mij dan es voor wat een drugsforum wel is?
Volgens mij een plaats waar je met al je vragen, ideeën, kennis, ... terecht kunt over al wat met drugs te maken heeft. Of ben ik daar zo mis in?

En o ja, de liefde is weer alom. Het bezoekje aan haar dokter heeft me gesterkt in wat ik dacht over haar. Van mij mag dit blijven duren, en ik ga er steeds voor haar zijn, hoewel ik zelf mijn verslavingen heb; voor haar en met haar en voor ons kan er veel te bereiken zijn!
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt vrees ik een beetje als paranoide schizofrenie.
Mijn vader heeft deze ziekte, en je beschrijving doet me (helaas) heel erg aan de situatie denken tussen mijn moeder en vader vroeger.

Snel hulp inschakelen maar toch opgepast, want als het inderdaad om deze ziekte gaat zal ze in geen honderd jaar van je willen aannemen dat er met haar iets mis is.
Dan zou ze nog eerder denken dat de hele wereld iets mankeert..
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Paranoïde schizofrenie?

Amai, wat een titel. Inderdaad, er is wat van waar; soms lijkt het een totaal ander iemand.

Enfin, na 2,5 jaar is onze relatie beëindigd wegens enkele misverstanden, schizofrene toestanden, paranoïde toestanden, ...

Kmis ik haar, maar ze neemt geen telefoon meer op, lijkt niet meer bereikt te kunnen worden...
Ik kan haar niet verplichten om een relatie met mij verder te zetten hé, maar heb het in feite ook wel beetje zelf verknald, door dezelfde avond al met een ander mn bed te delen.

Gezellig samen wat baantjes trekken, en wat warmte en genegenheid in elkaars armen gezocht; meer is er niet gebeurd, maar ik kon mezelf niet meer goedpraten; ze gaf me zelfs aan bij de politie, iets wat ze nooit ging doen (en wat ik haar ook niet zag doen...).

Dus ja, end of story en ik normaal (dope-)lief tegenkomen? Want eerlijk waar, geen 2x samen met iemand die medics pakt en erop drinkt. :flushed:
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste lezers

Mijn vriendin gebruikt wekelijks een doosje nozinan 50mg, een doos cymbalta 45?mg, een doos alprozalepam 0,5mg, een doos loretazepam 2 mg en 2 dozen Dafalgan Codeïne. De normale standaardverpakkingen. Plus drinkt zij zich gemiddeld 1 dag op 2 helemaal lazarus.

We zijn reeds 2,5 jaar samen, en in het begin gebruikte zij enkel de 3 laatst genoemde geneesmiddelen en dronk zij 1 à 2x per week. De laatste maanden creeërt zij waanbeelden rondom mij, die zij als waarheid aanziet. Ik bedrieg haar langs alle kanten, maar niets daarvan is ook maar enigszins waar, want voor mij was zij het vrouwtje van mn leven geworden.

Toen ik haar es thuis vond, en had gered, met overgesneden polsen en al haar pillen binnen, ben ik haar medicijnenkast es gaan uitpluizen. Zo weet ik dat zij nu ettelijk meer medicijnen neemt dan voordien. Die nozinan en cymbalta waren mij vreemd. De bijsluiter van cymbalta deed me vermoeden dat zij daar niet goed voor is.

Ze beschuldigt mij à volonté en onze relatie is erdoor op de klippen. Niets van wat ik zeg is waar en haar waanideeën overheersen elke mogelijkheid tot gesprek. Die negatieve gedachten maken haar enorm agressief en kwaad tegenover mij.

Nuchter is ze zelden en als ze het is, is ze aan het afkicken, zodat ik er praktisch niet meer bij kan. Zelf ben ik heroïne -en speedverslaafd, maar hetgeen ik nu zie en meemaak met het meisje waarbij ik mn hart ben verloren, het maakt me kapot.

Naar mijn mening besef ik nog goed wat ik doe, wie ik ben en wat goed/slecht is, maar ik vrees dat mijn lief het noorden kwijt is. Kan iemand me informeren over wat ik best kan doen in deze situatie; ik probeer al maanden vanalles, maar ik raak geen stap vooruit, integendeel.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hele moeilijke situatie dit om zo te horen. Ze heeft zowieso hulp van buitenaf nodig maar dit wilt zal ze niet met een gesprekje met jou accepteren en alleen maar boos worden. Misschien kan je contact opnemen met een psycholoog voor hulp om zoiets te doen en hopelijk wil hij ook eens bij jou thuis komen om er samen over te praten, zo moet ze wel zien dat dit iets serieus is en dat je om haar geeft.

Het blijft moeilijk.
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeg wel, dank je voor de reactie!

Inderdaad, zij ziet geen probleem: ik ben een junkie, zij belange niet.
Ze drinkt af en toe es ééntje en die medicijnen 'moet' ze nemen voor haar cvs, niets aan de hand volgens haar.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nightrider78 zei:
Zeg wel, dank je voor de reactie!

Inderdaad, zij ziet geen probleem: ik ben een junkie, zij belange niet.
Ze drinkt af en toe es ééntje en die medicijnen 'moet' ze nemen voor haar cvs, niets aan de hand volgens haar.
Klik om te vergroten...
Dat ze het voor haar CVS doet is een mooi excuus om het te gebruiken. Als ze die hoeveelheden neemt per dag is ze net zo verslaafd als iemand die het voor de lol neemt. Ze is gewoon geregisteerd verslaafd en geacepteerd verslaafd.
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind ik ook, maar hoe kan ik haar ervan af helpen, als zij het zelf ontkent?

Ik dacht er al aan om haar huisdokter es te bezoeken, om over haar probleem te spreken.
Maar - hoe kan het ook anders - ik heb die mens niet hoog op. Mijn vriendin op 2 jaar tijd zo een metamorfose doen ondergaan, wegens het voorschrijven van niet-verantwoorde en bijlange geen nuttige medicatie. Ik walg ervan, vooral omdat ik al ervaring genoeg heb in het drugwereldje om te zien hoe erg ze eraan toe is.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Praat er eens met haar over op een niet aanvallende manier, geen verwijten dus geven. Zeg wat jij ziet en hoe je daarbij voelt. Waarschijnlijk zal ze in de verdedeging schieten en geïriteerd reageren. Vraag haar dan waarom ze zich zo geïriteerd voelt en niet op een normale manier met jou erover kan praten.

Dan moet ze het wel inzien. Je reageerd echt niet zomaar geïriteerd in zo'n situatie. Alleen als je verslaaft bent en bang bent om je oh zo fijne medicamentje kwijt te raken.

Best een kans dat ze nog bozer wordt aangezien ze het dan door heeft en ziet dat ze zichzelf tegen spreekt. In het beste geval wordt ze emotioneel, en kan je erover praten.

Gewoon een beetje psychologisch bekijken voorbereiden etc.
Hopelijk heb je er wat aan.
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank je Petrovic,

voorgaande tactieken al uitgeprobeerd, inderdaad, zij wordt nog heftiger en verlegt het gesprek op mijn gebruik, en tjah, das ook niet om preus op te zijn, maar naar mijn weten ben ik nog redelijk bij mn verstand.

En soms wordt ze zodanig boos, dat ze gewoon vertrekt, ze wil het niet geweten hebben. Als ik de term alcoholisme durf gebruiken, of iets wat er op lijkt, dan loopt het potje over, hoewel ze er ne cold turkey krijgt, als ze 2 dagen niet drinkt.

Het is echt een hel voor mij geworden. Ik blijf moeite doen voor haar, omdat ik weet hoe prachtig ze kan zijn in normale(re) toestand. Maar de laatste tijd loopt het echt de spuigaten uit, ik weet niet meer wat ik kan doen om dit te redden. Ik stel haar nu voor om zelf te stoppen met mijn briel, uit liefde voor haar, maar ik weet niet of dit veel zal uithalen (als het me al zou lukken). Ze gelooft niet dat ik echt van haar hou, terwijl ik zeker ben dat niet veel venten dit lang zouden volhouden. Maar ik ben verkocht, na meer dan twee jaar bij haar te zijn, weet ik dat ik voor haar en voor mezelf, voor ons dus, kan stoppen met mijn gebruik. Daarmee dat ik zo vasthou aan haar. Ik heb geen zin om nog enkele jaren met mijn eigen verslaving(en) te leven.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou advies van een psycholoog inschakelen, ik denk dat je niet veel anders kan doen.. Als ik het zo lees zit die verslaving zo diep erin geworteld. Je kan mensen helpen om hun probleem in te zien, maar ze zijn wel degene die het moeten erkennen.

Bij sommige zinkende schepen valt het water gewoon niet te lozen. Ik hoop dat je een grotere emmer vindt.
N
Nightrider78Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mij op ander vrouwelijk schoon concentreren dan, wil je zeggen?

Ne psycholoog zou ze nie willen te woord staan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."