Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWc en kramperig bij xtc inname

Wc en kramperig bij xtc inname

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is misschien een gek praatje, sorry. :wink:
Vaak als ik zomers naar een festival ga en weet dat ik XTC ga nemen, ben ik altijd een klein beetje zenuwachtig denk ik. Al voor ik xtc slik krijg ik al het gevoel dat ik naar de wc moet (grote boodschap). Soms moet ik dan al naar de wc maar soms komt het ook pas opzetten als de xtc inslaat. Het is niet altijd zo en als het wel zo is ga ik ene x en en dan is het over. Dat kan niet van de xtc zelf zijn want dan zou het denk ik later opkomen.
Ik ben nooit bad gegaan op xtc en houd mij zo goed als altijd echt aan de juiste dosering (1,5 mg per kg lichaamsgewicht. Af en toe neem ik iets meer later op het festival en dan heb ik nergens last van. Ik vind het best vervelend want op die dixi's ga je natuurlijk liever niet.
Waar ligt dat aan en wat kan ik daar aan doen? En hebben meerdere mensen dit?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het komt wanneer de xtc inslaat zou het opzich best daarmee te maken kunnen hebben. Een groot deel van je serotonine receptoren bevinden zich in je maag en darmen, dit verklaart ook waarom mensen zich soms in enen misselijk voelen als de pil in slaat.

Aan de andere kant zeg je er vaak al voor inname last van te hebben, in dat geval zal het toch gewoon de zenuwen zijn vermoed ik. Heb je toevallig gevoelige darmen?

Een vriend van mij heeft last van dit zelfde kwaaltje en volgens mij is het bij hem gewoon de zenuwen. Altijd als hij iets van stimulerende middelen in neemt, denk aan xtc, coke, pep, etc. dan moet hij in enen ook naar de wc voor een grote boodschap. Hij heeft overigens gewoon gevoelige darmen volgens mij, want hij als hij gestresst is of niet lekker in zijn vel zit uit zich dit bij hem ook altijd in darm kwaaltjes.

Of er iets aan te doen is durf ik niet zeggen, iets nemen wat tot obstipatie leidt lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Misschien dat de huisarts een relatief onschuldig middeltje weet?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dat ook als ik xtc gebruik. Inderdaad vlak ervoor of binnen het eerste uur na inname. Ik denk bij mezelf ook dat het van de zenuwen komt. Soms helpt het om van tevoren een alcoholisch drankje te nuttigen (in mijn geval dus een glas wijn) of een jointje te roken om de scherpe kantjes van de zenuwen te halen, maar je moet kijken wat voor jou het beste werkt. Ik ken ook iemand die de zenuwen weg mediteert, dat is natuurlijk de meest gezonde optie maar ook niet zo handig op een festival oid...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een drankje erbij moet kunnen hoor, wordt een ander verhaal als je echt gaat zuipen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
^Ja! Ze zeggen altijd 'niet combineren met alcohol' maar bij mij helpt het ook echt tegen de zenuwen om vooraf een wijntje te drinken. Ben altijd zo zenuwachtig, maakt niet uit hoe vaak ik drugs heb gedaan... :') Maar no worries dus, ligt wss aan de zenuwen. Probeer te relaaaaaaaxen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."