Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFemale Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diary)

Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diary)

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
x
xStuiterbalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Na ongeveer een half jaar zonder account dit forum afgestruind te hebben om al mijn vragen beantwoord te krijgen heb ik toch maar besloten om zelf een account aan te maken en een topic te openen. Ik had er net al een uur over gedaan om deze beginpost met mijn ervaringen en vragen zo compleet en mooi mogelijk te maken. Helaas liep mijn telefoon vast, waardoor mijn prachtstuk (al zeg ik het zelf) verloren ging. Omdat ik niet weer een uur hetzelfde stukje wilde schrijven, heb ik het een beetje aangepast
Ondanks daf wordt niet het feit weggenomen dat dit geen lang verhaal. Daarom wil ik je nu alvast bedanken voor het doen van deze dappere poging. Oké, ik ben een meisje van ong 1.75cm lang en weeg 58kg. Ik ben 19jaar en ben sinds vorig jaar zomee het verkenningspad naar hard drugs opgelopen. Hierbij kwam ik al snel achter het feit dat drugs een rare/aparte werking heeft op me, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik heb hier verder nergens nog iets over gelezen en nog nooit heb ik iemand met een soortgelijk probleem gehoord.

Mijn geëxperimenteer begon op een dinsdag in de zomervakantie, 2014. Ik was toen zeventien en woonden ivm mijn stage samen met mijn twee beste vriendinnen. Een derde vriendin kwam gezellig een avondje langs waarbij we spontaan op het idee kwamen om Xtc te gaan gebruiken. Ik was de enige die dat nog nooit had gedaan, dus werd het mijn eerste keer. We hadden 3 witte domino's van als ik me niet vergis 220mg(?). Overigens nogsteeds mijn favoriet. In die periode sneed ik de pil nog in stukjes, want bijten was volgens de rest vies. Ik kreeg nog de tip om er niet op te 'wachten' want dan zou hij niet inklappen. Kwartje op, uurtje gewacht, ik voelde niks- de andere drie zaten al in een heerlijke space. Na driekwartjes gepakt te hebben em weer een uur te hebben gewacht, heb ik een laatste kwartje gepakt. Toen ik hier ook niks van voelde had ik mezelf erbij neergelegd en geaccepteerd dat drugs bij mij niet werkte. Uiteindelijke na een hele pil naar binnen gewerkt te hebben en 5,5 uur te hebben gewacht begon hij eindelijk te werken. Alles was mooi, alles was prachtig. Ik hield van alles en iedereen, ik voelde me géweldig.

Hierna is de ellende eigenlijk begonnen. Er ging geen maand voorbij dat we niet met zijn vieren zo'n spaceavond hielden. Soms gebruikten we zelfs iedere week. Van af dit tijd perk moest ik een schema bijhouden. Thuis, maar ook op feestjes. Stipt ieder uur moest een kwartje pakken, en daarna na anderhalf uur een halve- andera raakte ik abrupt uit mijn space. En als ik hem eenmaal kwijtben kan ik er alles aan doen, maar krijg ik hem nietmeer terug. Soms pas na anderhalve pil en soms ook al ma een halve. Als ik hem kwijt was werd ik down en depressief. Geen energie meer, nergens meer zin in hebben. Alsof het al de day-after al was
Ik heb álles geprobeerd, fruit eten, drinken, puntje coke- niks helpt. Omdat ik me tussen moment van inname en moment van inslaan zo verschrikkelijk druk ging maken om niks (slaat hij wel in, gaat hij wel goed werken, raak ik hem niet te snel kwijt etc) was het gebruiken van Xtc gewoon niet leuk meer en besloot ik te stoppen.

Heel veel feestjes daarna ben ik gewoon nuchter gebleven, af en toe een puntje Cocaine maar dat was het. Ook bij coke heeft mijn lichaam een rare werking, nog voordat de coke uberhaupt op is krijg ik een mega inkakker en wordt ik binnen no-time super moe. Nu klinkt dit alsof het gewoon slechte coke is, maar inmiddels weet ik wel welke puur en welke besneden is. Komt bij dat je het ook kunt proeven en andere gebruikers ook aangeven dat het goede shit. Mijn voorkeur gaat alleen niet echt uit naar coke op feestjes.

Omdat ik chronische rugproblemen heb houdt ik het niet vol om lang te staan, zo kwam een vriendin dus met volgens haar de oplossing: speed. Helaas laat ook dit oppeppende middel me weer in de steek. Ik moet minimaal een halve gram wegsnuiven voor ik er iets van ga voelen, daarna moet ik met als bij coke ieder half uur/uur twee grote punten bij pakken om in die speed-flow te blijven. Op Defqon had ik in mijn eentje 1,5 gram speed weggesnoven nog had ik niet echt een bijzonder gevoel. Ik voelde wel iets, maar was geen bron van energie en mistte dat WOW-gevoel. Zodra ik trouwens iets van de speed voel weet ik dat ik mijn nachtrust kan vergeten, pluspunt is wel dat je totaal niet moe bent en dus lekker kunt gaan liggen om zo toch een soort van tot rust te komen.

Dan nu hetgeen waar heel het verhaal om draait, Craft-festival 2015. Een vriend van mij beloofde dat ik van 4fmp hetzelfde effect zou krijgen als van speed, maar dan al na één capsule- zonder branderig gevoel in je neus en dan als extratje nog een vergelijkbaar gevoel als bij Xtc. Ik ben meteen op dit forum gegaan en heb reseach gedaan. Vrijwel meteen werd ik enthousiast door alle positIeve reacties. Wat ook het meest aansprak was geen kater, wel slapen en de 'space' duurt zo'n 5-6 uur. Ik stemde in met het voorstel en kocht twee capsules vam beiden 130-14mg. Eentje om bij te pakken. Voor het geval ik het niets zou vinden had ik een aantal zwarte nespresso's bij me van 130mg. Ondanks de bizar harde wind en de zeikende regen liet ike niet uit het veld slaan. Ik had er super veel zin in; Craft werd mijn festival. Voordat we uberhaupt op het terrein waren was zelfs de kleding onder mijm poncho doorweekt. Op het terrein was een grote loods geopend waar kon worden geschuild. Om 13:30 waren we op het terrein. Tot 15:30 hebben we in de loods gestaan. paa 1 vd 8 stages was open. Om 17uur zou de rest open gaan, als de regen en de storm geminderd zouden zijn. Om 16:00 besloot ik de eerste capsule in te nemen. Ondanks het weer had ik me echt verheugt op deze ervaring. Ik vroeg nog aan die vriend van mij hoelang het zou duren voor ik iets zou voelen. Hij zei dat het soms maar tien minuten duurde. Voor de zekerheid ging ik uit van een half uur/drie kwartier. Dus ging ik om 16:15 muntjes halen. Mijn benen voelde heel licht, alsof ze zweefden en ik werd er onwijs vrolijk. Nadat ik muntjes én drinken had gehaald, stond ik om 16:30 weer bij de main. Precies op dat moment kreeg ik super veel energie en echt heel veel zin om te feesten. Helaas kwam er vijf minuten later een van de organisatoren op het podium staan
80% van het festivalterrein was weggewaaid of verwoest. Het festival werd afgelast, iedereen moest het terrein verlaten. Shit, stond ik dan met mijn net-werkende-f'je. Al snel hadden we eem backup plan, de afterparty werd veranderd in een party en we zouden gaan feesten bij vrienden in Amsterdam. Mijn dag kon niet meer stuk. Ik heb in de plassen staan springen als een klein kind van een jaar of vier. Ik hield geen seconde mijn mond, voelde me geweldig, had bizar veel.energie én ik was gewoon aanspreekbaar
Mijn ogen schoten niet in het rond, mijn tanden deden geen zeEr, mijn kaak bleef gewoon bij me en ik zag er niet uit alsof ik overreden was door een vrachtwagen. Dit was echt ideaal, ik had mijne nieuwe partydrug gevonden en vond het geweldig! Ik vond het zelfs prachtig dat we een half uur in de zeikende regen naar onze parkeerplaats zochten en drie keer verkeerd waren gelopen. Helaas zat ik om 17:45 alweer met het gevoel alsof ik hem kwijt was. Ik voelde ook geen pep-gevoel, zoals anderen ervaren. Ik kakte niet in en werd niet moe, maar een speedgevoel was er echt niet. Tweede capsule van 130mg ingenomen, zelfde verhaal: Bizar veel energie, super vrolijk, mijn mond stond weer geen seconde stil en vond alles weer prachtig. Helaas was het na twee uur hetzelfde, weer was ik uit mijn space. Toen maar geprobeerd om een capsule van 180mg te pakken. Ik weet dat het niet slim is om zo te experimenteren, maar wilde echt gewoon een keer een oplossing. Ook deze was ik na twee uur weer kwijt, nog eentje van 180mg bijgepakt om 00:00, vlak voor het stappen- hier heb ik helaas niks meer van gevoeld.

Dus wie o wie heeft een geweldige oplossing/verklaring/ervaring?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

Lees ik het nou goed en heb je 620mg 4-fmp op een avond genomen (2x130 en 2x180)?

Volgens mij hebben mensen met minder dan de helft van die dosis al op de grond gelegen met het zwart voor de ogen. Je komt extreem onverstandig over eigenlijk. Als jouw lichaam niet doet wat de meeste lichamen van andere mensen doen, moet je niet gaan denken dat je dan maar veel meer moet nemen.

Imo is de oplossing voor jou om er helemaal mee te stoppen. Dergelijke drugs (RC's) gebruiken is al een risico op zich, dus dan zou ik er in ieder geval verantwoord mee omgaan. Kun je dat niet, dan zou ik het helemaal niet doen. Vat dit niet persoonlijk op. Ik ken je verder niet, maar uit je verhaal blijkt wel dat je er niet mee om kunt gaan vind ik.
C
ColonelSandersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

Ik sluit me even aan bij het verhaal hierboven. Het is wel goed dat je je verhaal eerlijk op papier hebt gezet en hier om advies\\uitleg vraagt. Top.
Omdat ik nog niemand heb ontmoet die drugs bestendig is denk ik toch dat de oorzaak tussen je oren zit.
Zo te lezen is je geest sterker dan de drugs. Je zult constant met de trip bezig zijn en zodra je ook maar denkt dat je niet op de allerhoogste piek zit slaat je stemming al om.

Ik heb zelf ook een vriendin die constant wil pieken. En hierdoor wil bij pakken in plaats van de space te genieten.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

als je zoveel moet nemen voor het ''gevoel'' zou ik er echt mee stoppen. Je lichaam gaat helemaal kapot.

overigens moet je mij toch is uitleggen hoe besneden coke eruit ziet :confused: .
x
xStuiterbalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

Bedankt voor je reactie. Ik vat het ook niet verkeerd op en ja, het klopt inderdaad dat ik vier capsules op heb. Ik heb ook een periode gehad waar ik inderdaad niet kon omgaam met drugs en heel onverstandig ben geweest op dat gebied. Ook de reden waar ik toen gestopt ben met Xtc. Punt is alleen dat de9gene van wie ik ze had zei dat het geen kwaad kon. Op dat gebied ben ik juist een wantrouwend persoon, ik neem nooit iets aan van vreemden oid. Degene van wie ik ze had is best een goede vriend van me dus dacht wel dat hij wist wat hij had of aan mij gaf. Blijkbaar dus niet...
x
xStuiterbalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

kokosmakroon900 zei:
als je zoveel moet nemen voor het ''gevoel'' zou ik er echt mee stoppen. Je lichaam gaat helemaal kapot.

overigens moet je mij toch is uitleggen hoe besneden coke eruit ziet :confused: .
Klik om te vergroten...
Ik denk dat 'besneden' een term is die alleen in mijn omgeving gebruikt. Ik bedoel natuurlijk geen pure coke. Grof gezegd: cocaine gemengd met andere zooi.

Dacht dat het misschien zou komen omdat dit de eerste keer 4Fmp was. Maar heb inmiddels wel in de gaten dat er iets in het verhaal niet klopt. Uit vorige reactie begrijp ik in ieder geval dat het niet normaal is om iemand uberhaupt zoveel te laten slikken...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

xStuiterbal zei:
Bedankt voor je reactie. Ik vat het ook niet verkeerd op en ja, het klopt inderdaad dat ik vier capsules op heb. Ik heb ook een periode gehad waar ik inderdaad niet kon omgaam met drugs en heel onverstandig ben geweest op dat gebied. Ook de reden waar ik toen gestopt ben met Xtc. Punt is alleen dat de9gene van wie ik ze had zei dat het geen kwaad kon. Op dat gebied ben ik juist een wantrouwend persoon, ik neem nooit iets aan van vreemden oid. Degene van wie ik ze had is best een goede vriend van me dus dacht wel dat hij wist wat hij had of aan mij gaf. Blijkbaar dus niet...
Klik om te vergroten...
Gelukkig dat je het niet verkeerd opvat. Bedenk je ook dat er veel mensen meelezen hier die ook dergelijke drugs willen proberen en lezen wat jij bijvoorbeeld neemt op zo'n avond. Als daar nooit wat van wordt gezegd dan gaan mensen denken dat zo'n dosis normaal is en kunnen er ongelukken gebeuren.

Ik heb het goedje hier ook liggen en heb een capsule gevuld met ~140mg 4-FMP. Ik ben nogal aan het twijfelen of ik het ga nemen (deze drug nog niet eerder genomen), omdat dit een research chemical is waar totaal niet van bekend is wat de effecten op lange termijn zijn. Misschien ben ik dan té voorzichtig, maar beter dat dan die dingen één voor één naar binnen gooien denk ik zo... Er zijn hier gewoon te vaak berichten van mensen die extreme dosissen nemen van dergelijke middelen (vaak ook met klachten en dergelijke).
x
xStuiterbalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

Mindless zei:
Gelukkig dat je het niet verkeerd opvat. Bedenk je ook dat er veel mensen meelezen hier die ook dergelijke drugs willen proberen en lezen wat jij bijvoorbeeld neemt op zo'n avond. Als daar nooit wat van wordt gezegd dan gaan mensen denken dat zo'n dosis normaal is en kunnen er ongelukken gebeuren.

Ik heb het goedje hier ook liggen en heb een capsule gevuld met ~140mg 4-FMP. Ik ben nogal aan het twijfelen of ik het ga nemen (deze drug nog niet eerder genomen), omdat dit een research chemical is waar totaal niet van bekend is wat de effecten op lange termijn zijn. Misschien ben ik dan té voorzichtig, maar beter dat dan die dingen één voor één naar binnen gooien denk ik zo... Er zijn hier gewoon te vaak berichten van mensen die extreme dosissen nemen van dergelijke middelen (vaak ook met klachten en dergelijke).
Klik om te vergroten...
Precies om die reden vindt ik ook dat dat gewoon gezegd mag worden, komt bij dat ik uiteindelijk vraag om tips dus moet ik niet raar opkijken als ik die krijg.

Wat ik in de beginpost niet heb gemeld, is dat het eigenlijk de bedoeling was om één capsule te nemen van 130mg en daarna zou ik overstappen op die zwarte nespresso's, waar ik dan ook echt maximaal een kwartje zou gaan pakken. 4-Fmp versterkt namelijk de drugs die je eventueel daarna in neemt.

De reden waarom ik die andere capsules nog heb ingenomen is omdat je van 4-Fmp alleen verwijdde pupillen krijgt. Je gaat er niet van kaken oid. Omdat het festival was afgelast en ik me gewoon onder de mensen in de stad wilde begeven vond ik dat iets van het goede. Alcohol heb ik overigens expres niet gedronken, er werd beweert dat je wel gewoon alcohol kan drinken- maar alcohol met drugs ben ik sowieso geen voorstander.

Hoorde overigens twee dagen geleden pas van een vriendin dat je maximaal 200mg naar binnen mag 'werken', sommige op dit forum schieten uit naar 220, maar ik heb nooit iets gelezen over dat maar 200 mg op een dag mag nemen. Diezelfde vriendin em haar vriend had meer dan 200mg op (hoeveel weet ik niet precies), maar haar vriend kreeg in ieder geval heel de tijd black-outs en zij had zoveel hoofdpijn dat ze nieteens op haar kussen kon liggen.

4-Fmp vind ik echt een aanrader, maar begrijp wel je punt. Ik had 4-Fmp ook afgezworen, omdat er zo weinig over bekend is. Die vriend heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken door zijn eigen ervaringen. Of het komt doordat het een andere werking heeft of ik heb gewoon echt heel veel geluk gehad, geen idee. Ik weet in ieder geval wel dat áls ik het voortaan al doe, ik maximaal 1 capsule van 180mg neem. Dat is meer dan zat.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

Zoals Colonelsanders al meld. Ik heb het gevoel ook vaak dat mensen continue willen pieken en dan zeggen dat drugs niet goed werkt en dus bijnemen. De gevolgen hiervan zijn eigenlijk altijd alleen maar negatief. Je moet leren genieten van de heftige kanten van de drug maar juist ook van de subtiele kanten. Ik vind XTC een geweldig mooie stof en geniet er zo nu en dan ook zeker van. Ik geniet van de heftige come-up en dan van de heerlijke roes en flow en dan als het op is geniet ik na van de avond en het relaxte maar uitgeputte gevoel. Zelfs de dag er na geniet kan van de naweeën van het pilletje. Je voelt je loom maar chill en hebt zin om niet veel te doen maar wel iets ik hou van iedere minuut die het pilletje me geeft. Ik verwacht gewoon niet dat het me continue in staat van euforie brengt. Ik heb me dan ook te goed ingelezen over de risico's van XTC. Je bent voor mijn gevoel te veel met een verwachting bezig daarnaast worden sommige drugs gewoon niet leuk als je meer in neemt dan aanbevolen.

Hou je aan de aanbevolen dosissen en luister naar je lijf luister naar wat de drug je geeft.

xStuiterbal zei:
Wat ik in de beginpost niet heb gemeld, is dat het eigenlijk de bedoeling was om één capsule te nemen van 130mg en daarna zou ik overstappen op die zwarte nespresso's, waar ik dan ook echt maximaal een kwartje zou gaan pakken. 4-Fmp versterkt namelijk de drugs die je eventueel daarna in neemt.
Klik om te vergroten...

Wat je hier schrijft is echt klinklare onzin 4FA versterkt andere drugs niet het kan juist effecten van andere drugs onderdrukken omdat het een sterke amfetamine is. Ik heb het idee dat je best veel hebt gelezen over drugs zoals je zelf al omschrijft maar dat je er de verkeerde dingen uit hebt gehaald. Er zijn veel gebruikers van jou leeftijdsgroep die ieder weekend zichzelf helemaal de tering snuiven en slikken om zichzelf los te laten. En hier dan wanstaltige verhalen gaan typen over hoe geweldig strak ze niet stonden en hoeveel pillen van 220mg ze wel niet op hadden. Ik vind dit altijd schrijnend en tandenknarsend. Het is niet alleen dat het heel heel slecht voor je is. Maar het haalt ook alle lol uit je gebruik. En mensen als jij die op zoek zijn naar goede informatie lezen dat en zien dat dan als normaal gedrag.

Ik heb het al vaker gemeld op het forum hier maar denk is na over het volgende. Stel je gaat zo door dan verpest je drugs gebruik voor jezelf. Je krijgt alleen maar nadelen en xtc voelt nooit meer lekker. Als je er zuinig mee bent en zuinig bent op je hersenen dan kan je er jaren en jaren plezier van hebben. Een vriend van me gebruikt al 15 jaar 2 keer peer jaar xtc en als ik hem zie als hij het op heeft dan geniet hij nog steeds enorm. Beeld je in dat je een soort strippenkaart hebt met een maximaal aantal keren XTC voor je hele leven. Als je er nu te snel door heen ramt dan gaat je kaart niet alleen kapot maar verpest je het voor de rest van je leven om dat bijzondere gevoel te voelen.

Heel fijn dat je zo open en eerlijk hier je verhaal doet. Hopelijk leer je er wat van. Dat drugs een ander effect op je hebben geloof ik niet direct. Het is je mindset. Leer er van genieten in het moment. Overigens ook ik probeer je niet de les te lezen hoor :) puur advies.
x
xStuiterbalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Female Report: 1e keer 4F, aanrader! (+vragen/drugs diar

bobsacamano zei:
Ik heb het al vaker gemeld op het forum hier maar denk is na over het volgende. Stel je gaat zo door dan verpest je drugs gebruik voor jezelf. Je krijgt alleen maar nadelen en xtc voelt nooit meer lekker. Als je er zuinig mee bent en zuinig bent op je hersenen dan kan je er jaren en jaren plezier van hebben. Een vriend van me gebruikt al 15 jaar 2 keer peer jaar xtc en als ik hem zie als hij het op heeft dan geniet hij nog steeds enorm. Beeld je in dat je een soort strippenkaart hebt met een maximaal aantal keren XTC voor je hele leven. Als je er nu te snel door heen ramt dan gaat je kaart niet alleen kapot maar verpest je het voor de rest van je leven om dat bijzondere gevoel te voelen.

Heel fijn dat je zo open en eerlijk hier je verhaal doet. Hopelijk leer je er wat van. Dat drugs een ander effect op je hebben geloof ik niet direct. Het is je mindset. Leer er van genieten in het moment. Overigens ook ik probeer je niet de les te lezen hoor :) puur advies.
Klik om te vergroten...

Allereerst natuurlijk ook jij bedankt voor je reactie en de moeite doen voor het lezen van mijn verhaal! Ik kan me dan ook volledig vinden in bovenstaand stuk over de strippenkaart, mooi geschreven. Ik ga hem dan ook zeken onthouden en sluit me volledig bij het verhaal aan.

Ik heb mezelf dan ook altijd geprobeerd te houden aan een maximale dosis. Ik heb op Q-base 2014 zo'n gigantische misstap gemaakt door 4 xtc-pillen te slikken. (Blauwe Warner Brothers) Ik was toen nog in de veronderstelling dat ik minstens halfjes moest slikken om de avond door te komen, met als gevolg dat ik rond een uur of drie al mijn comingdown kreeg en die enorme kater van de day after al aan mijn tenen vielen knabbelen. Dit had ook alles te maken met mijn mindset. Ik heb foto's terug gezien van dat festival en heb mezelf afgezworen om ooit nog zoveel te gebruiken op een avond. Ik zag er zo ernstig uit, dat ik me gewoon diep diep schaam voor die foto's en ze allemaal heb verwijderd. Anyways, ik die tijd ben ik het veel rustiger aan gaan doen met drugs, zorgde ervoor dat er minstens twee/drie maanden tussen gebruiken zat etc. Tot ik een half jaar geen Xtc meer had geslikt. Op Reverze dit jaar zou ik het weer doen, sinds lange tijd (28/02/15). Het begon er al mee dat ik met mezelf had afgesproken minimaal tot 01/02 uur nuchter te blijven zodat ik zeker wist niet uit de space te raken. Toen ik dit met mezelf had afgesproken wist ik eigenlijk al dat het fout ging. Ik had nog zitten denken om een kwartje te nemen, maar omdat ik halfjes gewend was pakte ik een halfje- (Gele Ups) niet wetende dat ik hem harder zou spacen dan ooit tevoren. Ik heb drie uur lang op een stoeltje gezeten met mijn waaien, totaal niks meegekregen van het feest etc. Overigens de laatste keer dat ik Xtc heb geslikt. Heb mezelf meteen wijs gemaakt dat Xtc dus niks voor mij was, omdat ik er teveel bij nadenk etc. Volgens mij is het ook zo dat je lichaam maar Serotonine heeft voor het gebruik van twee hele pillen. Dan lijkt mij het dus zo dat als jij een 1/2 Xtc pil slikt, je hem harder spacet maar minder lang dan dat je van een 1/4 zou spacen. (Dit heb ik overigens van diezelfde jongen die mij de informatie heeft volstrekt over de 4Fa, dus weet niet of ik hetmoet geloven)

Dan iets heel anders, ik besef me nu dat ik echt heel veel geluk heb de avond dat ik voor het eerst 4F deed. Als ik had geweten dat het max ongeveer 200mg op een avond is, had ik nóóit maar dan ook nóóit vier capsules ingenomen. Dit was echt een hele domme schoonheidsfout.

Ik heb ook totaal niet het gevoel alsof jullie me de les willen lezen hoor! Ik vind het fijn dat ik er in ieder geval zo open over kan praten. Natuurlijk baal ik ervan dat ik mezelf de verkeerde informatie heb voorgeschoteld, want ik was eigenlijk redelijk overtuigd van het feit dat ik wel wist wat ik precies aan het doen was met welke effecten en welke werkingen. Achteraf heb ik wel iets zien staan over 50mg 4Fa bijpakken op dit forum. Ik denk dat ik uit enthousiasme en in een verstandsverbijstering totaal niet heb nagedacht over de gevolgen. Mede dankzij de mensen om me heen die beweerden dat 4F niks voorstelde etc. Blijkbaar val ik dan toch nog wel een beetje onder de categorie 'onervaren gebruikers', want ik heb in ieder geval in de gaten dat mijn bronnen (zowel via social media, infosites en als mijn vriendenkring) niet te vertrouwen zijn.

Toch mezelf maar is extra huiswerk geven om juiste informatie op te doen omtrent drugs. Om te beginnen bij het lezen van deze fora's. Ik denk ook dat minimaal 60% tussen mijn oren zit en ik wéét eigenlijk wel zeker dat het komt, omdat ik teveel stress, te veel nadenk etc. Ik kan niet (meer) genieten van die space zoals ik hem ooit beleefd heb en daarom ben ik er ook mee gestopt. Het begint er al mee dat ik me druk maak over hoe ik er uit zie met verwijdde pupillen. Vervolgens ga ik met druk maak over wanneer de pil gaat werken, of er nog genoeg tijd is om te feesten, of ik wel goed zou gaan, lang genoeg zou gaan, lekker zou gaan, niet hoeven over te geven etc. etc. etc.

Kortom, uiteindelijk heb ik met heel dit verhaal en alle reacties maar wéér één ding bewezen. Pillen/Capsules etc is een no go voor mij.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."