Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCombinatie van verschillende benzo's codeine alcohol?

Combinatie van verschillende benzo's codeine alcohol?

9 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou, de titel kon ik niet lang genoeg maken om de vraag duidelijk te maken dus hier is ie:

Is een combinatie van verschillende benzo's (Alprazolam, Oxazepam), codeïnefosfaat-hemihydraat en alcohol gevaarlijk? Uit ervaring weet ik wat ik kan hebben kwa alprazolam en/of oxazepam met alcohol en dit vind ik heerlijk. Maar ik heb pas van de dokter codeïne gekregen vanwegen mijn keelslopende kriebelhoest en vroeg me af of dit ook te combineren valt met de bovenstaande middelen.

Ik gebruik alprazolam en oxazepam altijd voordat ik ga slapen, en als er alcohol in huis is ben ik maar al te blij om een glas of 2 erbij te drinken. Ook slik ik een goed aantal valeriaan pilletjes erbij (homeopatisch middel), paracetamol (vanwegen mijn koorts op het moment), en zit ik aan een anti-biotica kuur (amoxicilline, voor mijn voorhoofdsholte ontsteking).

Als er nog tips zijn om met codeïne recreationeel om te gaan zou ik die graag willen horen :).

Alvast bedankt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
:tearsofjoy:

Je wilt codeine, benzo's, alcohol en een antibiotica kuur tegelijk doen?

Geen goed idee.

En codeine sowieso niet met alcohol gebruiken, lees je eerst eens goed in.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy:

Je wilt codeine, benzo's, alcohol en een antibiotica kuur tegelijk doen?

Geen goed idee.

En codeine sowieso niet met alcohol gebruiken, lees je eerst eens goed in.
Klik om te vergroten...

Ik weet dat codeïne en alcohol bij elkaar gevaarlijk kunnen zijn, maar uiteindelijk zijn alle drugs gevaarlijk :wink:. Ik vroeg me af hoe gevaarlijk het is om codeïne samen met benzo's én een glaasje wijn of twee te gebruiken. Bovendien staat bij de anti-biotica kuur dat ik alcohol mag drinken dus dat zal wel geen probleem zijn :).
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
azgaza zei:
Ik denk dat je een enorm grote kans loopt op geheugen gaten en andere nare zaken. Kleine hoeveelheden alcohol en codeïne gaan nog wel okee, met kleine hoeveelheden bedoel ik dan maximaal een glas of 4; ik heb zelf ook een keer een kuur gehad tegen een te hardnekkige kriebelhoest en een paar biertjes gaat wel; daarna wordt het snel verwarrend en je geheugen valt veel sneller weg dan van alcohol alleen, en met benzo's er bij lijkt dat me nog sneller gebeuren. Gezien het 3 downers zijn zou ik van de alcohol en benzo's, áls je het dan persé wil combineren, de dosis enorm omlaag gooien van wat je normaal gewend bent.

Daarnaast blijft downer + downer + downer een afrader, maar ik neem aan dat je dat al weet; niet goed voor je.
Klik om te vergroten...

Bedankt :), en het is inderdaad een goed idee om op kleine doseringen te beginnen. En ik snap dat het combineren van zulke middelen inderdaad niet gezond is, ik gebruik ook maar zelden alcohol bij benzo's. Maar af en toe heb ik gewoon zin in een feestje met mezelf als iedereen slaapt :wink:.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat je een enorm grote kans loopt op geheugen gaten en andere nare zaken. Kleine hoeveelheden alcohol en codeïne gaan nog wel okee, met kleine hoeveelheden bedoel ik dan maximaal een glas of 4; ik heb zelf ook een keer een kuur gehad tegen een te hardnekkige kriebelhoest en een paar biertjes gaat wel; daarna wordt het snel verwarrend en je geheugen valt veel sneller weg dan van alcohol alleen, en met benzo's er bij lijkt dat me nog sneller gebeuren. Gezien het 3 downers zijn zou ik van de alcohol en benzo's, áls je het dan persé wil combineren, de dosis enorm omlaag gooien van wat je normaal gewend bent.

Daarnaast blijft downer + downer + downer een afrader, maar ik neem aan dat je dat al weet; niet goed voor je.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom alpra voor het slapen gaan? Ik vind alprazolam zo ongeveer de minst hypnotische benzo die er is.. geweldig tegen angst, maar als slaappil kan je beter een temaze/fluni/oxa pakken.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alprazolam is gewoon geen hypnotische benzo.

Maar goed,ik heb al zwaar gezopen, echt zwaar op tramadol, en het rare was dat ik er net helderder van bleek te zijn dan alcohol alleen. Ik gebruik ook vaak codeïne, maar daar heb ik nog nooit op gedronken. Heb nu 30 druppels valtran en 1 alprazolammetje 2mg ingenomen en ben bezig aan een DUVEL (een redelijk zwaar belgisch bier) Nu nog twee pilsjes en we zien wel.
(dit uit gebrek aan beter) :-s
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Waarom alpra voor het slapen gaan? Ik vind alprazolam zo ongeveer de minst hypnotische benzo die er is.. geweldig tegen angst, maar als slaappil kan je beter een temaze/fluni/oxa pakken.
Klik om te vergroten...

Omdat het mijn hoofd wel wat leger maakt, vooral kwa paranoïde en angstige gedachtens. Ik kan namelijk absoluut niet slapen als ik begin te denken, ik moet altijd muziek aan hebben of de tv of wat dan ook anders kan ik net zo goed niet slapen.

Als ik eenmaal in bed begin te piekeren over dingen van het verleden of de toekomst dan is er geen stoppen meer aan :).
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ahh dat begrijp ik wel. Ik neem zelf altijd diazepam voor het slapen, of oxaze/temazepam. Alprazolam is m'n angstkiller <3. 'k zie wel wat ik voorgeschreven krijg, ik koop ze nauwelijks meer illegaal. De arts geeft me toch alles wel mee opzich, het recreatieve gebruik heb ik toch al wel achter me gelaten. Zolang ik maar een beetje reden ervoor heb, als ik random flunitrazepam ga vragen ofzo heeft ze wel iets van "Okee.. Waarom :confused:".
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Ahh dat begrijp ik wel. Ik neem zelf altijd diazepam voor het slapen, of oxaze/temazepam. Alprazolam is m'n angstkiller <3. 'k zie wel wat ik voorgeschreven krijg, ik koop ze nauwelijks meer illegaal. De arts geeft me toch alles wel mee opzich, het recreatieve gebruik heb ik toch al wel achter me gelaten. Zolang ik maar een beetje reden ervoor heb, als ik random flunitrazepam ga vragen ofzo heeft ze wel iets van "Okee.. Waarom :confused:".
Klik om te vergroten...

Ik gebruik diazepam liever niet omdat het zo'n lange levensduur heeft en ik de volgende dag dan ook nog helemaal sufjes ben.
Ik haal ook al mijn medicijnen via de dokter, en heb ook eigenlijk altijd wel een medische reden om ze te gebruiken. Op het moment is dat de druk van verschillende situaties en gebeurtenissen en het proberen terug te draaien van mijn slaap ritme.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."