#1
Oke, dat begrijp ik ook. Wat is er dan belangrijker voor jou ? Waar heb je het meeste last van ? Als je het wel of niet neemt ?
Dat ligt weer aan de situatie, als ik een dag geen verplichtingen heb, ben ik beter af zonder ritalin. Als ik een dag moet studeren, kan ik bijna niet zonder. Doseren naar behoefte dus. Ik heb net trouwens flink ontbeten met wraps (wraps...hmmmmSublimo zei:Oke, dat begrijp ik ook. Wat is er dan belangrijker voor jou ? Waar heb je het meeste last van ? Als je het wel of niet neemt ?
Daar hebben we het wel over gehad, ben bekend met alternatieven en hoe die werken. Concerta en medikinet bijvoorbeeld. lijken reële opties. Ik zal er met hem over praten. Dexamfetamine heb ik ook geprobeerd, daar werd ik wel prikkelbaar van.Irezz zei:Als je echt ADD hebt kan je dit misschien beter aan je dokter vragen ipv hier. Er bestaan nog wel andere middelen die je misschien wel liggen![]()
Sublimo zei:Maar in nuchtere toestand sta ik als iemand bekend, die regelmatig onder invloed lijkt te zijn
Hoe krijg je dat voor elkaar ? :P
Ik denk toch dat je beter langs de dokter/psychiater kunt gaan. Ik weet niet welke van de twee het heeft voorgeschreven, daarom dat ik beide noem.
Soms plotseling erg vrolijk met manische trekjes, zomaar beginnen met lachen, soms te open...ik ben nooit hetzelfde. Sommige mensen zien dat als leuk, andere als gek of bedreigend. Maar in nuchtere toestand sta ik als iemand bekend, die regelmatig onder invloed lijkt te zijn
Moot te horen dat het goed gaatSublimo zei:Bij mij zijn ze ook al afgekomen met Asperger hoor, en nog een aantal andere dingen ook. Ze weten het meestal zelf niet fatsoenlijk. Iedereen waarbij zoiets geconstateerd wordt is uniek, ze proberen er een label op te plakken, maar dat lukt gewoon niet.
Vroeger wilden ze mij ook Ritalin geven, nooit gehad. En nu gaat het geweldig met mij.![]()
Cooper zei:Moot te horen dat het goed gaatSublimo zei:Bij mij zijn ze ook al afgekomen met Asperger hoor, en nog een aantal andere dingen ook. Ze weten het meestal zelf niet fatsoenlijk. Iedereen waarbij zoiets geconstateerd wordt is uniek, ze proberen er een label op te plakken, maar dat lukt gewoon niet.
Vroeger wilden ze mij ook Ritalin geven, nooit gehad. En nu gaat het geweldig met mij.![]()
![]()
Iedereen met Asperger is uniek, zoveel is zeker. Maarja, als het gedrag problematisch wordt dan kan het handig zijn voor de therapeuten om er een label op te plakken. Wist je trouwens, dat Asperer en PDD-nos (zeer waarschijnlijk) geschrapt gaan worden in de nieuwe DSM-V? Alles komt dan onder een noemer te staan, Autisme.
Precies, ik heb daar met een professor orthopedagogiek kort over gesproken, en hij was het met ons eens.Sublimo zei:Cooper zei:Moot te horen dat het goed gaatSublimo zei:Bij mij zijn ze ook al afgekomen met Asperger hoor, en nog een aantal andere dingen ook. Ze weten het meestal zelf niet fatsoenlijk. Iedereen waarbij zoiets geconstateerd wordt is uniek, ze proberen er een label op te plakken, maar dat lukt gewoon niet.
Vroeger wilden ze mij ook Ritalin geven, nooit gehad. En nu gaat het geweldig met mij.![]()
![]()
Iedereen met Asperger is uniek, zoveel is zeker. Maarja, als het gedrag problematisch wordt dan kan het handig zijn voor de therapeuten om er een label op te plakken. Wist je trouwens, dat Asperer en PDD-nos (zeer waarschijnlijk) geschrapt gaan worden in de nieuwe DSM-V? Alles komt dan onder een noemer te staan, Autisme.
Dat is naar mijn mening een grote stap achteruit. Ze moeten elk geval behandelen als een geval apart. Niet als de volgende die autisme heeft.
Cooper zei:Precies, ik heb daar met een professor orthopedagogiek kort over gesproken, en hij was het met ons eens.
Autisme is een veel te breed spectrum om als een geval te zien. Binnen Asperger zijn de verschillen al enorm.
Daar zat ik net aan te denken, Ik heb hier al behoorlijk wat mensen langs zien komen die zeggen iets in die zin te hebben :P Ik weet niet hoe het komt..ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de mentaliteit, van zelf onderzoeken en uitvinden wat werkt voor jezelf. In plaats van alles op grond van autoriteit en van horen-zeggen aannemen. Daar staan we toch een beetje om bekend, als eigenwijs :P Goede attitude right?Sublimo zei:Cooper zei:Precies, ik heb daar met een professor orthopedagogiek kort over gesproken, en hij was het met ons eens.
Autisme is een veel te breed spectrum om als een geval te zien. Binnen Asperger zijn de verschillen al enorm.
Inderdaad. Er wordt op veel vlakken nog verkeerd mee omgegaan.
Wat mij eigenlijk wel enorm opvalt, is dat vrij veel drugsgebruikers hier op DF een vorm van Autisme hebben.![]()
Cooper zei:Daar zat ik net aan te denken, Ik heb hier al behoorlijk wat mensen langs zien komen die zeggen iets in die zin te hebben :P Ik weet niet hoe het komt..ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de mentaliteit, van zelf onderzoeken en uitvinden wat werkt voor jezelf. In plaats van alles op grond van autoriteit en van horen-zeggen aannemen. Daar staan we toch een beetje om bekend, als eigenwijs :P Goede attitude right?We zijn bereid om drugs/controverses een kans te geven
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."