Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstige slaapproblemen

Ernstige slaapproblemen

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
G
GrafvonSpeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja er zijn hier al veel berichten over geschreven. Toch wil ik het opnieuw proberen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, de concentratie er niet bij kan houden (ligt aan het probleem) en het op mijn persoon gericht wil houden (de mensen die hiervan mee kunnen leren zijn natuurlijk mooi meegenomen)

Mijn situatie:
1. Ik slaap al een paar maanden slecht. De laatste maand zo erg dat ik 3 dagen wakker heb gelegen en de 4e dag naar mijn weten alleen mijn ogen heb dichtgedaan en tot een half slapen ben gekomen maar dus niet echt geslapen. Op dit moment doe ik 3 uur mijn ogen dicht, slaap ik 2/3 uur en ben daarna alweer wakker.

2. Hyperactive gedachten. Lastig om dit uit te leggen omdat dit zich in mijn hoofd afspeelt en het gaat heel raar klinken, maar ik probeer het toch. Wanneer ik probeer te slapen visualiseer ik onbewust, in mijn gedachten een balletje of een touw/draad?. Dit balletje botst van de ene kant naar de andere kant (screensaver idee), dit gaat steeds sneller en sneller totdat ik het niet meer bij kan houden. Maar ik MOET het bijhouden van mijn gedachten lijkt het wel, dit gaat na een tijdje dus zo snel dat ik echt bang wordt geen adem te kunnen halen of zelfs een soort aanval heb.

3. Tegelijkertijd sloop bij mij een depressie in. Of deze eerst was of erna of met elkaar te maken heeft is nog door de psycholoog en mij om uit te zoeken en hopelijk krijg ik van jullie misschien nog ideeën.

De eerste paar maanden na het dokter bezoek van mij slik ik medicatie hiervoor. Deze zijn:
- Temazepam 20 mg: voor het slapen
- Seroquel 25 mg x 2: gedachten rustig krijgen

Dit hielp dus voor 0,0. Werkelijk geen enkel effect, ook na de inwerktijd. Heb een keer gedacht dat ik dan maar eens rigoureus alles x 4 (80 mg tema en 100 mg sero) moest doen en dat hielp wel maar dat mocht ik dus never nooit meer van de psych doen.

Op dit moment gebruik ik:
- Remeron 15 mg x 2: voor de depressie.
- Seroquel 25 mg x 2

Bovenstaande middelen gebruik ik al 2 maanden, hebben geen effect en overweeg nu om tegen te psych te zeggen dat ik er maar mee stop omdat het toch niks met me doet. Nu hoop ik op tips of overwegingen van jullie waarmee ik naar de psych kan gaan en zeggen dit wil ik als laatste nog proberen. Ik wil iets waarvan ik zeker ga slapen (dit vind ik toch echt het meest vermoeiende namelijk)

Hebben jullie nog ideeën/ervaring over? Ben erg dankbaar voor alle reacties en ideeën
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Winehouse zei:
Pfoe heftig
Ga naar je huisarts en vertel hem hier over! die kan je verder helpen
Klik om te vergroten...

Hij zit al bij een psych.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pfoe heftig
Ga naar je huisarts en vertel hem hier over! die kan je verder helpen
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chris Pontius zei:
Winehouse zei:
Pfoe heftig
Ga naar je huisarts en vertel hem hier over! die kan je verder helpen
Klik om te vergroten...

Hij zit al bij een psych.
Klik om te vergroten...
die kan niks voorschrijven
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boh heftig man. Jij zou een geschikte kandidaat zijn voor roofies denk ik
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gekke psychiater dan.
Vooral omdat hij al Temazepam krijgt.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
alles natuurlijk weg van andere medicatie. Temazepam helpt denk ik niet, is een inslaper geen doorslaper. Nooit wat gehad van diazepam 20 mg bv?
Klik om te vergroten...
Ja joh, praat hem de pillen in
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Temazepam helpt denk ik niet, is een inslaper geen doorslaper. Nooit wat gehad
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het bij TS niet werkt, maar 'normaal' gesproken is dat toch juist wat je nodig hebt als je niet in slaap kunt komen; een inslaper :P?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er zijn andere oplossingen dan pillen lieverds. Al moet ik toegeven dat ik begon
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een inslaper als temazepam is geen sterk middel. Bij zulke problemen denk ik aan lormetazepam, nitrazepam, diazepam. Versuffende werking en daar slaap je van door.

@meisje: je hebt gelijk
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
gsus @meisje

adviseer roofies joh fijnerikken
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Phoe heftig, heb je overwogen om misschien op een niet-benzo(-achtig) middel over te stappen? Misschien kun je iets zoals anti-psychotica proberen die tevens de slaap bevorderen. Maar denk hier wel over na want anti-psychotica is een heftig middel. Ik heb zelf ook slaap problemen (niet in de mate dat jij ze hebt) en kan goed slapen van pipamperon maar dit neem ik niet meer omdat ik anti-psychotica geen fijn middel vind.

Maar misschien helpt 't wel als een slaap middel, ik heb wel meer verhalen gehoord waarbij mensen pipamperon uitgeschreven kregen om te slapen.
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
al aangedacht: om uit te vinden waardoor je moeilijk slaapt. misschien problemen, of zit je te piekeren over het eea, of wat dan ook?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Druppeltje zei:
al aangedacht: om uit te vinden waardoor je moeilijk slaapt. misschien problemen, of zit je te piekeren over het eea, of wat dan ook?
Klik om te vergroten...
En als je het nog niet weet moet je hier achter proberen te komen, dit is nl de basis die je moet aanpakken. Medicatie helpt wel maar is niet effectief voor langere duur
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Druppeltje zei:
al aangedacht: om uit te vinden waardoor je moeilijk slaapt. misschien problemen, of zit je te piekeren over het eea, of wat dan ook?
Klik om te vergroten...
En als je het nog niet weet moet je hier achter proberen te komen, dit is nl de basis die je moet aanpakken. Medicatie helpt wel maar is niet effectief voor langere duur
Klik om te vergroten...

je vult me aan! goed zo!! lijkt me zo heel logisch!!!!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles natuurlijk weg van andere medicatie. Temazepam helpt denk ik niet, is een inslaper geen doorslaper. Nooit wat gehad van diazepam 20 mg bv?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."