Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnitrazepam (mogadon) .. ja de zoveelste

nitrazepam (mogadon) .. ja de zoveelste

10 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van eentje van 5mg merk ik ook niet zoveel.
Als ik dat i.c.m. met een inslaper neem zoals temazepam lig ik wel vrij lang te slapen, minimaal 10 uur zoals je huisarts zei, misschien wel langer.
Als ik er twee neem en geen andere inslaper erbij lig ik ook wel een halve dag onder zeil.
Het is toch echt wel een vrij sterke benzo, misschien ligt het dan toch aan je geweten :P
Ik weet niet hoe hoog jouw opiatentolerantie is, maar ik ben ook aardig wat gewend maar benzo's werken gewoon prima bij mij(dagelijks).
De laatste tijd heb ik eigenlijk steeds minder nodig zelfs, misschien wel omdat ik de laatste tijd wat meer opiaten gebruik :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nitrazepam is een in en doorslaper en mijn ervaring is dat je daar toch wel lang van zou moeten kunnen slapen. Tien uurtjes wat je arts zegt is niet gelogen door hem. Maar wellicht reageert jou lichaam er anders op helaas
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
sjah opiaten kunnen wat veroorzaken in een lichaam :)

de anesthesist bij mn operatie een tijdje terug was ook not amused :)

vanavond maar twee nemen :) morgen weer een dag tenslotte

:wave:
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
het ligt allemaal aan de dosering.
ze werken allemaal wat anders en dan de halfwaardetijd.
maar halfwaardetijd is wat heel anders dan de daadwerkelijke werking en effectsduur.
ik heb redelijk wat benzos geprobeerd en de enige waarvan ik egt effect heb gehad is clonazepam is hogere dosering.

de rest werkt amper.
maar dit komt vooral door ghb wat kwa werking en structuur erg op benzo's lijkt en vele malen sterker is dan iedere benzo.

niet dat je ghb er tussen kunt plaatsen maar het is tog wel de king voor de effecten waar je als benzo gebruiker naar op zoek bent.

helaas zowel benzo's als ghb verslavend, en tollerantie.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#5
ArieKanariE zei:
vanavond maar twee nemen :)

:wave:
Klik om te vergroten...
Zo is het maar net! En ik hoop voor je dat die 4 uurtjes slaap er dan acht worden...
Jezus man, ik schrik als ik lees hoe weinig jij de laatste tijd geslapen hebt....dat een mens dan nog leeft...gelukkig wel zo te merken :hearteyes:

Laten we maar hopen dat de nitrazepam wat rimpeltjes en walletjes gaat wegstrijken :)
toi toi!
:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
YESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYESYES
grinnik :)

twee was blijkbaar toch de sleutel :) of het kan natuurlijk hebben gelegen aan die halfwaarde tijd ... ook al merk je er niets meer van er zit nog de helft van die zooi in je systeem en daar kwamen nog twee nieuwe bij :) .. hmmz met die logica zou vanavond dus eentje of een halve genoeg zijn in eerste instantie .... toch ? one way to find out :wink:

mijn blijde relaas van het slapen :
nam er om 8 uur savonds twee zonder moe te zijn ( had al achtelijk veel geslapen die dag voor mn doen 4 uur op die eerste pil de avond ervoor, of eigenlijk de ochtend van gister, toen pas viel ik die 4 uur in slaap en toch nog van 21.00 tot 8 vanmorgen geslapen als een blok beton dankzij mn twee witte vriendjes, zelfs mn katten kregen me niet wakker dus die hadden hun blijde boodschap neergelegd voor me vanmorgen :) het zij ze vergeven aangezien ik hen al die nachten ook wakker hield gheghe

ik was gewoon al bijna vergeten hoe het voelde om uitgeslapen te zijn :)


voorlopig kan ik straks eerst orde op zaken stellen tijdens de thaibox les ... al die gastjes die wekenlang misbruik maakten van mijn brakheid en me wel in slaap wilden meppen ... welcome to iron (rechts) and steel (links) ..they have been fully re-awakened :angry:

:mrgreen: Sarori .. welke rimpels en welke wallen :tearsofjoy: ik word altijd alleen maar spierwit ... gelukkig dus nog een voordeel .. ik zie opeens waar al die nachten zonnebank ( een mens probeert veel om te slapen hoor :wink: ) voor dienden ... kan nou zeggen dat ik op wintersport ben geweest :rock:

:wave:
HkA (happykanarie)

ps .. ik moet toch eerlijk toegeven dat als nitra. en nog zwaardere middelen niet hadden geholpen opiaten toch wel erg verleidelijk begonnen te lijken .. cravings heb ik al tijden niet meer, maar zo zie je toch maar weer hoe link opiaten kunnen zijn ... of hoe zwak een menselijke geest :wink:
:grin:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een uitgeslapen kanarie zingt stukken vrolijker haha, das duidelijk :grin:

Dat jij er wintersportbruin bijloopt kon ik niet weten natuurlijk. Als ik slaaptekort oploop begint het toch behoorlijk te hangen en te trekken zo rondom mijn ogen...en....ik word asgrauw :(
Zie er dan echt uit als een wandelende zombie. Mooi is dan anders :wink:

Je ps-je stelt me weer gerust, want wat jij daar schrijft had ik gedacht...het zou toch niet dat....ben blij dat die nitratjes werken, dat scheelt weer een hoop ellende voor later!

Zing maar lekker vandaag en knal ze maar eens goed voor hun kop op de thai-boxing class :tearsofjoy:
:rockband:
m
monk_86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
anon22 zei:
het ligt allemaal aan de dosering.
ze werken allemaal wat anders en dan de halfwaardetijd.
maar halfwaardetijd is wat heel anders dan de daadwerkelijke werking en effectsduur.
ik heb redelijk wat benzos geprobeerd en de enige waarvan ik egt effect heb gehad is clonazepam is hogere dosering.

de rest werkt amper.
maar dit komt vooral door ghb wat kwa werking en structuur erg op benzo's lijkt en vele malen sterker is dan iedere benzo.

niet dat je ghb er tussen kunt plaatsen maar het is tog wel de king voor de effecten waar je als benzo gebruiker naar op zoek bent.

helaas zowel benzo's als ghb verslavend, en tollerantie.
Klik om te vergroten...

Dat is niet helemaal waar, benzo´s zijn actief op GABA A en GHB is actief op GABA B net als aclohol overigens
c
christel1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi, ik ben nieuw hier.
Ik neem ook mogadon 5 mg (3) en daarbij nog dominal forte (80 mg x 3) en daar slaap ik gemiddeld een 6-7 uur per nacht van. Ik ben zeker niet duf 's morgens. Ik neem die wel ten laatste rond half tien 's avonds en dan val ik rond 11-12u in slaap. 's Morgens ben ik meestal wakker rond 7-8 uur. Ik neem dit niet om high te worden of zo, gewoon omdat ik heel slecht slaap of soms niet. Ik ben nu begonnen met 1 mogadon minder en was een uur vroeger wakker en heb heel slecht geslapen eigenlijk.
De enige nevenwerkingen die ik heb zijn wel rare dromen, verder niks, geen duf gevoel 's morgens of andere nevenwerkingen.
Greetz
Christel1
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
ola ik heb wat afgezocht hiero naar nitrazepam, maar het enige dat ik tegenkwam waren mensen die dat met bergen andere benzo's slikten en das niet mn bedoeling. tis puur om te slapen zonder andere middelen te hoeven wegwerken of maskeren wat dat betreft

de bijsleuter is enorm algemeen en had net zo goed op andere benzoos kunnen slaan.

maar goed, ik heb in een maand tijd 10 uur geslapen ongeveer en de temazepamz en zolpidem dingen die ik had, merkte ik wel wat wazigs van maar slapen ho maar ... dan slaap ik nog beter op valium of wiet .. nadeel is dat ik van valium (vanaf een mg of 50 werkt het een beetje ) ga praten in mn slaap en ik heb teveel geheimen dus dat is geen optie. en wiet kost me gewoon teveel om daarvan te kunnen slapen ..

nou heeft mn huisarts me nitrazepam voorgeschreven via de telefoon maar ik kon dr amper iets zinnigs over vinden ...

dus zijn dr hier die hards die kunnen beschrijven wat het verschil is in de uitwerking van lichtere benzoos als diazepam, temazepam en oxazepan in vergelijking met nitrazepam ....

ik weet dat het erg lang doorwerkt ( halfwaarde van 30 uur) maar hoe zit dat effectief? .. ben je na een nachtrust van zo'n 8-10 u kapot/immens suf/vergeetachtig of valt dat wel mee. is het sterk genoeg voor een knock out effect een half uurtje na inname?, bij lichtere benzoos had ik altijd het gevoel dat het gewoon niet genoeg was om in slaap te komen, majah dr gaan er maar zoveel in een pakje natuurlijk :wink: en dan lag ik nog wakker alleen verveelde ik me dan iets minder :wink:

mn koninkrijk voor wat slaap, maar geen zin om als ik wakker ben nog half te slapen .... maar ja 10 uur slaap in 4 weken is gewoon te weinig, dan ben je misschien wel wakker, maar zo brak als een olifant die na het spelen in een geultje viel ... en ik ben nog lang geen 45 :wink:

zou wel fijn zijn als iemand me wat zinnigs en minder algemeens kon vertellen over nitrazepam :)
als het saaie kost is mag dat ook, misschien slaap ik daar dan wel van :beer:

bvd
AkA
:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
nou .. uhm .. behalve een kick omhoog heb ik nog een vraagje ... vinden jullie me hier niet lief ofzo of hebben jullie allemaal net iets geslikt wat wel werkt dat er niet wordt gereageerd? doe mij dat dan ook :stoned:

is dr godverdegodverdegodver ( en ja ik ben gelovig :) godje is mn vriend ) ook iets sterkers om in en door te kunnen slapen met een slecht geweten? zelfs met nitrazepam slaap ik maar 4 uurtjes ( wel fijn 4 uur slaap na dagen niets, maar toch het valt nogal tegen.. mn huisarts had het over minimaal 10 uur knock out... misschien hem toch maar eens herinneren wat een opiaten tolerantie doet met andere verdovende middelen )

dr staat in de bijsluiter dat 1 ding van 5 mg gelijk de max is ... dat ene ding nam ik om 12 uur en om 6 uur begon ik moe te worden .. toch nog 4 uur eerder in slaap gevallen eerder dan de laatste tijd ( of tien uur sochtends in slaap vallen of niet kunnen slapen omdat ik voor die tijd al weg moest, maar dat is natuurlijk niet wat ik in gedachten had ....

zijn er hier mensen die meer van die dingen van 5 mg slikten? en hoeveel ...

ik begreep van mn huisarts dat die dingen zo sterk waren en jadiejadiejadie, maar van een valium merk ik nog meer qua roes, al val ik daar ook amper van in slaap...

ga er vanavond dus maar twee nemen... troep ...
:wave:

:mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."