Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstramadol over datum ?

tramadol over datum ?

6 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd werken nog prima.

Thx :mrgreen:
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb achteraan het medicijnenkastje een doosje gevonden met 4 x 7 tabletten met telkens 200mg tramadol (vertraagde afgifte)

Nu staat er onderaan de strips EX. 08 - 2007.

Ik heb al begrepen dat de vertraagde afgifte teniet gedaan kan worden door ze te pletten en dan in een capsule/bommetje te steken.

Maar nu mijn vraag: Zijn deze nu gevaarlijk om te nemen of zal het enkel een minder sterke werking geven? Of zelfs dat niet?
Kan het beter zeker weten eerst :mrgreen:

Grtz :stoned:
Toasts
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pletten, capsule in en slikken maar. Zal heus goed zijn. Zorg dat ze nog helemaal in de strip zitten en geen halfjes, plet ze niet om daarna lang te bewaren in de capsule... Dus als je ze wil consumeren pletten capsule en direct consumeren.

Het ergste dat je kan voorkomen is dat ze niet werken, maar zelfs die kans is miniem.
Onzeker gevoel? Geef ze aan je apotheek.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat kan ik daar eigenlijk recreatief van verwachten?
Ik heb ze voor geschreven gekregen na nekletsel na een aanrijding met een auto. Maar ze zijn nog lang niet op, hahaha.

Maar wat kan ik er recreatief van verwachten? Wat is een goede recratieve dosis? En kan de combinatie van paracetamol wat er in zit geen kwaad?

Beeeb
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beeeb zei:
Wat kan ik daar eigenlijk recreatief van verwachten?
Ik heb ze voor geschreven gekregen na nekletsel na een aanrijding met een auto. Maar ze zijn nog lang niet op, hahaha.

Maar wat kan ik er recreatief van verwachten? Wat is een goede recratieve dosis? En kan de combinatie van paracetamol wat er in zit geen kwaad?

Beeeb
Klik om te vergroten...

Opgepast dat je niet meer dan 2 gram paracetamol neemt in 1 keer en overschrijdt de dosis van 3-4gram niet op 1 dag. Ik denk dat de recreatieve dosis ligt rond de 400mg tramadol maar kan fout zijn. Voor de effecten, dat is een typisch opiatisch gevoel, maar let op.. zorg dat je niet afhankelijk wordt.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor de paracetamol moet je idd uitkijken.

Voor een recreatieve dosis zou ik beginnen met 100mg, maar zeker niet meer dan dit. Bij mij was de 'perfecte dosis' 200mg. Vanaf 400mg zou het gevaarlijk zijn vanwege toevallen. Tramadol verhoogt het risico op toevallen aanzienlijk. Dus ook zeker niet combineren met uppers. (speed, coke, ritalin)

Bij mij begint het effect steeds met een beetje een speedy gevoel. Na een tijdje gaat dit gevoel over in een zalig relaxt en euforisch gevoel.
Vind het persoonlijk véél beter als codeine.

Net zoals bij andere opiaten moet je wel uitkijken dat je niet te vaak gaat gebruiken. Het is misschien geen zwaar opiaat, maar tolerantie en afhankelijkheid kunnen (vanzelfsprekend) riskant zijn.


edit: ik neem aan dat het gaat om zaldiar? Deze bevatten 500mg paracetamol/37.5mg tramadol. Als je meer dan 4 tabletten (187,5mg tramadol, wat normaal niet overschreden zou hoeven te worden) besluit te nemen kan je een koudwater extractie uitvoeren. Op erowid kan je daar wel wat nuttige info over vinden.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toasts zei:
Voor de paracetamol moet je idd uitkijken.

Voor een recreatieve dosis zou ik beginnen met 100mg, maar zeker niet meer dan dit. Bij mij was de 'perfecte dosis' 200mg. Vanaf 400mg zou het gevaarlijk zijn vanwege toevallen. Tramadol verhoogt het risico op toevallen aanzienlijk. Dus ook zeker niet combineren met uppers. (speed, coke, ritalin)

Bij mij begint het effect steeds met een beetje een speedy gevoel. Na een tijdje gaat dit gevoel over in een zalig relaxt en euforisch gevoel.
Vind het persoonlijk véél beter als codeine.

Net zoals bij andere opiaten moet je wel uitkijken dat je niet te vaak gaat gebruiken. Het is misschien geen zwaar opiaat, maar tolerantie en afhankelijkheid kunnen (vanzelfsprekend) riskant zijn.


edit: ik neem aan dat het gaat om zaldiar? Deze bevatten 500mg paracetamol/37.5mg tramadol. Als je meer dan 4 tabletten (187,5mg tramadol, wat normaal niet overschreden zou hoeven te worden) besluit te nemen kan je een koudwater extractie uitvoeren. Op erowid kan je daar wel wat nuttige info over vinden.
Klik om te vergroten...

Hi Toasts ( ik dacht eigenlijk dat je Toad, naar die paddestoel uit Mario heette)( In my defense, heb je d'r wel een plaatje van :wink: )

Anyway, bedankt voor je reactie. Heb inderdaad Zaldiar in huis. Heb voor mijn klachten ook paracetemaol met Coffeine gehad en dus ook Zaldiar. Mijn klachten zijn over en vond die Zaldiar, een beetje overdreven. Zeker gezien het feit dat mijn huisarts nog geen antibiotica voorschrijft voor een voorhoofdholteonsteking met 40 graden koorts.

Maar als recreatieve psychonaut, heb ik ze natuurlijk wel bewaard. :wink: Wie weet ga ik ze nog een keer proberen...

Beeeb

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."