Tufnut zei:
Zucht....
Sorry hoor, maar als jij zo'n angststoornis hebt.... is het dan niet handig om daarmee aan de slag te gaan in plaats van na te gaan of en hoe je uit moet gaan.
Diazepam is (als het al de beste benzo is voor angst) bedoeld voor kortdurend gebruik. Je moet dus ook je onderliggende probleem gaan aanpakken.
+1
Maar voor wat extra info mocht je het willen:
Ik ben er nog niet mee begonnen, omdat je dan geen alcohol meer mag drinken en ook geen auto mag besturen, dus ik ben het een beetje aan het uitstellen.
Kort gezegd zou ik als je last van de stoornis hebt nemen. Je hebt niet voor niets ze gekregen ervoor op doktersadvies. Maar het lost niet echt iets op(tijdelijk wel), zolang je het neemt kan het wel helpen zeker. Waarbij over het algemeen gesproken ook een therapie in die tijd is om het echte probleem aan te pakken.
Mijn probleem is nu uitgaan. Door de angststoornis lijkt het me beter om ff geen mdma, speed, wiet of coke te doen (ik krijg van al die dingen angst of hartkloppingen).
Dus dit zijn mijn opties tijdens het uitgaan (nuchter blijven is geen optie
![:wink:]()
) :
- Niet beginnen met Diazepam, zuipen en een angstaanval riskeren.
- Wel beginnen met Diazepam, enkel onder invloed van Diazepam uitgaan.
- ...ander alternatief?
Zou zeggen als je last hebt van een angststoornis, Enkel Diazepam maar gebruik het eerst uiteraard thuis, je weet niet of je er in slaap van valt of gewoon meer ontspannen word. Dan zou ik persoonlijk kiezen half stoned van de diazepam gaan misschien geniet je dan ook meer van het uitgaan? Heb geen idee wat voor dosis je hebt maar ben wel benieuwd
Is uitgaan onder invloed van Diazepam chill?
Kan ik misschien beginnen met Diazepam en na een tijdje wel gewoon speed of mdma gebruiken zonder er een angstaanval van te krijgen?
Of weet iemand misschien een totaal ander alternatief?
Als je eenmaal begint met Diazepam, moet je het dan blijven nemen (als een soort kuur), of kan het ook gewoon af en toe? Ik kon dit niet terugvinden in de bijsluiter....
Uitgaan op diazepam kan je na een tijdje ergens half vergelijken als stoned/ontspannen/minder kopzorgen uit gaan(of je dat prettig vind kan alleen jij zien). Maar goed alcohol werkt ook dempend op het centraal zenuwstelsel, waardoor de werking van Diazepam versterkt word maar dat wist je al waarschijnlijk. Hou er rekening mee voordat je met pech in slaap valt in een kroeg.
Er zijn vele alternatieven inderdaad. Voorbeeld Oxazepam werkt korter en minder "krachtig" dan Diazepam. Als je eenmaal begint met het nemen van Diazepam gewoon advies van doosje opvolgen hun kennen jou situatie! Het moet inderdaad als het dagelijks genomen word ergens tussen de 2-4 weken moet je het afbouwen. Anders als je ineens stopt krijg je meer last van de klachten die je had, zo werkt het meestal kort gezegd. mdma, speed, wiet of coke en meer van dat soort zou ik ook even niet nemen als ik jou was tot je minder last/de klachten weg zijn voor een langere periode. Niet gelijk eerste dag knallen bijvoorbeeld het blijft immers circa 270 uur in het bloed zitten bij dagelijks gebruik van lange tijd.
Maar ja je kan het ook gebruiken af en toe, maar hou dan rekening ermee dat als je het meer gaat gebruiken je het op een gegeven moment nodig hebben kan, en er afgebouwen moet worden.
ps: ...is het misschien mogelijk dat ik een angststoornis ontwikkeld heb door m'n frequente drugsgebruik of moet je daarvoor een verslaafde geweest zijn?
Zou kunnen inderdaad je hoeft niet verslaafd geweest te zijn voor dit soort dingen. Mogelijk een schuilgehouden stoornis wat boven kwam, misschien door drugs. Is slechts een idee van me. Maar dat weet jij beter dan ik natuurlijk!
Hopelijk heb je iets aan de info,
nogmaals ben geen dokter Maar dit zou ik zeggen na veel dingen gelezen erover te hebben en het zelf genomen te hebben.
Spreek slechts uit (wat) eigen ervaring/kennis!
Veel succes en plezier! En anders vraag het aan de dokter daar zijn ze voor.