Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngststoornis... Uitgaan op Diazepam??

Angststoornis... Uitgaan op Diazepam??

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
het remt wel je angsten en je zal zeker kalmer zijn maar als je niet uitkijkt lijkt me dat als je dat te vaak doed nooit meer zonder zal durven uitgaan....
ik heb er zeker ervaring mee en ik kan niet zeggen dat het onprettig is
S
SakuraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb sinds een maand last van een angststoornis, ik heb hiervoor Diazepam gekregen van de huisarts. Ik ben er nog niet mee begonnen, omdat je dan geen alcohol meer mag drinken en ook geen auto mag besturen, dus ik ben het een beetje aan het uitstellen.

Mijn probleem is nu uitgaan. Door de angststoornis lijkt het me beter om ff geen mdma, speed, wiet of coke te doen (ik krijg van al die dingen angst of hartkloppingen).
Dus dit zijn mijn opties tijdens het uitgaan (nuchter blijven is geen optie :wink: ) :
- Niet beginnen met Diazepam, zuipen en een angstaanval riskeren.
- Wel beginnen met Diazepam, enkel onder invloed van Diazepam uitgaan.
- ...ander alternatief?

Ik weet dat heel veel mensen op dit forum Diazepam gebruiken als slaapmiddel na pep, maar ik heb er niks over gelezen of het ook als uitgaansdrug leuk is of niet (lijkt me sterk, maar ik vraag het toch voor de zekerheid).

Is uitgaan onder invloed van Diazepam chill?
Kan ik misschien beginnen met Diazepam en na een tijdje wel gewoon speed of mdma gebruiken zonder er een angstaanval van te krijgen?
Of weet iemand misschien een totaal ander alternatief?
Als je eenmaal begint met Diazepam, moet je het dan blijven nemen (als een soort kuur), of kan het ook gewoon af en toe? Ik kon dit niet terugvinden in de bijsluiter....

ps: ...is het misschien mogelijk dat ik een angststoornis ontwikkeld heb door m'n frequente drugsgebruik of moet je daarvoor een verslaafde geweest zijn?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zucht....
Sorry hoor, maar als jij zo'n angststoornis hebt.... is het dan niet handig om daarmee aan de slag te gaan in plaats van na te gaan of en hoe je uit moet gaan.
Diazepam is (als het al de beste benzo is voor angst) bedoeld voor kortdurend gebruik. Je moet dus ook je onderliggende probleem gaan aanpakken.
S
SakuraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tufnut zei:
is het dan niet handig om daarmee aan de slag te gaan in plaats van na te gaan of en hoe je uit moet gaan.
Klik om te vergroten...

Nee je hebt gelijk, ik zou inderdaad niet uit moeten gaan. Maar ik ben jong en eigenwijs, en ik wil graag feesten nu het nog kan.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tufnut zei:
Zucht....
Sorry hoor, maar als jij zo'n angststoornis hebt.... is het dan niet handig om daarmee aan de slag te gaan in plaats van na te gaan of en hoe je uit moet gaan.
Diazepam is (als het al de beste benzo is voor angst) bedoeld voor kortdurend gebruik. Je moet dus ook je onderliggende probleem gaan aanpakken.
Klik om te vergroten...

+1
Maar voor wat extra info mocht je het willen:


Ik ben er nog niet mee begonnen, omdat je dan geen alcohol meer mag drinken en ook geen auto mag besturen, dus ik ben het een beetje aan het uitstellen.
Klik om te vergroten...

Kort gezegd zou ik als je last van de stoornis hebt nemen. Je hebt niet voor niets ze gekregen ervoor op doktersadvies. Maar het lost niet echt iets op(tijdelijk wel), zolang je het neemt kan het wel helpen zeker. Waarbij over het algemeen gesproken ook een therapie in die tijd is om het echte probleem aan te pakken.
Mijn probleem is nu uitgaan. Door de angststoornis lijkt het me beter om ff geen mdma, speed, wiet of coke te doen (ik krijg van al die dingen angst of hartkloppingen).
Dus dit zijn mijn opties tijdens het uitgaan (nuchter blijven is geen optie :wink: ) :
- Niet beginnen met Diazepam, zuipen en een angstaanval riskeren.
- Wel beginnen met Diazepam, enkel onder invloed van Diazepam uitgaan.
- ...ander alternatief?
Klik om te vergroten...

Zou zeggen als je last hebt van een angststoornis, Enkel Diazepam maar gebruik het eerst uiteraard thuis, je weet niet of je er in slaap van valt of gewoon meer ontspannen word. Dan zou ik persoonlijk kiezen half stoned van de diazepam gaan misschien geniet je dan ook meer van het uitgaan? Heb geen idee wat voor dosis je hebt maar ben wel benieuwd :)

Is uitgaan onder invloed van Diazepam chill?
Kan ik misschien beginnen met Diazepam en na een tijdje wel gewoon speed of mdma gebruiken zonder er een angstaanval van te krijgen?
Of weet iemand misschien een totaal ander alternatief?
Als je eenmaal begint met Diazepam, moet je het dan blijven nemen (als een soort kuur), of kan het ook gewoon af en toe? Ik kon dit niet terugvinden in de bijsluiter....
Klik om te vergroten...

Uitgaan op diazepam kan je na een tijdje ergens half vergelijken als stoned/ontspannen/minder kopzorgen uit gaan(of je dat prettig vind kan alleen jij zien). Maar goed alcohol werkt ook dempend op het centraal zenuwstelsel, waardoor de werking van Diazepam versterkt word maar dat wist je al waarschijnlijk. Hou er rekening mee voordat je met pech in slaap valt in een kroeg.
Er zijn vele alternatieven inderdaad. Voorbeeld Oxazepam werkt korter en minder "krachtig" dan Diazepam. Als je eenmaal begint met het nemen van Diazepam gewoon advies van doosje opvolgen hun kennen jou situatie! Het moet inderdaad als het dagelijks genomen word ergens tussen de 2-4 weken moet je het afbouwen. Anders als je ineens stopt krijg je meer last van de klachten die je had, zo werkt het meestal kort gezegd. mdma, speed, wiet of coke en meer van dat soort zou ik ook even niet nemen als ik jou was tot je minder last/de klachten weg zijn voor een langere periode. Niet gelijk eerste dag knallen bijvoorbeeld het blijft immers circa 270 uur in het bloed zitten bij dagelijks gebruik van lange tijd.
Maar ja je kan het ook gebruiken af en toe, maar hou dan rekening ermee dat als je het meer gaat gebruiken je het op een gegeven moment nodig hebben kan, en er afgebouwen moet worden.
ps: ...is het misschien mogelijk dat ik een angststoornis ontwikkeld heb door m'n frequente drugsgebruik of moet je daarvoor een verslaafde geweest zijn?
Klik om te vergroten...

Zou kunnen inderdaad je hoeft niet verslaafd geweest te zijn voor dit soort dingen. Mogelijk een schuilgehouden stoornis wat boven kwam, misschien door drugs. Is slechts een idee van me. Maar dat weet jij beter dan ik natuurlijk!
Hopelijk heb je iets aan de info, nogmaals ben geen dokter Maar dit zou ik zeggen na veel dingen gelezen erover te hebben en het zelf genomen te hebben.

Spreek slechts uit (wat) eigen ervaring/kennis!
Veel succes en plezier! En anders vraag het aan de dokter daar zijn ze voor.
R
Raymond1982Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mij ging alcohol in combinatie met een benzo (Oxazepam) wel goed. Maar wat 25tolife ook al zegt, Diazepam is wat sterker en werkt langer. Gezond is het natuurlijk niet en ik wil het zeker niet aanmoedigen maar het hoeft niet fout te gaan :wink:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
IK heb VELEN malen griote hoeveelheden alcohol met grote hoeveelheden (soms wel 50 mg diazepam) benzos zonder tollerantie en dan ook ng vaak ghb erbij. NIet slim, maar is nooit mis gegaan!

alcohol en benzos gebeurd niks, alleen je herinnert je de dag erna niks, zo erg is dat niet,

greets
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
geen ervaring met angststoornissen,maar met een beetje benzo tolerantie, kan uitgaan op valium erg relaxed zijn.
probeer eerst een 3x 10mg thuis en kijk wat er gebeurd.
Bevalt dat, verhoog je met 20mg.
ik heb jarenlang 50-70mg per dag genuttigd, en altijd erg relaxed in de house scene rondgehangen.
maar probeer het eerst thuis, om niet plots te crashen en slapend te nacht in de dancehall door te brengen.

ps houdt het alleen bij de dias, andere stoffen versterken de werking!
B
BrookeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi Sakura,

Het is hierboven deels al een paar keer gezegd, maar uitgaan met diazepam is goed mogelijk. De kans op paniekaanvallen is stuk kleiner als je gebruikt. Echter, nadelen zijn wel dat je je duffer kan voelen tijdens het stappen vooral in combinatie met alcohol. Zorg er in ieder geval dat je een goede vriend bij je hebt die je van en naar huis begeleidt en uiteraard niet zelf autorijden enzo. :)
Probeer eens 's avonds wat alcohol te drinken thuis op je normale dosering en kijk wat effect is. Stel dat je dan te duf wordt, kan je kijken of het wel goed gaat als je een halve tablet neemt s' avonds (ik ga er even van uit dat je 3 tabletten per dag neemt).

Verder heb ik in wat onderzoeken gelezen dat frequent gebruik van amfetamines mogelijk kan leiden tot paniekstoornissen. Weet alleen niet meer hoeveel en vaak 'frequent' hier inhoudt in relatie tot jouw eerdere gebruik, maar ik raadt het je niet aan. Het zou zo kunnen zijn dat het uiteindelijk een verslechtering geeft van jouw paniekstoornis.

Succes!
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Elke benzo's zijn in principe angstremmend, wel werkt de ene benzodiazepine beter tegen angst en de ander juist meer spierontspannend. Lorazepam is bijvoobeeld volgens de fabrikant voornamelijk een angstremmer.

Wat in jou situatie het beste werkt hangt er helemaal vanaf. Zou je moeten uitzoeken met je dokter/psychiater.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."