Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik nog een keer xtc doen?

Kan ik nog een keer xtc doen?

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
smokeaweed24Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,
ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb 3 weken voor het eerst xtc gedaan (driekwart) het was een leuke ervaring en ik wou het graag nog een keer doen, volgende avond uiteindelijk nog een keer gedaan toen een hele pil 2 dagen daarna nog een keer en 2 dagen daarna nog een keer op het appelsap festival van 2 weken terug. De eerste keer was heel leuk 2e keer ook leuk en de 3e en 4e (allebei een halfje)keer voelde meer als een volledige badtrip overigens blow ik af en toe in het weekend of 's avonds maar nu is er over 2 weken een leuk feest kan ik dan nog een pilletje nemen want dan zit er toch wel meer als 1 maand tussen want ik lees allemaal verhalen over mensen die meer of veeel meer als 1 pil nemen op een avond en dan om de week of om de maand dan moet ik toch gewoon bij dat feest een pilletje kunnen nemen of niet?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee zou er minimaal 3 maanden tussenhouden en geen hele tablet nemen die zover ik lees niet is getest. In mijn ogen onverantwoordelijk gebruik van XTC/MDMA.

Het speciale gevoel verpest je in rap tempo zo. En voor je ontwikkeling van het brein is het ook funnest.

Laat het testen , 120mg mdma max moet zat zijn..
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel is gelezen dat je super high word als je 6 hete pepers in je anus stopt daarom doe je het nog niet.

Je bent jong en je bent debiel bezig als ik eerlijk ben moet je nog niet aan de drugs zitten uberhaubt. En al helemaal niet als je er zo mee om gaat.

1 keer in de drie maanden xtc is de norm. Alles wat je er over leest van al die andere gasten die zo en zoveel doen zijn allemaal dezelfde idioten als jij bent.

Lees je dus goed in maar blijf echt minstens een half jaar van de pillen af om te herstellen.


smokeaweed24 zei:
Hallo allemaal,
ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb 3 weken voor het eerst xtc gedaan (driekwart) het was een leuke ervaring en ik wou het graag nog een keer doen, volgende avond uiteindelijk nog een keer gedaan toen een hele pil 2 dagen daarna nog een keer en 2 dagen daarna nog een keer op het appelsap festival van 2 weken terug. De eerste keer was heel leuk 2e keer ook leuk en de 3e en 4e (allebei een halfje)keer voelde meer als een volledige badtrip overigens blow ik af en toe in het weekend of 's avonds maar nu is er over 2 weken een leuk feest kan ik dan nog een pilletje nemen want dan zit er toch wel meer als 1 maand tussen want ik lees allemaal verhalen over mensen die meer of veeel meer als 1 pil nemen op een avond en dan om de week of om de maand dan moet ik toch gewoon bij dat feest een pilletje kunnen nemen of niet?
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lees je aub goed in over 'bewust' xtc gebruik. Houd iig minimaal 3 maanden tussen je gebruik. En mijn advies is vooral om te wacht tot je minimaal 18 bent. Je hersenen zijn nog vol in ontwikkeling en zo verneuk je ze behoorlijk. Heb je wel eens gehoord over BLIJVENDE hersenschade door xtc misbruik?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lees je in over verstandig gebruik voor je op vroege leeftijd met pillen gaat gooien. Het zijn geen smarties en kunnen aardig wat problemen veroorzaken zoals jij het gebruikt...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Verplaatst naar MDMA/XTC forum.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel voorzichtiger doen of niet nemen. Je gaat je hersenen frituren. Ik was 15 toen ik voor de eerste keer xtc heb genomen en heb het flink misbruikt en dat wil je niet. Ik heb nu al 1 jaar geen xtc grenomen. Zoals hierboven gezegd houd je aan 3 maanden regel of in jouw geval toch minimum 6 maanden. Had vandaag in de krant gelezen jonge kerel van 16-18 jaar denk ik dood door 2 xtc pillen dus let ook op en laat ze testen.

Ik ben best benieuwd hoe jong sommige mensen waren dat ze de 1ste keer xtc nemen.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed dat je een bericht erover plaatst op dit forum, dan kan je tenminste juiste informatie erover lezen. :)

Het korte antwoord op je vraag is nee.

Ik zal het proberen simpel uit te leggen:
XTC (eigenlijk heet de stof die je dat lekkere gevoel geeft MDMA, maar goed) laat een bepaald stofje in je hersenen vrij waardoor je dat lekkere gevoel krijgt. Dit is alleen wel heel zwaar voor je hersenen, en het duurt een tijdje voordat je hersenen er een beetje van herstelt zijn. Er wordt aangeraden om minstens 3 maanden tussen elk gebruik te houden zodat je hersenen voor een groot deel kunnen herstellen. Als je dit niet doet en het bijvoorbeeld meerdere keren per maand doet, kunnen ze niet goed herstellen en voel je niks van een pil. Daarom moeten die mensen die elke week XTC gebruiken ook zoveel pillen nemen, anders voelen ze het niet. Wat ze alleen niet weten, is dat een grote hoeveelheid pillen nemen het lekkere gevoel niet terugbrengt, en dit echt veel schade brengt aan je hersenen. Die schade merk je nu niet echt (behalve dat je steeds brakker bent na gebruik), maar over 20-30 jaar heb je dan hulp in huis nodig omdat je dan niet meer goed voor jezelf kan zorgen doordat je je hersenen gesloopt hebt met die grote hoeveelheid pillen.

Voor de rest ben je nog vrij jong, natuurlijk zijn er ook veel anderen die het op dezelfde leeftijd ook hebben gedaan of zelfs nog jonger, maar je merkt pas hoe slecht het gebruik voor je is wanneer je 50 jaar bent. Dat het nu goed met hun gaat en ze meerdere pillen op een avond nemen, betekent niet dat ze verstandig er mee omgaan.

Je hebt nu in 1 week tijd 4x XTC gedaan. Als je zo vaak XTC doet, dan heb je al heel snel dat je niet meer dat lekkere gevoel krijgt (zoals je ook zei over de laatste 2x). Als je dit vervolgens een lange tijd doet, kan het zelfs zo zijn dat je nooit meer dat gevoel terug kan krijgen, ook al wacht je jaren met de volgende pil!

Wees slim en doe geen XTC meer totdat je 18 jaar bent, dan kunnen je hersenen bijkomen van die week dat je XTC hebt gebruikt. Ook al denk je dat je nu nergens last van hebt, je hersenen zijn nu echt van slag en moeten bijkomen. Denk er aub goed over na en sloop niet nu al je hersenen terwijl je nog geeneens een biertje mag kopen, je moet er nog je hele leven mee doen..
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik sluit me helemaal aan bij Peppi en Coki. Ga eerst eens goed op zoek naar info over wat je eigenlijk doet, wat het is en hoe het werkt, en wat belangrijk is/ de risico's zijn. Zorg goed voor jezelf en laat onverantwoordelijk drugs gebruik je hersenen niet kapot maken. Ik hoop dat je iets doet met de adviezen die hier worden gegeven, het is niet om je af te kraken maar om je te helpen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."