#1
Ik neem 3 keer per dag 10mg ritalin. Dat doe ik dus iedere dag. Met ritalin kan ik me beter concentreren en het helpt vooral tegen de enorme chaos in mn hoofd. In plaats van 30 gedachten door elkaar heen de hele tijd heb ik er nu maar 5.
Dat doet het dus ook voor mij, maar mijn extravagante en prettig-onvoorspelbare karakter wordt door de ritalin de kop ingedrukt. Als je nu een lekkere vrije dag hebt, neem je dan ook je meds?Dione zei:Ik neem 3 keer per dag 10mg ritalin. Dat doe ik dus iedere dag. Met ritalin kan ik me beter concentreren en het helpt vooral tegen de enorme chaos in mn hoofd. In plaats van 30 gedachten door elkaar heen de hele tijd heb ik er nu maar 5.
Cooper zei:Die enorme gedachtestroom die ik heb is namelijk de drive van mijn bestaan
erg herkenbaar datDione zei:In plaats van 30 gedachten door elkaar heen de hele tijd heb ik er nu maar 5.
soldiermoney zei:Wat voor gedachtes zijn dat bij jou dan? Bij mij zijn het meestal muziekjes en stemmen die vragen stellen of zinnen blijven herhalen die ik eerder die dag heb gehoord of gewoon mijn eigen stem die in mijn hoofd tegelijkertijd 3 domme vragen stelt en ze op hetzelfde moment beantwoordt en uit het antwoordt een conclusie trekt en die weer op 10 opzichten benaderd. Muziekjes worden vaak gecombineerd met elkaar en onderbroken door stemmen die dan deelnemen in de tekst van de muziek en telkens hetzelfde zeggen.
yep :Psoldiermoney zei:Even een vraagje voor andere AD(H)D'ers: Praten jullie in jezelf?
herkenbaarsoldiermoney zei:Ik wel echt hele gesprekken met andere mensen die ik ken deels in mijn hoofd en deels uitgesproken.
Noarx zei:Alleen heb ik ook vaak dat ik de muziek die in mn hoofd rondgaat zo zat word dat ik de woorden ga vervangen door de meest vage woorden om er zo nog enigzins iets leuks mee te doen
Of dat er een situatie is waarin een andere situatie zou kunnen volgen en jij alle mogelijk volgbare situaties aan het uitdenken bent best vermoeiend af en toe
Ja das kut aan ritalin inderdaad, door ritalin werd de structuur in je leven nou niet echt veel beter vond ik. Concerta is echt een aanrader als je last hebt van die schommelingen. Maar ja concerta is duur en wordt bijna niet vergoed.Noarx zei:Wel klote om rebound te hebben laatste uur op het werk maar goed hoort erbij
Joaahsoldiermoney zei:JAJAJA en dat je die gedachtes beu wordt, en dan probeerd te bedenken waarom je zoveel denkt en daar dan weer belachelijk veel over na gaat denken.
Ik wist trouwens niet dat er zoveel overeenkomsten waren tussen AD(H)D'ers! Best geruststellend![]()
Ja de kosten zijn een probleem maar ook wat betreft mijn werktijden.soldiermoney zei:Ja das kut aan ritalin inderdaad, door ritalin werd de structuur in je leven nou niet echt veel beter vond ik. Concerta is echt een aanrader als je last hebt van die schommelingen. Maar ja concerta is duur en wordt bijna niet vergoed.
Noarx zei:Ok thanks voor de info
Hoezo is het zo'n verschil dan?
Aha ok, Ik heb nu inderdaad ook wel eens dat ik ene moment heel rustig ben en andere moment het gevoel heb ik dat ik geen ritalin op heb.. en beetje vlagen zeg maar. dat is wel vervelendsoldiermoney zei:Omdat concerta je lichaam langzaam naar een rustigere staat brengt, met ritalin gebeurd dit nogal schokkerig en snel. Maar het verschilt denk ik wel van persoon tot persoon hoe je het ervaart.
Noarx zei:Aha ok, Ik heb nu inderdaad ook wel eens dat ik ene moment heel rustig ben en andere moment het gevoel heb ik dat ik geen ritalin op heb.. en beetje vlagen zeg maar. dat is wel vervelendsoldiermoney zei:Omdat concerta je lichaam langzaam naar een rustigere staat brengt, met ritalin gebeurd dit nogal schokkerig en snel. Maar het verschilt denk ik wel van persoon tot persoon hoe je het ervaart.
Bovendien is het soms ook in een klap uitgewerkt en snap ik er geen reet meer van en kan ik niet eens meer normaal tellen ofzo haha :P
Cooper zei:Dat doet het dus ook voor mij, maar mijn extravagante en prettig-onvoorspelbare karakter wordt door de ritalin de kop ingedrukt. Als je nu een lekkere vrije dag hebt, neem je dan ook je meds?Dione zei:Ik neem 3 keer per dag 10mg ritalin. Dat doe ik dus iedere dag. Met ritalin kan ik me beter concentreren en het helpt vooral tegen de enorme chaos in mn hoofd. In plaats van 30 gedachten door elkaar heen de hele tijd heb ik er nu maar 5.
Hoe denk je dan over dat deel van jezelf dat onderdrukt wordt?
soldiermoney zei:Cooper zei:Die enorme gedachtestroom die ik heb is namelijk de drive van mijn bestaan
Wat voor gedachtes zijn dat bij jou dan? Bij mij zijn het meestal muziekjes en stemmen die vragen stellen of zinnen blijven herhalen die ik eerder die dag heb gehoord of gewoon mijn eigen stem die in mijn hoofd tegelijkertijd 3 domme vragen stelt en ze op hetzelfde moment beantwoordt en uit het antwoordt een conclusie trekt en die weer op 10 opzichten benaderd. Muziekjes worden vaak gecombineerd met elkaar en onderbroken door stemmen die dan deelnemen in de tekst van de muziek en telkens hetzelfde zeggen.
erg herkenbaar datDione zei:In plaats van 30 gedachten door elkaar heen de hele tijd heb ik er nu maar 5.
Even een vraagje voor andere AD(H)D'ers: Praten jullie in jezelf?
Ik wel echt hele gesprekken met andere mensen die ik ken deels in mijn hoofd en deels uitgesproken.
Marla Singer zei:Zoals de ts ook al schrijft, die enorme gedachtenstroom kan ook een drive zijn voor creatieve dingen en dat wil ik niet kwijtraken door mijn medicatie.
soldiermoney zei:Marla Singer zei:Zoals de ts ook al schrijft, die enorme gedachtenstroom kan ook een drive zijn voor creatieve dingen en dat wil ik niet kwijtraken door mijn medicatie.
Heb jij die gedachtenstroom altijd al als een drive gezien voor creatieve dingen, of heb je (jezelf) geleerd om er op die manier mee om te gaan?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."