Hoi,
Sinds een week of 3 ben ik functioneel aan de ritalin ( nee geen adhd ). Ik gebruik het voor mijn studie en gebruik het ongeveer om de dag. Mijn eerste keer had ik een 10 mg tab gekregen van een vriend, en hoewel ik er sceptisch over was beviel het me ontzettend. Heb toen twee uur flink geleert en voor mijn eerste tentamen op de UU een 9 gehaald. Ik was zo lyrisch over het spul dat ik viaviavia meteen een familypack heb aangeschaft. De tweede keer dat ik gebruikte was het effect nog ongeveer even sterk, maar daarna voelde ik er al niet veel meer van. Binnen een halve week dus de dosis verhoogd naar 20 mg. Hierop ging het een week lekker maar ook daar merkte ik al snel minder van. Inmiddels zit ik in mijn 3e week en gebriuk afwisseld 20 tot 30 mg per keer, maar het effect is zelfs met deze dosis al niet meer zo als in het begin.
Nu heb ik de volgende vraag: is het mogelijk deze tolerantie weer af te bouwen, door bijvoorbeeld een week of 2 ( of langer?) te stoppen met het product? Als ik namelijk zo door ga slik ik voor je het weet grote hoeveelheden van dat spul en dat is wat mij betreft niet goed voor de gezondheid evenals voor de portemonee.
Als er iemand is die weet (eventueel uit ervaring) of het afbouwen van de tolerantie op deze manier mogelijk is dan hoor ik het graag, want dan pas ik gewoon om de zoveel weken een 'detox' in.
Alvast bedankt voor eventuele reacties,
SWIM!
PS: nog niet vermeld maar bij deze, ik gebruik oraal. Heb het in de 2e week 1 maal nassaal geprobeert en was meteen verkouden dus dat doe ik niet meer.
PS2: ik heb nog nooit andere stimulanten als bv pep gebruikt. Enkel zo nu en dan wat hash/wiet of drank.