Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums8 Ritalin gesnoven =Stuiptrekkingen en bijna hartaanval

8 Ritalin gesnoven =Stuiptrekkingen en bijna hartaanval

2 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jantje1995Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik ben jan en ik heb een tijdje terug met vrienden voor de grap Ritalin gebruikt. Bij het begin deed ik er best wel makkelijk over, ik dacht het is maar een pilletje voor drukke mensen dus ik had op een nacht 8 ritalin gesnoven omdat het snuiven ervan voor mij een beetje verslavend werkte. Op het einde van de dag kreeg ik stuiptrekkingen en werd ik paranoide en ik kreeg verlatingsangst. Op de terugweg naar huis kreeg ik allemaal stuiptrekkingen in me armen en ik kon niet stoppen met dansen en zingen op de fiets. ik ging me bed rond 3 uur in en ik was klaar wakker ik sliep pas rond een uur of zeven en ik had hele tijd het gevoel dat ik een hartaanval kreeg want me hart ging als een razende tekeer en ik had nog steeds stuiptrekkingen. Maar me vraag is zat ik dicht tegen een hartaanval ? En denken jullie dat als ik meer had genomen dat ik misschien dood was geweest? want ik zit er wel mee dat ik misschien gewoon dood geweest had kunnen zijn omdat ik dacht dat Ritalin hardstikke onschuldig was.



Mvg jan
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Jan,

Vervelend dat je zo'n nare ervaring had, echter is het wel een beetje je eigen schuld. Ritalin is niet 'gewoon een pilletje voor drukke mensen'. Ritalin is voor mensen met ADHD kalmerend, maar voor mensen die dat niet hebben werkt het stimulerend. Het is een beetje vergelijkbaar met amfetamine en dus bij recreatief gebruik absoluut iets om verstandig mee om te gaan.

Voor je nog eens besluit om medicijnen of een willekeurige drug te gebruiken, zorg dan dat je jezelf goed inleest voor je iets inneemt. Met voldoende kennis had je geen 8 ritalin gesnoven in 1 nacht.

Ritalin is een stimulerend middel en de mogelijke bijwerkingen daarvan (vooral als je zo veel in een nacht gebruikt) zijn:

hartkloppingen
verhoogde bloeddruk
paranoïde gevoel
een gejaagd gevoel
misselijkheid
minder eetlust
meer moeite met in- of doorslapen

Zoals je ziet zijn hartkloppingen en een verhoogde bloeddruk bijwerkingen, net als bij bijvoorbeeld speed. Het zou dus heel goed kunnen dat je er een hoge bloeddruk van hebt gekregen en hartkloppingen. Dit kan vrij heftig zijn (ik heb het zelf ook wel eens gehad met speed-gebruik) en als je dit krijgt in combinatie met een paranoïde gevoel kun je behoorlijk angstig worden wat de hartkloppingen weer kan versterken.

Ik denk dus dat je gewoon een angstaanval gehad hebt in combinatie met flinke hartkloppingen/hoge bloeddruk. Echter ben ik geen arts dus dit kan ik natuurlijk nooit voor je garanderen.

Ik raad je dan ook absoluut aan om even langs de huisarts te gaan en te vertellen wat er gebeurt is, hij heeft beroepsgeheim dus je kunt gewoon eerlijk vertellen wat je gebruikt hebt en wat er gebeurt is. Hij kan dan beoordelen of je je er verder zorgen om moet maken.

Zorg in ieder geval dat je dit écht niet meer zo doet en lees jezelf goed in. Drugs zijn middelen waar je serieus mee moet om gaan, wees zuinig op jezelf.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Precies wat smartieandme zegt,

ritalin in pilvorm is niet geschikt om te snuiven aangezien er bepaalde stoffen in zitten die je gewoon niet in je neus wilt hebben. Zoiezo is de methylfenidaathydrochloride (schrijf ik het goed?) niet geschikt om te snuiven. Het kan, maar de effecten zijn nogal extreem.

Zelf snap ik niet waarom je deze stof wilt nemen. Ik bedoel, het effect is niet echt... partydrug zegmaar. (was je op een feest? Neem aan van wel).

Één pil snuiven om uit proberen had ik misschien wel begrepen, maar gast 8 pillen snuiven? Tja, dan zegt je lichaam 'aju ik kap er mee' en krijg je hartkloppingen. Gewoon niet meer doen. Denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dit nogal een nutteloos topic is. Snap dat je bang bent van die hartkloppingen maar een hartaanval komt niet zomaar voor. Na 8 pillen snuiven zit je er misschien in de buurt, maar het is vooral de angst dat je het gaat denken. Gevolg: je gaat erop concentreren en maakt jezelf paniekerig.

Je snapt zelf ook wel dat dit door de ritalin komt. En je wist dat het gevaarlijk kon zijn. je wist ook dat 8 pillen zwaar boven de normale dosis van een adhd/add patient die ritalin gebruikt was.

leer hiervan. verdiep je eerst in dingen voor je ze lukraak gaat toedienen.

Probeer je niet af te kraken, maar je snapt dat dit nogal een domme actie was

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."