Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdiazepam 10mg VS oxazepam 50mg

diazepam 10mg VS oxazepam 50mg

5 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
s
s1nfonyxLid
01-01-2024, 00:00
#1
beste mensen,

ik had laatst mijn eerste ervaring met benzodiazepines, namelijk Diazepam 10mg (PCH, TEVA).
Nu krijg ik een pakje Oxazepam 50 mg thuis gestuurd.

Kunnen jullie me vertellen welke verschillen ik kan verwachten en welke doseringen gepast zijn, al dan niet met alcohol?

Ik heb buiten het doosje Diazepam (dat nu op is) geen ervaring of tolerantie met benzo's.
Ik hoop dat ik dit in het goede topic geplaatst heb.

Met de diazepam (10 mg) kon ik redelijk wat bier drinken en een stuk of 3 / 4 stuks innemen zonder compleet van de wereld te zijn.

Kunnen jullie wat meer info verschaffen over de Oxazepam (50mg) ?

bvd :)
t
transformersLid
01-01-2024, 00:00
#2
De effecten zijn algemeen gezien hetzelfde volgens mij:confused:edatie,soms euforie,spierrelaxatie,angstdempend, etcetera.
maar diazepam 10 mg is wat minder sterk dan oxazepam, in tabletten van 50 mg dan.
Het verschil is wel dat diazepam veel langer werkzaam is dan oxazepam
en dat oxazepam niet door de lever wordt afgebroken itt diazepam.
Alcohol versterkt de effecten van alle benzo's, dus ook van diazepam en oxazepam.
Ik weet niet met hoeveel diazepam 10 mg je 1 tablet oxazepam 50 kan of mag vergelijken
maar laat me zeggen dat 1 oxa 50 toch wel overeenkomt met zeker 20-30 mg diazepam (Valium)
Ik raad je aan met 1 tablet oxazepam 50 te beginnen , niet meteen 3 tot 4 droppen.


MvG Transformers :)
s
s1nfonyxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok top bedankt voor je snelle reactie.

En als recreatieve gebruiker zou ik dus beter af zijn met het kopen van Oxazepam i.t.t. Diazepam omdat de prijs (voor mij) hetzelfde is, toch?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, maar kijk ermee uit de verslaving ligt al snel op de loer, omdat je er laks van kan worden.
Desalniettemin enjoy it on recreational base!
s
s1nfonyxLid
01-01-2024, 00:00
#5
25tolife zei:
Inderdaad, maar kijk ermee uit de verslaving ligt al snel op de loer, omdat je er laks van kan worden.
Desalniettemin enjoy it on recreational base!
Klik om te vergroten...

Stel ik gebruik het 3 dagen in de week (1 dag en dan telkens 2 dagen pauze). Is er dan nog kans op verslaving? Of is dit meer van toepassing bij dagelijks gebruik.

En als ik 3 dagen per week zou aanhouden, treedt er dan ook tolerantie op? Ik kon deze info niet vinden in het hoofdtopic dus vandaar mijn vraag hier :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn eerste psychiater die mijn benzodiazepines voorschreef moest altijd veel informatie hierover geven. Zeker kun je verslaafd raken als je vaak benzodiazepines neemt, maar het kan minder snel gaan als je bijvoorbeeld 1 dag wel 1 dag niet 1 dag wel 1 dag niet ga maar door. Dus de ene week 4 keer wel de week erna 3 keer wel. Dit zou volgens de psychiater die ik toen had de kans op verslaving kleiner maken. Het nadeel aan benzodiazepines is dat je er heel snel tolerantie voor opbouwt en ik praat over weken. Als je 2 weken dagelijks een benzodiazepinen neemt dan heb je de twee weken erna de dubbele hoeveelheid nodig voor dezelfde effecten. Dit blijft zich stapelen en na een paar maanden merk je dus van de leuke effecten eigenlijk niks meer. Je kan je nog wel beter voelen na inname maar je wordt niet meer wazig, zelf heeft dit geleid dat ik 1 maal 360mg diazepam heb genomen. Zat in een psychiatrische setting en had 3 en halve strip van 10mg. Deze heb ik in 2 a 3 uur allemaal weggewerkt en vanaf de 30 tabletten weet ik eigenlijk niks meer, werd in de isoleercel wakker met een opengesneden arm. Automutilatie overal diepe snijwonden en ik wist er niks meer vanaf. Dat was nadat ik een dik jaar dagelijks benzo's nam. Als ik 10 valiums tegelijk nam merkte ik helemaal niks meer nog niet eens een buzz of wat. Maar even terug naar de vraag die je stelt.

Wat je dus kan doen is het beste 1 dag wel 1 dag niet maar dat heb ik hierboven al geschreven. Maar ik denk dat je evengoed dan tolerantie opbouwt. Dit kun je misschien doorbreken door af en toe 2 weken te stoppen als merkt dat ze minder werken. Dan kan het lijf zich weer aanpassen en neemt de tolerantie af als ik het zo goed zeg. Heb het nog nooit verwoordt zoals ik het nu probeer. Zit allemaal in mijn hoofd opgeslagen. Gewoon goed voor jezelf analyseren wat je voor effecten merkt, soms duurt het even voordat je echt doorhebt dat iets minder begint te werken. Dus als je merkt dat het afneemt gewoon een paar weken stoppen, en natuurlijk de pammetjes om de dag nemen. En als je bv de ene dag valium neemt de andere dag oxazepam dan stapelt de tolerantie zich ook op. Sommige mensen denken dat als je de ene dag de oxa neemt en de andere een valium dat de regel van om de dag ook geldt maar dat is niet zo. Zelf heb ik in het begin ook een hele erge geestelijke verslaving gehad. Kon niet leven met het idee dat ik geen pammetje kon nemen gelukkig is dit nu niet meer. Als ik onduidelijk ben of je snapt iets niet dan moet je even zeggen wat. Want ik heb zelf het idee dat ik een beetje naast praat heb zo intense roes in mijn kop methadon en wiet en wat ga ik eraan doen een jointje draaien en roken. Even nuchter worden..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."