Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevolgen van lang en verstandig xtc gebruik?

Gevolgen van lang en verstandig xtc gebruik?

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was een beetje aan het lezen op het forum en het viel me op dat vrijwel iedereen zegt dat je 1-1.5mg moet nemen en minimaal 3 maanden er tussen moet houden.

Maar wat nou als je laten we zeggen 5 jaar lang op deze manier gebruikt, 4x in het jaar 1.5mg per kilo lichaamsgewicht.
Is dit dan echt zoveel minder schadelijk omdat je lichaam tijd krijgt om te herstellen?

Of ben je net zo goed de lul
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ja, het love gevoel is ook weer terug. hoewel het gevoel van de allereerste keer nooit meer echt helemaal is teruggekomen. maar die eerste keer is voor de meerderheid de beste keer.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
dat is inderdaad een wereld van verschil!

ik heb vooral ervaring met veel te vaak en excessief XTC gebruik. en dan kan ik je vertellen dat A. de dips steeds heviger worden en langer duren, en dat B. de XTC steeds minder werkt en uiteindelijk zo goed als niks meer doet.

het werd zelfs zo erg dat ik er echt mee ben moete stoppen, mijn serotoninehuishouding was helemaal naar de klote en ik kreeg ook nog eens psychische klachten.

gelukkig kwam het nog goed, het duurde wel een paar maanden, misschien zelfs meer dan een jaar voordat ik weer in orde was.

ik heb het dus jarenlang niet meer aangedurfd, ik denk wel een jaar of 15. op een moment toch weer geprobeerd en het ging harstikke goed, en geen dip. sindsdien gebruik ik het dus weer maar heel af en toe, en zeker die 3 maanden tussentijd respecterend. en ik heb geen klachten meer gehad.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
dat is inderdaad een wereld van verschil!

ik heb vooral ervaring met veel te vaak en excessief XTC gebruik. en dan kan ik je vertellen dat A. de dips steeds heviger worden en langer duren, en dat B. de XTC steeds minder werkt en uiteindelijk zo goed als niks meer doet.

het werd zelfs zo erg dat ik er echt mee ben moete stoppen, mijn serotoninehuishouding was helemaal naar de klote en ik kreeg ook nog eens psychische klachten.

gelukkig kwam het nog goed, het duurde wel een paar maanden, misschien zelfs meer dan een jaar voordat ik weer in orde was.

ik heb het dus jarenlang niet meer aangedurfd, ik denk wel een jaar of 15. op een moment toch weer geprobeerd en het ging harstikke goed, en geen dip. sindsdien gebruik ik het dus weer maar heel af en toe, en zeker die 3 maanden tussentijd respecterend. en ik heb geen klachten meer gehad.
Klik om te vergroten...

Het bekende love gevoel ook weer helemaal teruggekregen? Ik heb al een een paar jaar geen XTC meer gebruikt, maar ik kan me herinneren van de tijd dat ik het veel gebruikte, ik er alleen nog maar vaag van werd.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
ja, het love gevoel is ook weer terug. hoewel
Klik om te vergroten...
Dit schijnt echter wel vrij bijzonder te zijn, veel mensen krijgen het nooit meer erg terug.

Tof dat het bij jou weer terug kwam!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Fool

die 15 jaar pauze zal daar wel aan meegeholpen hebben. :)

de psychische klachten die ik destijds had waren:
- depersonalisatie, het gevoel buiten de werkelijkheid te staan
- paniek en angstaanvallen en het niet meer op mijn gemak voelen bij mensenmassa's en als het ergens druk was
- depressief
het was in de jaren 90, er was nog nauwelijks iets bekend over lange-termijn effecten en ik heb me destijds echt veel zorgen gemaakt of ik wel weer zou herstellen.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
@Fool

die 15 jaar pauze zal daar wel aan meegeholpen hebben. :)

de psychische klachten die ik destijds had waren:
- depersonalisatie, het gevoel buiten de werkelijkheid te staan
- paniek en angstaanvallen en het niet meer op mijn gemak voelen bij mensenmassa's en als het ergens druk was
- depressief
het was in de jaren 90, er was nog nauwelijks iets bekend over lange-termijn effecten en ik heb me destijds echt veel zorgen gemaakt of ik wel weer zou herstellen.
Klik om te vergroten...

Pretpakket.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."