Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC, te hard gaan bij inslag

XTC, te hard gaan bij inslag

35 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Ik denk dat de eerste stap in dit probleem is om te accepteren dat je de situatie niet meer onder controle hebt. Het klinkt misschien averechts, want een logisch instinct zou zijn om jezelf proberen te sturen tijdens je trip. Het probleem is echter dat je dan niet veranderd wat er gebeurd, maar je word wel heel angstig omdat je niet weet wat er gaat gebeuren en ook geen controle meer hebt over de situatie; je bent in feite overgelevert aan de drugs die je ingenomen hebt.

Dit is iets waar heel veel drugsgebruikers bij heel veel verschillende soorten drugs(vooral bij psychedelica/wiet) mee te maken hebben, het is heel persoonlijk hoe gemakkelijk je met 'the flow' mee kunt gaan en de controle uit handen kunt geven. Vooral als je hersenen ineens op een hele andere manier blijken te werken.

Gebruik je ook wel eens andere drugs waarbij je de controle enigsinds uit handen geeft, bijvoorbeeld een jointje, of een bepaald soort psychedelica? En ervaar je daarbij dan ook soortgelijke gevoelens? Misschien zou je (als je dat normaal niet doet) eens een jointje kunnen roken, om een beetje te wennen aan het gevoel van 'laten gaan'. Het is iets dat een hele hoop mensen in mijn omgeving geleerd hebben door hun gebruiksperiode heen, en het is ook iets waarbij het voor sommigen belangrijk is om er rustig aan gewend te raken.

Overigens geloof ik ook niet dat je je stress/thuissituatie compleet buiten beschouwing kunt laten als je gaat gebruiken. Misschien denk je er niet bewust aan, maar het zal zeker van invloed zijn op je mentale staat. Je overdreven druk maken over onwaarschijnlijke of onrealistische zaken is júist iets dat stress bij mensen naar boven kan brengen. Juist daarom is het misschien des te belangrijker dat je het wat rustiger aanpakt, of misschien zelfs een ronde overslaat als je te gestresst ben.

Begrijp je een beetje wat ik je hier duidelijk probeer te maken? Het gevoel dat je hierbij moet 'leren' is een beetje lastig uit te leggen. :)
Klik om te vergroten...


Hoi hoi! Hele late reactie hahah.
Ja, ik blow regelmatig zelfs. Verschilt van 1 tot 4 keer in de week. Dan heb ik soms (de laatste tijd vooral) ook het gevoel dat ik ff hard ga, maar dan stel ik mezelf gerust omdat er nog nooit iemand is doodgegaan aan wiet. Snap je m’n probleem? Het is echt die angst voor de dood dan.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
xmanonxb zei:
Hallo allemaal!

Ik gebruik nu sinds een tijdje heel af en toe XTC. Afgelopen weekend (zondag op maandag, na Intents) was mijn 5e keer.
De keer hiervoor heb ik nog op de ehbo gelegen op Stuiterbal, omdat ik 'te hard ging'.
Nu heb ik dit eigenlijk bijna altijd. Ik moet ook altijd liggen als ik XTC gebruik, ik kan echt niet gaan losgaan want dan voel ik me meestal niet goed. De pillen die ik nu gebruik verkrijg ik via mijn zus, deze zijn altijd getest. Die ze nu heeft zijn 206 mg.

Nou was ik naar Intents geweest en vanwege mijn ervaring op stuiterbal pak ik niet meer op feesten maar in thuissituaties (Bij mijn zus). Ik had dat nu weer gedaan. Ik begon met een kwartje, om 1:05 gepakt. Om 2:30 begon ik hem een klein beetje te voelen. Om 2:50 een halfje gepakt, dit doe ik eigenlijk nooit, maar ik wilde het toch proberen. Net toen ik het halfje had gepakt ging ik op de bank liggen en voelde ik mezelf ineens heel hard gaan. Nu is dat vrijwel onmogelijk van een kwartje, en het zit ook altijd tussen mijn oren denk ik. Ik ben naar boven gelopen om mezelf te proberen te laten overgeven, omdat ik dacht: dalijk komt dat halfje nog, ik voel me niet goed, ik ga te hard, het gaat fout.
Dit lukte niet. Toch voelde ik me erna beter, maar ik heb tot 7:00 gewoon op de bank/tapijt gelegen en naar de muziek geluisterd.

Wat kan ik hieraan doen? Het zit tussen mijn oren denk ik, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik vind het zo'n klote gevoel altijd..

Groetjessss
Klik om te vergroten...

Komt mij bekend voor. Afgelopen week nam ik zoals ik altijd neem 1/3 pil van 370 mg dat zou inslaan na 60-90 minuten. Ik nam het in vlak voordat ik het festival terrein betrad en nog voordat de auto geparkeerd was met een paar vrienden sloeg hij in, binnen 20 minuten. Gezien ik niet met strakke ogen naar binnen wilde met de kans geweigerd te worden, heb ik 3 kwartier in de auto gezeten om even te relaxen gezien ik redelijk hard ging omdat ik deze snelle inslag niet had verwacht. Eenmaal buiten, zo nuchter als wat en toen ik een uur binnen was weer 1/3 genomen van 370 mg. Op 1 of andere manier voelde ik na 2 uur nog helemaal niets, dus nam ik weer 1/3 bij. En zoals ik wel vaker hoorde, hij kan dan opeens 2x zo hard inslaan. En dat gebeurde, ik ging harder dan de 1e keer toen ik XTC gebruikte en voelde me geweldig. Heerlijk gevoel en ging echt geweldig hard, maar daarbij kwam ook zeer snel braakneigingen. En dat terwijl ik me juist heerlijk voelde, maar door het overgeven veranderde me stemming in 1x keer en had ik meer het speedy gevoel, had nergens meer zin in, ging niet meer hard en zat alleen maar om me heen te kijken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb jij je pil wel getest ? 370 mg lijkt verkooppraat.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Heb jij je pil wel getest ? 370 mg lijkt verkooppraat.
Klik om te vergroten...
De nieuwe pillen die ik nu heb zijn getest op 320mg. Dus komt aardig in de buurt
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Word steeds gekker de inhoud van 1 pil :thinking:
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekZ zei:
Word steeds gekker de inhoud van 1 pil :thinking:
Klik om te vergroten...

De zogenoemde festivalpillen. Handig toch?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
je moet het wel weten anders kan het fout gaan. neem een 370 mg pil en vergis je dat die niet werkt omdat die traag wordt opgenomen en neem er nog een. ik wens je een goedenacht dan. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Tot dusver heb ik alleen maar gehad dat ik moest overgeven, dat kwam door de hoeveelheid die ik nam, dus dan gaat je maag er vaak zo op reageren. Je zal nooit zo hard gaan als je eerst keer, dus op zich is er geen gevaar. :grin:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Bas

daar ben ik het niet mee eens. neem 2 pillen van 370mg dan kom je uit op 740mg. ik weet zeker dat je dan harder gaat dan bijvoorbeeld je eerste pilletje van 220mg.

ik vind dus niet dat je 'het hardst' gaat de allereerste keer op XTC ongeacht de dosering. wel zal wellicht die eerste keer 'het prettigst' ervaren worden, het 'love' gevoel is dan het meest aanwezig. maar ook met een minder love gevoel kan je nog keihard gaan op grote doseringen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Bas

daar ben ik het niet mee eens. neem 2 pillen van 370mg dan kom je uit op 740mg. ik weet zeker dat je dan harder gaat dan bijvoorbeeld je eerste pilletje van 220mg.

ik vind dus niet dat je 'het hardst' gaat de allereerste keer op XTC ongeacht de dosering. wel zal wellicht die eerste keer 'het prettigst' ervaren worden, het 'love' gevoel is dan het meest aanwezig. maar ook met een minder love gevoel kan je nog keihard gaan op grote doseringen.
Klik om te vergroten...
De al genomen pil sloeg tegelijk in met de pil die er later in ging. Dit zal hetzelfde zijn geweest in mijn maag, te veel mg in 1 keer wat je maag eruit wilt gooien. Als die eerste wel had gewerkt, dan had ik niet bijgenomen, de stoffen zijn dan allang op in je hersenen, bijslikken helpt dan toch niet haha.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo allemaal!

Ik gebruik nu sinds een tijdje heel af en toe XTC. Afgelopen weekend (zondag op maandag, na Intents) was mijn 5e keer.
De keer hiervoor heb ik nog op de ehbo gelegen op Stuiterbal, omdat ik 'te hard ging'.
Nu heb ik dit eigenlijk bijna altijd. Ik moet ook altijd liggen als ik XTC gebruik, ik kan echt niet gaan losgaan want dan voel ik me meestal niet goed. De pillen die ik nu gebruik verkrijg ik via mijn zus, deze zijn altijd getest. Die ze nu heeft zijn 206 mg.

Nou was ik naar Intents geweest en vanwege mijn ervaring op stuiterbal pak ik niet meer op feesten maar in thuissituaties (Bij mijn zus). Ik had dat nu weer gedaan. Ik begon met een kwartje, om 1:05 gepakt. Om 2:30 begon ik hem een klein beetje te voelen. Om 2:50 een halfje gepakt, dit doe ik eigenlijk nooit, maar ik wilde het toch proberen. Net toen ik het halfje had gepakt ging ik op de bank liggen en voelde ik mezelf ineens heel hard gaan. Nu is dat vrijwel onmogelijk van een kwartje, en het zit ook altijd tussen mijn oren denk ik. Ik ben naar boven gelopen om mezelf te proberen te laten overgeven, omdat ik dacht: dalijk komt dat halfje nog, ik voel me niet goed, ik ga te hard, het gaat fout.
Dit lukte niet. Toch voelde ik me erna beter, maar ik heb tot 7:00 gewoon op de bank/tapijt gelegen en naar de muziek geluisterd.

Wat kan ik hieraan doen? Het zit tussen mijn oren denk ik, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik vind het zo'n klote gevoel altijd..

Groetjessss
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die eerste keer op de EHBO ging het toen ik daar lag, met een opgerold dekentje onder mijn nek en deken over me heen weer goed. Zolang ik maar bleef liggen. De EHBO'er was zelf heel rustig en hielp me goed, daardoor was ik gauw gerustgesteld.
Ik studeer zelf ook verpleegkunde, dus misschien dat ik er daardoor wat meer over nadenken ofzo. Maar dat loslaten vind ik zoooo lastig...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoeveel weeg je? Als je op een kwartje al heel hard gaat is mdma mss gewoon te heftig voor jou ofwel ben je een lichtgewicht (50/60 kg) die zeker genoeg heeft aan een kwart.

Ken mensen die van een halfje van 200mg bijna niets voelen en er zijn anderen die van datzelfde halfje de hele wereld aan kunnen. Mindset, setting, tollerantie, moe/niet moe, volle/lege maag,.... kan de ervaring ook beïnvloeden.

Een halfje droppen als je dat kwartje al voelt is ook niet aan te raden. Hou het op kwartjes dan. Een hogere dosis na je eerste lage dosis zal jou idd veel harder laten gaan met minder euforie maar meer strak/waus zijn.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weeg 75 kg, dus ik denk niet dat dat hem is. Maar toen dat halfje insloeg voelde ik me juist wel helemaal lekker, dat is het gekke ervan. Dat gevoel wilde ik nooit meer loslaten, een heel andere ervaring dan een kwartje vind ik zelf.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar het probleem is vooral dat als ik iets pak ik er als hij inslaat veel over na ga denken. Dingen als wat als het fout gaat, wat kan er fout gaan etc..
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat gebeurde er die eerste keer toen je op de EHBO terecht kwam? Wat voelde je? Het klinkt voor mij (ik ben nog geen heel ervaren gebruiker van MDMA, 2x maar) alsof de angst eigenlijk je ervaring in de weg aan het zitten is. En je daardoor een beetje gaat vechten tegen de inslag, waardoor je dus eigenlijk alleen maar angstiger word.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
xmanonxb zei:
Maar het probleem is vooral dat als ik iets pak ik er als hij inslaat veel over na ga denken. Dingen als wat als het fout gaat, wat kan er fout gaan etc..
Klik om te vergroten...

Dan zit het idd vooral tussen je oren. Het is soms moeilijk dat los te laten en toch is dat het ei van Columbus. Ik heb het de eerste keren ook gehad, ik maakte mijzelf gek dat ik op de SEH terecht zou komen en dan IEDEREEN wist dat ik aan de drugs zat.. Ik heb zelfs door de zenuwen diaree en kots gehad. Zodra je dat los kan laten gaat het echt beter. Bij mij hielp het om afgeleid te worden met gesprekken over leuke dingen die niet met t feest of drugs te maken hadden. En het feit dat jij al bij de ehbo bent beland zal ook niet helpen voor je geest. Licht je vrienden en mede feestgangers in over dit en laat ze je helpen met afleiding zoeken. En neem idd niet meer als een kwart per keer in. (Al ligt dat aan de hoeveelheid in je pil natuurlijk)
Wat Psytekz hierboven al zegt reageert een ieder anders. Ik zelf kan ook per keer anders reageren met dezelfde dosering. Ik doseer op een feest altijd laag omdat ik de indrukken anders te scherp vind maar in een thuissetting kan ik echt veel meer "hebben".
Mijn laatste festival moest ik ook even zitten tijdens de inslag, dan praat ik lekker met mijn din en zit wat. Daarna gaat het weer goed. Probeer je niet druk te maken, dat zal echt helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."