Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC, te hard gaan bij inslag

XTC, te hard gaan bij inslag

35 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar het gekke is, het te hard gaan moment duurt nooit lang. Het is puur bij de inslag. Verder vind ik het heerlijk..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
je moet het wel weten anders kan het fout gaan. neem een 370 mg pil en vergis je dat die niet werkt omdat die traag wordt opgenomen en neem er nog een. ik wens je een goedenacht dan. :tongueout:
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal!

Ik gebruik nu sinds een tijdje heel af en toe XTC. Afgelopen weekend (zondag op maandag, na Intents) was mijn 5e keer.
De keer hiervoor heb ik nog op de ehbo gelegen op Stuiterbal, omdat ik 'te hard ging'.
Nu heb ik dit eigenlijk bijna altijd. Ik moet ook altijd liggen als ik XTC gebruik, ik kan echt niet gaan losgaan want dan voel ik me meestal niet goed. De pillen die ik nu gebruik verkrijg ik via mijn zus, deze zijn altijd getest. Die ze nu heeft zijn 206 mg.

Nou was ik naar Intents geweest en vanwege mijn ervaring op stuiterbal pak ik niet meer op feesten maar in thuissituaties (Bij mijn zus). Ik had dat nu weer gedaan. Ik begon met een kwartje, om 1:05 gepakt. Om 2:30 begon ik hem een klein beetje te voelen. Om 2:50 een halfje gepakt, dit doe ik eigenlijk nooit, maar ik wilde het toch proberen. Net toen ik het halfje had gepakt ging ik op de bank liggen en voelde ik mezelf ineens heel hard gaan. Nu is dat vrijwel onmogelijk van een kwartje, en het zit ook altijd tussen mijn oren denk ik. Ik ben naar boven gelopen om mezelf te proberen te laten overgeven, omdat ik dacht: dalijk komt dat halfje nog, ik voel me niet goed, ik ga te hard, het gaat fout.
Dit lukte niet. Toch voelde ik me erna beter, maar ik heb tot 7:00 gewoon op de bank/tapijt gelegen en naar de muziek geluisterd.

Wat kan ik hieraan doen? Het zit tussen mijn oren denk ik, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik vind het zo'n klote gevoel altijd..

Groetjessss
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die eerste keer op de EHBO ging het toen ik daar lag, met een opgerold dekentje onder mijn nek en deken over me heen weer goed. Zolang ik maar bleef liggen. De EHBO'er was zelf heel rustig en hielp me goed, daardoor was ik gauw gerustgesteld.
Ik studeer zelf ook verpleegkunde, dus misschien dat ik er daardoor wat meer over nadenken ofzo. Maar dat loslaten vind ik zoooo lastig...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoeveel weeg je? Als je op een kwartje al heel hard gaat is mdma mss gewoon te heftig voor jou ofwel ben je een lichtgewicht (50/60 kg) die zeker genoeg heeft aan een kwart.

Ken mensen die van een halfje van 200mg bijna niets voelen en er zijn anderen die van datzelfde halfje de hele wereld aan kunnen. Mindset, setting, tollerantie, moe/niet moe, volle/lege maag,.... kan de ervaring ook beïnvloeden.

Een halfje droppen als je dat kwartje al voelt is ook niet aan te raden. Hou het op kwartjes dan. Een hogere dosis na je eerste lage dosis zal jou idd veel harder laten gaan met minder euforie maar meer strak/waus zijn.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weeg 75 kg, dus ik denk niet dat dat hem is. Maar toen dat halfje insloeg voelde ik me juist wel helemaal lekker, dat is het gekke ervan. Dat gevoel wilde ik nooit meer loslaten, een heel andere ervaring dan een kwartje vind ik zelf.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar het probleem is vooral dat als ik iets pak ik er als hij inslaat veel over na ga denken. Dingen als wat als het fout gaat, wat kan er fout gaan etc..
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat gebeurde er die eerste keer toen je op de EHBO terecht kwam? Wat voelde je? Het klinkt voor mij (ik ben nog geen heel ervaren gebruiker van MDMA, 2x maar) alsof de angst eigenlijk je ervaring in de weg aan het zitten is. En je daardoor een beetje gaat vechten tegen de inslag, waardoor je dus eigenlijk alleen maar angstiger word.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
xmanonxb zei:
Maar het probleem is vooral dat als ik iets pak ik er als hij inslaat veel over na ga denken. Dingen als wat als het fout gaat, wat kan er fout gaan etc..
Klik om te vergroten...

Dan zit het idd vooral tussen je oren. Het is soms moeilijk dat los te laten en toch is dat het ei van Columbus. Ik heb het de eerste keren ook gehad, ik maakte mijzelf gek dat ik op de SEH terecht zou komen en dan IEDEREEN wist dat ik aan de drugs zat.. Ik heb zelfs door de zenuwen diaree en kots gehad. Zodra je dat los kan laten gaat het echt beter. Bij mij hielp het om afgeleid te worden met gesprekken over leuke dingen die niet met t feest of drugs te maken hadden. En het feit dat jij al bij de ehbo bent beland zal ook niet helpen voor je geest. Licht je vrienden en mede feestgangers in over dit en laat ze je helpen met afleiding zoeken. En neem idd niet meer als een kwart per keer in. (Al ligt dat aan de hoeveelheid in je pil natuurlijk)
Wat Psytekz hierboven al zegt reageert een ieder anders. Ik zelf kan ook per keer anders reageren met dezelfde dosering. Ik doseer op een feest altijd laag omdat ik de indrukken anders te scherp vind maar in een thuissetting kan ik echt veel meer "hebben".
Mijn laatste festival moest ik ook even zitten tijdens de inslag, dan praat ik lekker met mijn din en zit wat. Daarna gaat het weer goed. Probeer je niet druk te maken, dat zal echt helpen.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#10
En het moment voor de EHBO ging zo:
Ik had een half pilletje van 140 mg gepakt, dus 70 mg. Van een vriendin van me (nu pak ik dus voortaan alleen nog maar van mijn zus, dan weet ik zeker dat het goed is). Ik ging eten halen en zat stil toen hij dus ineens insloeg. Ik zei tegen m'n beste vriend dat we echt rondjes moesten gaan lopen over het terrein. Daarna samen met hem in een dixie gezeten, en toen zei hij dat we echt moesten gaan. Ik riep continu ''Dat kan niet, ik kan nog niet gaan'', maar we moesten wel. Toen we weer buiten liepen zei ik ''Ik moet nu echt naar de ehbo, het gaat fout zo, het gaat mis'' en dit een paar keer..
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar wat voelde je? Misselijk? Duizelig? Nare gedachten? Vreemd zicht? Licht in hoofd? Of was het gewoon echt enkel het gevoel "er gaat iets mis" waardoor er een kettingreactie ontstond en je bang werd?
Wat een rot ervaring voor je. Kan me wel voorstellen dat die angst een beetje blijft hangen. Misschien zal het de komende keer nu wel een stuk beter gaan, je weet nu immers dat je met een halfje prima overweg kan (Je voelde je nu wel goed tijdens de inslag) dus misschien lukt het de volgende keer dan ook beter om ervan te genieten.
Lastig hoor, lijkt me erg rot als je lekker wilt genieten maar het hierdoor gewoon niet goed lukt.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet misselijk, niet duizelig, alleen nare gedachten. Denken dat ik te hard ga, en daardoor ga ik er steeds meer en meer over nadenken terwijl ik juist alles moet loslaten.
M'n zus zei ook al: Als ik te hard ga, dan denk ik ik pak zo bij dan ga ik nog harder! Hahahaha. Ik moet gewoon proberen die negatieve gedachtes om te zetten in positieve gedachtes en die angst aan de kant gooien. Maarja, is best lastig.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja daar zeg je het zelf. Je mindset moet positief blijven.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, ik heb wel stress ja. Door mijn thuissituatie vooral. Maar daar denk ik dan niet over na, het is puur dat ik soms denk dat het fout gaat en ik eraan dood kan gaan (de kans is ontzettend klein hahaha maar toch)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je in het dagelijkse leven problemen, stress of teveel druk? Dat kan ook je mentale gestel behoorlijk beïnvloeden. Drugs versterken je gemoedstoestand.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
xmanonxb zei:
Ja, ik heb wel stress ja. Door mijn thuissituatie vooral. Maar daar denk ik dan niet over na, het is puur dat ik soms denk dat het fout gaat en ik eraan dood kan gaan (de kans is ontzettend klein hahaha maar toch)
Klik om te vergroten...
Toch kan dat wel invloed hebben hoor. Je dagelijkse stress "uitzetten" is moeilijk. Onbewust ben je er toch mee bezig in je achterhoofd. En dan de stress van het bang zijn om fout te gaan erbij en je hebt in mijn ogen een perfect recept voor angst en bad gaan. Je geest kan echt de meest rare dingen doen met je, zeker onder invloed.
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen dan? Het probleem zit hem denk ik in het loslaten van die problemen als ik gebruik?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
xmanonxb zei:
Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen dan? Het probleem zit hem denk ik in het loslaten van die problemen als ik gebruik?
Klik om te vergroten...

Ik ben altijd van mening bij gelijk welke drug, ook mdma, als je onderliggende stress hebt gewoon niks te nemen. Je gaat niet zomaar relaxen omdat de drug ervoor gekend is een relaxed gevoel aan te bieden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
tegen de 400mg komt dus echt voor tegenwoordig. en ja dan die slaan heul erg hard in ja.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had vorig jaar eens een pil met 240mg en schrok daar al van. Jemig, 400mg, dan is voor mij een kwart al veel te veel...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."