Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc in capsules tegen maagklachten??

Xtc in capsules tegen maagklachten??

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

In maart komen er weer 2 super vette feesten waar ik heen Ga, en op 1 van die 2 feesten wil ik graag xtc doen.

Nu is mijn maag flink na de klote gegaan door naproxen, ik slik daarom bewust geen pillen meer. Nu heb ik op oud en nieuw na een pauze van 2 maanden weer een halfje xtc genomen, en helaas reageerde mijn maag er behoorlijk heftig op. Gelukkig minder erg dan voorheen, maar net erg genoeg om niet van de space te kunnen genieten.

Nu heb ik wat bedacht, en dat is om een pil te verstampen en in een capsule te doen. Ik wikkel het normaal in een vloeitje wat al behoorlijk werkt. Maar wat ik me had bedacht is dat de capsule de afgifte net iets meer vertraagd als bij een vloeitje.

Zal dit helpen? Of doe ik er verstandiger aan om geen xtc te nemen? (Wat natuurlijk jammer zou zijn)

Of hebben jullie de zelfde problemen en misschien een betere oplossing? Ik hoor het graag :)

-HardcoreGabber
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn broer heeft altijd last van zijn maag als hij iets slikt, en lost het op met Rennies. Ik weet niet of dat een verstandige keuze is, maar het werkt wel.

Anders kun je een andere toedieningswijze overwegen; snuiven of pluggen. Het nadeel hiervan (afgezien van het feit dat MDMA snuiven kennelijk erg onaangenaam is, en dat pluggen niet erg charmant is) is dat de MDMA zo minder lang werkt.

Ik hoop dat je een oplossing vindt, en anders wens ik je nuchter alsnog twee vette feestjes toe! :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je geen maagbeschermers gekregen bij de naproxen? Staat er voor gekend dat dergelijke medicijnen je maag goed verkloten. Ben zelf goed bekend met deze middelen door S.A. Een maagbeschermer zoals omeprazole of pantoprazole is tijdens gebruik van medicijnen in het genre naproxen zeker geen luxe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi. Een capsule valt echt zo rete snel uit elkaar in maagzuur dat ik denk dat het geen verschil gaat maken. Ook al stop je het in een capsule, de mdma zal toch via de maag en bloed moeten worden opgenomen.
Gek voorstel maar je kunt ook pluggen, gaat t helemaal niet door je maag. Maar dat zou voor mij alleen al om t idee geen oplossing zijn.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
Heb je geen maagbeschermers gekregen bij de naproxen? Staat er voor gekend dat dergelijke medicijnen je maag goed verkloten. Ben zelf goed bekend met deze middelen door S.A. Een maagbeschermer zoals omeprazole of pantoprazole is tijdens gebruik van medicijnen in het genre naproxen zeker geen luxe.
Klik om te vergroten...
Klopt alleen dat wist ik helaas niet toen ik er aan begon, zowel de ha en de apotheek informeerde mij er niet over. Kwam er later achter doormiddel van Google dat je naproxen beter kan nemen met maagbeschermers.

Ik heb wel maagbeschermers liggen, is dat wel verstandig om er 1 voor xtc te nemen?
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Hoi. Een capsule valt echt zo rete snel uit elkaar in maagzuur dat ik denk dat het geen verschil gaat maken. Ook al stop je het in een capsule, de mdma zal toch via de maag en bloed moeten worden opgenomen.
Gek voorstel maar je kunt ook pluggen, gaat t helemaal niet door je maag. Maar dat zou voor mij alleen al om t idee geen oplossing zijn.
Klik om te vergroten...
Opzich een goed idee, alleen ik neem liever geen xtc dan dat ik moet gaan pluggen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
HardcoreGabber zei:
Klopt alleen dat wist ik helaas niet toen ik er aan begon, zowel de ha en de apotheek informeerde mij er niet over. Kwam er later achter doormiddel van Google dat je naproxen beter kan nemen met maagbeschermers.

Ik heb wel maagbeschermers liggen, is dat wel verstandig om er 1 voor xtc te nemen?
Klik om te vergroten...

Ik hoor wel meer mensen die dat doen. Ik heb het eens geprobeerd maar ik kreeg er erge maagpijn van. Juist door die maagbeschermer. Probeer anders eerst een x zo een beschermer zonder dat je xtc neemt. Kijken hoe het valt.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pantomed 40 mg. x 2.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
HardcoreGabber zei:
Ik heb wel maagbeschermers liggen, is dat wel verstandig om er 1 voor xtc te nemen?
Klik om te vergroten...

Kan je niet met zekerheid zeggen dat het gaat helpen omdat De Dunne met die combinatie buikpijn had. Bij mij en een maat van mij helpt het wel alleen heb ik het gevoel dat het effect verlengd word en niet positief met euforie etc. maar op gebied van tandklapperen en strak staan. 1 jaar met maagbeschermers genomen en 1 jaar zonder. Ik prefereer zonder, voel het wel sneller in de maag maar de werkingsduur is nu meer normaal en de opkom/comedown gaat sneller.

Johnny Snow zei:
Pantomed 40 mg. x 2.
Klik om te vergroten...

1x 20mg doet ook al zijn werk hoor :upsidedown:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekZ zei:
1x 20mg doet ook al zijn werk hoor :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Is dit te gebruiken in combinatie met XTC pillen of pep in bommetjes? Wanneer ik op een feest pep gebruik of miauw in bommetjes, om de 1,5 uur, dan heb ik vrijwel direct last van een opgeblazen gevoel en pijn in m'n buik.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#11
HardcoreGabber zei:
Klopt alleen dat wist ik helaas niet toen ik er aan begon, zowel de ha en de apotheek informeerde mij er niet over. Kwam er later achter doormiddel van Google dat je naproxen beter kan nemen met maagbeschermers.


Ik heb wel maagbeschermers liggen, is dat wel verstandig om er 1 voor xtc te nemen?
Klik om te vergroten...

Dat doe ik altijd! Ben ook zo gevoelig en Dan in de loop van de avond nog 1

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."