Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsextreme vermoeidheid na XTC gebruik

extreme vermoeidheid na XTC gebruik

5 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
l
littleladyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen week heb ik iets te vaak gebruikt. ik ben een vrouw van 55 kilo.

nu heb ik sinds vrijdag 30/48 uur geslapen en ben ik nogsteeds vermoeid. Ligt dit aan de frequentie van het gebruik en hoe lang houd deze vermoeidheid aan?

Situatie:
maandag viel tegen op 60 mg.
woensdag opnieuw geprobeerd, onwijs lekker gegeaan op 60 mg.
donderdag 3 kwartjes van 250 genomen, alleen de grote ogen, kaken het strak staan en ook nog eenmaal thuis hallucinaties. achteraf veel te veel.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#2
littlelady zei:
Afgelopen week heb ik iets te vaak gebruikt. ik ben een vrouw van 55 kilo.

nu heb ik sinds vrijdag 30/48 uur geslapen en ben ik nogsteeds vermoeid. Ligt dit aan de frequentie van het gebruik en hoe lang houd deze vermoeidheid aan?

Situatie:
maandag viel tegen op 60 mg.
woensdag opnieuw geprobeerd, onwijs lekker gegeaan op 60 mg.
donderdag 3 kwartjes van 250 genomen, alleen de grote ogen, kaken het strak staan en ook nog eenmaal thuis hallucinaties. achteraf veel te veel.
Klik om te vergroten...

Ben bekend met vaak MDMA gebruik, vaak meerdere dagen achter elkaar. Vermoeidheid is heel normaal. Ik heb eergisteren 2 sterke pillen genomen, en gisteren was ik ook vreselijk vermoeid. Ik lag de hele dag op bed. Kon niet eens een paar stappen zetten zonder duizelig te worden. Geen eetlust ook.

Een vervelende eigenschap van MDMA is dat het stoffen zoals serotonine etc. bij eenmalig gebruik al bijna helemaal leegzuigt. Bijnemen is na een paar keer gewoon niet meer effectief. Meerdere dagen achter elkaar gebruiken heeft dus geen zin, wat je ook duidelijk merkt in de positieve effecten. Ikzelf wordt na twee dagen MDMA te hebben genomen alleen nog maar vaag in negatieve zin. Euforie wordt een stuk minder tot uiteindelijk volledig afwezig.

Kortom, die vermoeidheid is normaal. Hoe graag ik het ook zou willen, het is een drug die je niet snel achter elkaar kan nemen, Los van de schade is het gewoon na een tijdje niet meer effectief.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#3
littlelady zei:
hoe lang houd deze vermoeidheid aan?
Klik om te vergroten...

Dit is moeilijk te zeggen. Ervaring van mijzelf is dat de katers steeds langer gaan duren. De eerste keer waren ze volledig afwezig, tot een paar keer erna het ongeveer 2/3 dagen duurt. Nu ben ik meestal zeker een week bezig tot ik de boel weer op de rails krijg.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
littlelady zei:
Ligt dit aan de frequentie van het gebruik en hoe lang houd deze vermoeidheid aan?
Klik om te vergroten...

Dit ligt zeker aan de frequentie van het gebruik. 3 x op een week is gewoon teveel. Het verstandigst is 3/4 x op 1 jaar maximum om de katers miniem te houden. De vermoeidheid zal wel een week tot 3 weken kunnen aanhouden. Eet gezond, rust goed, structuur in je dag en wat sport zullen het herstel zeker bevorderen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi littlelady. Lees dit even aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Daar staan heel handige tips over mdma/xtc gebruik. Je gebruikt nu idd te vaak. 1x per 3 maanden is beter. 3 maanden pauze tussen gebruik laten. Waarom lees je in de link.
Voor nu, houdt een lange pauze van mdma/xtc, rust uit, eet gezond en sport. Dan komt het met de tijd goed.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik nam vorig jaar aan het einde ruim iedere week XTC. De laatste week van 2017 3x op 3 grote feesten, ik had vanaf 2 Januari meer dan 6 dagen nodig om weer een lach op m'n gezicht te krijgen. Gewoon even stoppen met de XTC, de dip uitzitten, hoe slecht die en vervelend die weer is en dan je normale leven weer oppakken. Wat DeDunnen al zegt, doe wat gezonde dingen om je lichaam aan te sterken. Zorg ook dat je wat te doen hebt! Extreme verveling tijdens de dip is niet leuk, waardoor je alleen maar wilt slapen. En van te veel slapen wordt je juist vermoeid. Ga natuurlijk ook niet actief werken, doe wat kleine dingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."