Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerst speed of eerst MDMA?

Eerst speed of eerst MDMA?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey DF'ers!

Volgende week gaan we allemaal de verjaardag vieren van onze lieve koning. Ik pak het dit jaar wat extremer aan en heb 1 feest en 1 festival achter elkaar. Dus dat betekent dat ik 27 uur sta te feesten, gaan er meer mensen hier naar pandemonium en royaal kabaal?

Nu wou ik over deze 2 dagen speed en MDMA gaan gebruiken, beiden doormiddel van snuiven.

Nu had ik zelf bedacht om op Pandemonium(dag 1) aan de speed en misschien wat bier te gaan.
En op Royaal Kabaal(dag 2) nog een beetje speed tot de avond, en daarna aan de MDMA.

Nu vraag ik mij echter af of deze volgorde wel zo slim is/echt werkt?

Dus mijn vraag is, op welke dag kan ik het beste wat doen?

-Gabbertje
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het XTC gevoel wilt voelen; eerst XTC en daarna speed. Speed drukt het XTC gevoel weg namelijk. Wil je gewoon strak staan? Beiden, welke volgorde maakt niet uit. ;p
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
De combinatie zou ik zeker niet "slim" noemen. Twee uppers is een behoorlijke aanslag op je lichaam. Ik moet toegeven dat ik het ook wel eens doe, bij voorkeur doe ik eerst XTC, en als de comedown daarvan start, dan Speed. Hoe ver in de comedown laat ik meestal afhangen van mijn hartslag/bloeddruk. Zodra die (zo goed als) terug naar normaal is dan durf ik Speed wel aan. Ik zou sowieso bij combinatie van beide minder doseren als dat je normaal zou doen.

Ik heb het ook wel eens andersom gedaan, dus XTC op een (door tolerantie) milde Speed high, en de inslag en high van de XTC voelde alsof ik veel meer genomen had dan ik gedaan had. (50mg voelde als 100mg bij wijze van)
Ik vond de XTC high niet minder vaag dan normaal, maar vele anderen ervaren dat wel zo.

Maar nogmaals, slim is anders. Je belast je hart en bloedvaten nog meer als dat je één van beide gebruikt en ook de dip kan heftiger zijn. Ikzelf heb daar geen ervaring mee maar ik ben sowieso over het algemeen "kater vrij" bij alle uppers maar dat kan echt een uitzondering zijn.
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik persoonlijk gebruikte als ik t comibineerde altijd eerst speed en dan later nog een pill. De xtc werkte altijd nog wel goed bij mij.

Aan te raden is het zeker niet om bovengenoemde redenen.

Maarja soms ben je jong en wil je wat haha
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snap de meerwaarde van deze combinatie niet echt. Ik neem aan dat je xtc wat kort vindt duren en niet wilt bijdoseren, maar toch nog een beetje strak wilt staan als het is uitgewerkt? In dat geval zal ik voor 6-apb gaan, dat duurt veel langer en is toch bijna identiek aan MDMA. Ook heeft het een minder heftige comedown, maar helaas wel een iets langere comedown.

Ik vind speed en MDMA echt een wereld van verschil. Het wordt vaak gezegd dat het een beetje op elkaar lijkt, maar dat is bij mij totaal niet zo. Ik denk dat als je ze combineert het elkaar een beetje tegenwerkt en je van beide drugs minder zal voelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."